اقتصادی >>  کارآفرینی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۵۹۷۱۶

ایجاد یا تثبیت بیش از ۶۰هزار شغل خرد و کوچک در کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در سال ۱۴۰۲ از محل تفاهم نامه های صندوق با دستگاه های اجرایی تخصصی، بیش از ۶۰ هزار شغل خرد و کوچک در کشور ایجاد و یا تثبیت شده است.

مناطق آزاد در کشورهای در حال توسعه به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه ملی شناخته می ‏شود. اشتیاق مردم به حضور اقتصادی به ‏خصوص سرمایه‏ گذاران برای فعالیت در مناطق، توجه دولت به توسعه هرچه بیشتر مناطق آزاد و همچنین حضور سرمایه‏ های خارجی در برخی مناطق نشان می‏دهد رفتار حمایت گر، واقع ‏بینانه و سامان ‏یافته ‏ای در مناطق آزاد کشور به انجام رسیده است. از سوی دیگر خوشبختانه بند 11 سیاست ‏های کلی اقتصاد مقاومتی هم تاکید بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد دارد.

با تاکید بر وجوه قانونی سیاست‏ های کلی اقتصاد می‏ توان امیدوار بود طی سال‏ های پیش‌ رو و متناسب با نیاز اساسی کشور به ایجاد اشتغال و کار، دولت نیز امکانات و فرصت ‏های بهتری را جهت رشد هر چه بیشتر این مناطق ایجاد کند.

نگاه دولت در مورد مناطق آزاد بر تحقق چند هدف استوار است که محوری‏ ترین آنها را می ‏توان در جهت‌ گیری ‏های ملی آمایش سرزمین، توسعه و آبادانی نواحی پیرامونی و مرزی، جهت ‏دهی به سرمایه‏ گذاری ‏های ملی اعم از دولتی و غیر دولتی در این نواحی، افزایش سرمایه‏ گذاری و بهره ‏وری با راهبردهای برون‌ گرایی و تعامل با اقتصاد جهانی و اقتصاد منطقه، توسعه بخش خصوصی و بهبود و رفع عدم توازن ‏های منطقه ‏ای و رشد اشتغالزایی درک کرد.منطقه آزاد چابهار برای توسعه اشتغال محلی حائز اهمیت است.

*اختصاص 93درصد منابع صندوق برای اشتغال

آقا بابایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به گسترش همکاری های اقتصادی صندوق کارآفرینی امید با منطقه آزاد چابهار برای توسعه اشتغال محلی گفت: این صندوق برای حفظ و احیا مشاغل بومی در مناطق آزاد کشور پای کار است و برای گسترش ارائه خدمات در نظر دارد تا شعب بین الملی صندوق کارآفرینی امید را در مناطق آزاد راه اندازی کند.

وی بیان کرد: این صندوق نهادی تخصصی در ارائه تسهیلات به کسب و کارهای خرد و کوچک است و در دولت سیزدهم نیز تلاش شد همه تسهیلات صندوق به مشاغل خرد اختصاص یابد که در این راستا، سال گذشته بیش از 93 درصد از منابع تسهیلاتی صندوق برای اشتغال هزینه شد.

آقابابایی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید نهاد مالی ارزان قیمت است افزود: در سال 1402 از محل تفاهم نامه های صندوق با دستگاه های اجرایی تخصصی، بیش از 60 هزار شغل خرد و کوچک در کشور ایجاد و یا تثبیت شده است.

آقابابایی با تاکید به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به بنگاه های کوچک و زودبازده اقتصادی و امید آفرینی در جامعه گفت: از همکاری صندوق با منطقه آزاد چابهار برای حمایت از مشاغل بومی، الگویی تعریف خواهد شد تا بتوان در دیگر مناطق آزاد نیز از آن بهره برد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در تلاشیم تا اولین شعبه بین المللی صندوق را برای مراودات کسب و کار کشور های همسایه در سازمان منطقه آزاد چابهار راه اندازی کنیم.

وی با اشاره ظرفیت های بی نظیر چابهار و موقعیت استراتژیک این منطقه برای کشور گفت: برای توسعه اشتغال در چابهار صندوق آمادگی دارد همچون گذشته به ایجاد مشاغل کمک کند و بیش از این نیز پروژه های مهمی تنها در حوزه بهداشت و درمان از جمله کلینیک جراحی، درمانگاه و داروخانه را با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در این منطقه راه اندازی کرده است و همچنین طیفی دیگر از مشاغل خرد و کوچک و متوسط در چابهار با تسهیلات صندوق شروع به کار کرده اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به اهمیت سواحل چابهار و مشاغل مرتبط با صید و صیادی اشاره کرد و افزود: یکی از مشاغل بومی چابهار صیادی و فراوری آبزیان است که صندوق برای اینکه مشاغل این حوزه تثیبت شود تسهیلات ارزان قیمت ارائه خواهد کرد و سال گذشته نیز از محل منابع تبصره 18 قانون بودجه و نهضت احیای واحدهای اقتصادی، از کسب و کارهای چابهار حمایت شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات