تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۶۶

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني: يك عده رهبر انقلاب را منحصر به خود مي‌دانند

(روزنامه همدلي ـ 1394/09/25 ـ شماره 208 ـ صفحه 2)

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مطالبات معلمان را برحق و شيوه‌هاي مطالبه آنان را نجيبانه توصيف كرد و افزود: متأسفانه هزينه‌هاي آموزش و پروش را هزينه‌هاي جاري به حساب مي‌آورند و همان زمان در مجلس اعتراض كردم كه زيربنايي‌ترين كار جامعه و پربازده‌ترين سرمايه‌گذاري در آموزش و پرورش انجام مي‌شود.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با يادآوري نام و خاطرات موسسين اين انجمن، به ويژه شهيدان بهشتي، رجايي و باهنر، افزود: با اين شهيدان مدرسه رفاه را تأسيس كرده بوديم كه در اوج خفقان رژيم پهلوي، آثار فراواني داشت.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به تناقضات سياسي بعضي از مسؤولان در كشور، گفت: از يك طرف تخريب‌هاي بعضي از رسانه‌هاي تندرو عليه دولت را روشنگري و از طرف ديگر بيان حقايق بلايايي را كه در 8 سال دولت سابق بر سر كشور آمده، سياه‌نمايي مي‌دانند!

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به عزم جزم مردم ايران براي خلق حماسه‌اي ديگر در انتخابات اسفندماه، گفت: نگراني‌ها و آشفتگي‌هاي سياسي تندروها نشان مي‌دهد كه از رشد آگاهي مردم نگرانند و مي‌ترسند.

ايشان، حملات تخريبي عليه يادگار ارزشمند امام خميني را نشانه‌اي از اين عصبانيت خواند و گفت: بايد از آنان پرسيد، اگر مطمئنند كه مردم با آنها هستند، چرا بايد از اعلام نامزدي حاج حسن آقا خميني اين قدر عصباني باشند و به بيت امام(ره) توهين كنند؟!

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با ابراز نارضايتي و نگراني از برخوردهايي كه با حجت‌الاسلام والمسلمين دعايي مي‌شود، تاريخ تحليلي از مبارزات ايشان در ايران و عراق ارائه كرد و گفت: اين براي نظام خوب نيست كه يك عده تندرو و افراطي كه از دور هم دستي بر آتش سوزان دوران مبارزات نداشتند، به اسم دفاع از انقلاب و نظام، نسبت به عملكرد اعتدالي كسي چنين اعتراض و حتي به ايشان توهين و بي‌احترامي كنند كه امام خميني(ره) پس از پيروزي انقلاب ايشان را مسؤول مؤسسه و روزنامه اطلاعات كرده‌اند و رهبري نيز پس از امام و تا امروز او را در همان جا ابقا كردند و در پاسخ به نامه ايشان نيز آن گونه مهربانانه مي‌نويسند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خويش با اشاره به طرح برخي مباحث انحرافي توسط بهانه‌جويان و سوء برداشت از سخنان ايشان و تأكيد بر اين جمله كه «آيت‌الله خامنه‌اي تنها مرجع تقليدي هستند كه صلاحيت رهبري جامعه اسلامي را داشتند و دارند»، افزود: مردم عاشق امام و در مرحله بعد رهبري هستند، و رهبري بايد براي همه جامعه باشد، اما يك عده مدعيان حمايت از رهبري اين سرمايه ديني و ملي را منحصر به خود مي‌دانند و با توهين و تهمت و افترا نسبت به ديگران، فكر مي‌كنند كه دارند به رهبري خدمت مي‌كنند، در حالي كه نبايد به اسم دفاع از رهبري حرف‌هاي نسنجيده زد كه مصداق مثل معروفي است كه مي‌گويد: دفاع بد، بدترين حمله است.

ايشان با يادآوري دستاوردهاي بي‌نظيري كه انقلاب اسلامي و ايران در سايه‌هاي رهبري‌هاي امام خميني و آيت‌الله خامنه‌اي بدست آورده، گفت: رسانه ملي كه لااقل بايد مراعات اسم خويش را به عنوان صداي مردم بكند، جناحي برخورد مي‌كند، در حالي كه بايد بگذارند آدم‌هاي باسوادتر و عاقل‌تر، با ادبيات مناسبت‌تر، شخصيت حقيقي و حقوقي رهبر جمهوري اسلامي را توضيح دهند كه اين مقام از طريق اهل بيت(ع) در مكتب شيعه تعبيه شده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز نگراني از تندروي‌ها و توهين‌هايي كه به اسم دفاع از رهبري در جامعه انجام مي‌شود، گفت: متأسفانه با اين رفتار به مكتب اهل‌ بيت(ع) نيز در داخل و خارج از كشور صدمه مي‌زنند و با تفرقه‌افكني، فرقه‌هاي ديگر اسلامي را از شيعيان دور مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين جمله كه مسائل مربوط به انتشار مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمين خاتمي در روزنامه اطلاعات، يك مسأله داخلي بود و مي‌توانستند با رعايت اخلاق آن را به نفع نظام حل و فصل كنند، افزود: با دامن زدن به اين موضوع و تخريب چهره موجهي چون حجت‌الاسلام والمسلمين دعائي، به اين مسأله بعد خارجي دادند كه اين روزها خوراك تبليغاتي رسانه‌هاي معاند و مخالف نظام اسلامي شده است.

ش.د9404784

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات