تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۲۱
با شعار «اخلاق، عدالت و آزادي» در کانون توحيد برگزار شد

همايش هم‌انديشي اصلاح‌طلبان

(روزنامه مردم‌سالاري – 1394/10/05 – شماره 3935 – صفحه 15)

گروه سياسي: در آخرين روز از ثبت نام انتخابات مجلس دهم، کانون توحيد تهران ميزبان برگزاري همايش بزرگ اصلاح‌طلبان بود که به همت مجمع نيروهاي خط امام(ره) با عنوان همايش خانه‌اي براي ملت و شعار اخلاق، عدالت و آزادي برگزار شد. در اين همايش که چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌هادي خامنه‌اي، دکتر محمدرضا عارف،دکتر مصطفي کواکبيان،خانم الهه کولايي،آقاي علي محمد غريباني، حجج‌الاسلام و‌المسلمين‌هادي غفاري و رسول منتجب نيا و آقاي رحمانقلي قليزاده سخنراني کردند.

رئيس بنياد اميد ايرانيان تنها راه پيشرفت و کسب اکثريت کرسي‌هاي مجلس را رسيدن اصلاح‌طلبان به اجماع دانست و گفت: ما براي باخت نمي‌آييم. محمد‌رضا عارف خاطر نشان کرد: نتيجه بحث‌هاي دو ساله و نشست‌هاي نخبگان سياسي اين شد که يک جهت گيري در دستور کار قرار گيرد و از حرکت‌هاي جبهه‌اي حمايت شود؛ البته تک روي و سهم خواهي هيچ وقت قابل قبول نيست.رئيس بنياد اميد ايرانيان تصريح کرد: شوراي عالي سياست‌گذاري مسووليت نهايي کردن نامزدها را به انتخاب حوزه‌ها گذاشته و حوزه‌هاي انتخابيه هيچ محدوديتي در ترکيب اعضا ندارند.

به گفته وي شوراي اصلاح‌طلبان استان‌ها نقش کليدي در تشکيل مجمع حوزه‌ها و داوري در مواقع ضروري دارد که آن نيز با حضور اعضا و نخبگان تشکيل شده است. وي اضافه کرد: هيچ حزب و گروهي از دسته اصلاحات نبايد احساس کند کنار گذاشته شده و به حتم نيز اينگونه نخواهد بود چرا که ما نياز به اجماع کامل داريم.رئيس بنياد اميد ايرانيان خاطرنشان کرد: نقشه جبهه اصلاح‌طلبان نياز به اجماع کلي دارد و همه بايد با سعه صدر و نگاه به آينده برخورد کنند. عارف تصريح کرد: دو انتخابات آتي براي ما بسيار مهم است و انشاالله ما نيز در مسير قانون حرکت مي‌کنيم و در پي اين فرصت تا انتخابات بايد به خوبي رويکرد خويش را مديريت کنيم و برنامه ريزي لازم را انجام دهيم.وي اضافه کرد: شرايط جامعه و کشور و فضاي قابل قبولي که گرايش به سمت اصلاح‌طلبان را نزديک مي‌کند بايد مديريت کنيم.

به گزارش ايرنا رئيس بنياد اميد ايرانيان گفت: بايد هر گونه اختلاف و دعوا در خانواده را به نتيجه برسانيم تا بعد از هفت اسفند با رفع شدن اشکالات شوراي اصلاح‌طلبان ماندگار شود.عارف اظهار داشت: در جلسات مختلف شوراي اصلاح‌طلبان تاکيد بر اين شده که رويکرد خويش را محدود به فرد نکنيم بايد همه منش خرداد 92 را عملي کنيم و اگر حوزه‌ها به فردي رسيد همه بايد به آن تمکين کنند.

رئيس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينکه منافع ملي در انتخابات حائز اهميت است گفت: بايد منافع ملي بر منافع سياسي ترجيح داده شود و گفتمان اصلاحات مورد اهتمام واقع شود. عارف تصريح کرد: گفتمان اصلاحات اصيل است و دغدغه ما نيز تحقق آرمان‌هاي انقلاب بوده و بدين جهت منافع ملي را بر منافع حزبي ترجيح مي‌دهيم.وي افزود: محور اصلي جبهه اصلاحات احزاب اصلاح‌طلب هستند و اميدواريم به سمت و سوي تشکيل چند حزب فراگير برويم.عارف ادامه داد: اصلاح‌طلبان بايد در اين شرايط به دنبال حفظ آرامش باشند؛ در ارتباط با حرکات خودسر نيز که اتفاق مي‌افتد اميدواريم عکس‌العمل نشان ندهند اما بايد مراجع ذيربط نيز به وظايف خود درباره تامين امنيت مراسم قانوني توجه کنند. وي اضافه کرد: در اين شرايط رفتار متقابل جواب نمي‌دهد؛ کشور نياز به آرامش دارد.

عارف اظهار داشت: بايد ضوابط قانوني و قانونمداري را رعايت کنيم و شعار ما هميشه قانون بوده و خود را موظف به آن مي‌دانيم.رئيس بنياد اميد ايرانيان اظهار داشت: در انتخابات آتي نيز انتظار داريم نهادهاي اجرايي و نظارتي قانون را اجرا کنند؛ رفتار غير‌قانوني آسيب به همبستگي ملي مي‌زند؛ راهبرد ما در انتخابات آينده تشويق اقشار مختلف به شرکت در پاي صندوق‌هاي راي است؛ راهبرد ما همان راي‌هاي خاکستري است و بايد آنها را به ميدان آوريم و براي اين منظور هم بايد قانون را مدنظر قرار دهيم.

عارف تاکيد کرد: از هويت اصلاح‌طلبي خود هيچگاه کوتاه نمي‌آييم و با حفظ اين هويت حتي به دنبال تعامل با رقبا هستيم.وي توجه به زنان و جوانان را جزو اولويت شوراي عالي سياست گذاري اصلاح‌طلبان دانست و گفت: زنان بايد بيش‌از‌پيش در مجلس نقش آفريني داشته باشند و اين مهم حائز اهميت است. عارف با بيان اينکه ما براي باخت حضور پيدا نمي‌کنيم، گفت: بايد تلاش کنيم با کشف ظرفيت زنان و جوانان پتانسيل آنها را شکوفا کنيم؛ در خرداد 96 نيز انتخابات شوراها را داريم که بايد اين مهم نيز مدنظر واقع شود.

زمان استراحت اصولگرايان فرا رسيده است

دبيرکل حزب مرد‌م‌سالاري نيز در اين همايش گفت: از تمامي‌دست‌اندرکاران انتخابات، نظامي‌ها، انتظامي‌ها، ‌ اطلاعاتي‌ها، امنيتي‌ها خواهش داريم، بگذارند انتخاباتي بي‌حاشيه، مطلوب و در شأن ملت برگزار شود. مصطفي کواکبيان ضمن تبريک هفته وحدت، ولادت حضرت مسيح (ع) و سال نو ميلادي اظهار داشت: بايد تلاش کنيم تا افراد اهل و صالح و کساني که به راستي شايستگي نمايندگي مردم را دارند را به مجلس بفرستيم.

او ادامه داد: تاکيد مقام معظم رهبري بر حق‌الناس بودن راي مردم برگرفته از متن اسلام است و اسلام بدون راي مردم توانايي تشکيل حکومت نخواهد داشت. دبيرکل حزب مردم‌سالاري اضافه کرد: اگر اخلاق در ميان مسوولان نهادينه شود بسياري از مشکلات مرتفع خواهد شد و اگر بخواهيم عدالت را در جامعه نهادينه کنيم بايد اخلاق و آزادي را نيز درنظر بگيريد و اين سه مفهوم لازم و ملزوم يکديگر هستند.

او با اشاره به بخشي از فرمايش‌هاي اميرالمومنين (ع) در خصوص لزوم نقد بالا‌ترين مقام‌هاي هر حکومتي خاطرنشان کرد: ما براي حل مشکلات جامعه اصلاحات را پيشنهاد مي‌کنيم البته اصلاحات کف خياباني نيست بلکه راه اين اصلاح را نيز صندوق‌هاي انتخابات مي‌دانيم و لذا براي مجلس نهم ما تنها حزب اصلاح‌طلبي بوديم که ليست انتخاباتي داديم فلذا ما معتقد هستيم بايد پاي صندوق حاضر شويم و اگر خواستار حفظ استقلال کشور هستيم بايد صندوق راي و مجلس را جدي بگيريم و هم بايد با صندوق راي آشتي باشيم.

دبيرکل حزب مردم‌سالاري خاطرنشان کرد: راهبرد حق‌الناس بودن راي مردم که بعد از انتخابات 92 در انتخاب پيش‌رو براي نخستين بار مورد توجه قرار خواهد گرفت، بايد جدي‌تر از پيش در نظر گرفته شود و همه مسوولان در راستاي تحقق آن تلاش کنيم. او ادامه داد: بايد تضمين کافي براي اين مساله وجود داشته باشد و راهبرد مهم ديگري که در همين راستا محقق مي‌شود اين است که بتوانيم اکثريت کرسي‌هاي مجلس دهم را به دست بياوريم.

به گزارش ايلنا کواکبيان ادامه داد: در يکي از همايش‌ها گفته بوديم تمام 290 کرسي مجلس را مي‌خواهيم و آقاي لاريجاني پيغام داده بود، حداقل يک کرسي را براي من خالي مي‌گذاشتيد و من از اينجا به او اعلام مي‌کنم ما از حضور افراد عاقل استقبال مي‌کنيم و حاضريم تا 90 کرسي را هم به افراد عاقلي مثل آقاي لاريجاني واگذاري کنيم اما اين بار حاضر نيستيم از 200 کرسي ديگر بگذريم چرا که معتقديم اکثريت مجلس بايد در اختيار اصلاح‌طلبان باشد.

آن‌ها 12 سال مجلس را در اختيار داشتند و بر روي صندلي‌هاي مجلس جا خوش کردند و حالا زمان آن رسيده که استراحت کنند تا در جامعه تغيير ايجاد شود. او تصريح کرد: ما هيچ مشکلي با اصولگرايان معتدل نداريم و با افراطي‌ها سازش نمي‌کنيم و با 80 و چند نفري که امضا کردند که آقاي ظريف نبايد به مذاکرات ادامه دهد هيچگاه همکاري نخواهيم کرد و معتقديم مردم بايد اين افراد را بشناسند.

کواکبيان اضافه کرد: تخصص‌گرايي، کار کار‌شناسي و روزآمدبودن بايد سرلوحه کار نمايندگان قرار بگيرد و اينکه نماينده‌اي توانايي نگارش انگليسي NPT را نداشته باشد، بسيار نگران‌کننده است و ناراحت کننده‌تر اينکه حدود 60 نفر از نمايندگان پاي آن نامه را امضا مي‌کنند. دبيرکل حزب مردم‌سالاري يادآور شد: نکته مهم ديگر اين است که ما مجلس پاکدستي مي‌خواهيم که امانت دار مردم باشد و اتفاقي آنچه در مجلس گذشته شاهد بوديم و هدايايي که آقاي رحيمي‌به نمايندگان دادند قابل قبول نيست و صحبت اينجاست که در 12 سال گذشته که اصولگرايان نظارت بر امور را برعهده داشتند.

مشکلات زيادي به وجود آمد و تنها در يک فقره 11 هزار ميليارد تومان توسط بابک زنجاني خورده شد و بحث ما اين است که اين مسبب‌ اين اتفاق‌ها محمود آقاي احمدي‌نژاد بوده و اين يعني حدود 7 هزار ميليارد تومان پول نفت در دست اين فرد است و قول داده آن را تا يک ماه آينده تحويل دهد! او همچنين با اشاره به ممنوع‌التصويري راي هشت ساله دولت اصلاحات حجت‌الاسلام سيدمحمدخاتمي، خاطرنشان کرد: در مورد ممنوع‌التصويري آقاي خاتمي‌ما هر چند رعايت مي‌کنيم اما صرفا به دستور مقامات قضايي است و اين تصميم نه مطابق با قانون است و نه مصوبه‌اي در اين خصوص وجود دارد. اين عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به شجاعت شهيد مدرس تاکيد کرد: بايد مردم افراد مدرس گونه را براي مجلس انتخاب کنند.

کواکبيان در ادامه خطاب به معاون سياسي وزير کشور گفت: خبرهايي داريم که در بعضي از استان‌ها آدم‌هاي خوب معتمدين را حذف و افرادي را به هيأت اجرايي آورده‌اند که دل در گروه دولت گذشته دارند. ما نمي‌گوييم هيأت اجرايي استان‌ها حتماً اصلاح‌طلب باشد، بلکه مي‌گوييم لااقل احمدي‌نژادي‌ها را مسئول نکنيد. دبيرکل حزب مردم‌سالاري همچنين اعلام کرد: تقاضاي ما از شوراي محترم نگهبان اين است که حال فعلي افراد را ميزان قرار دهد، چراکه نمي‌شود، فردي به‌خاطر نامه‌اي که 12 سال قبل امضا کرده، مدام به پاي آن اشتباه بسوزد.کواکبيان در پايان گفت: ‌ از تمامي‌دست‌اندرکاران انتخابات، نظامي‌ها، انتظامي‌ها، ‌ اطلاعاتي‌ها، امنيتي‌ها خواهش داريم، بگذارند انتخاباتي بي‌حاشيه، مطلوب و در شأن ملت برگزار شود.

براي اجراي عدالت لازم است دروغ گويي کنارگذاشته شود

دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام نيز با بيان اينکه اصلاح‌طلبان معتقد هستند با فعاليت‌هاي اصلاحي مي‌توانند به اهداف خود برسند، گفت: عده‌اي که معتقد به براندازي هستند را نمي‌توان اصلاح‌طلب ناميد. حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد‌هادي خامنه‌اي به موضوع اخلاق اشاره کرد و افزود: بسياي از بي‌اخلاقي‌هاي موجود درجامعه ريشه در مناسبات ناعادلانه سياسي، اقتصادي وفرهنگي دارد. وي يادآور شد: درطول دولت‌هاي نهم و دهم شاهد اين بوديم که عده‌اي با روش‌هاي غير‌اخلاقي به دنبال ايجاد عدالت در جامعه بودند؛ شاهد بوديم که چگونه عده‌اي در آن دوران با روش‌هاي غير‌قانوني و با زير پا گذاشتن بديهي‌ترين اصول اخلاقي به دنبال اجراي عدالت و کوتاه کردن دست عده‌اي از بيت‌المال بودند اما نتيجه اين شد که هم اخلاق قرباني شد و هم فسادهاي اقتصادي بي‌سابقه‌اي رخ داد. دبير کل مجمع نيروهاي خط امام در ادامه اصلاحات را وسيله‌اي براي تحقق اهداف سه گانه آزادي، اخلاق و عدالت دانست و گفت: اصلاح‌طلبان معتقدند که از طريق فعاليت‌هاي اصلاحي به اهداف خود برسند و يک توسعه همه جانبه را در جامعه ايجاد کنند و چنانچه عده اي معتقد به براندازي هستند آنها رانمي‌توان اصلاح‌طلب ناميد.

هادي خامنه‌اي ادامه داد: براي اجراي عدالت لازم است دروغ گويي کنارگذاشته شود، عدالت بايد در همه امور و از جمله در انتخابات آينده رعايت شود و وقتي رهبر معظم انقلاب بر حق‌الناس بودن راي مردم تاکيد مي‌کند بايد همه به نظرات ايشان توجه کنند و آن را جدي بگيرند. وي با تاکيد براينکه هر سه مفهوم آزادي، اخلاق و عدالت دردين اسلام و کتاب آسماني‌اش مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: اميدوارم دولت با ديپلماسي مدبرانه‌اي که در برخورد با کشورهاي 1+5 در پيش گرفته بتواند نسبت به حقوق يکايک مردم جامعه متوجه باشد و با برقراري عدالت حقوق مردم را تضمين کند.

عدالت از رفتار افراد بايد آغاز شود

قائم مقام حزب اعتماد ملي نيز، اخلاق، عدالت و آزادي را سه مقوله حائزاهميت دانست و گفت: اميدواريم بر روي اين سه کليد واژه تاکيد کنيم و با رعايت و تلاش خود رويکردي را انجام دهيم تا در انتخابات حرکتي خلاف اخلاق و عدالت صادر نشود. حجت الاسلام والمسلمين رسول منتجب نيا اظهار داشت: بايد بر اين سه مقوله يعني آزادي، عدالت و اخلاق تاکيد کنيم و اين شعار بايد مدنظر ما واقع شود. وي درباره مفهوم آزادي گفت: آزادي معناي بالايي دارد و اگر نباشد اخلاق و عدالت نيز وجود نخواهد داشت؛ آزادي فکر، بيان و قلم حائز اهميت است و بايد مورد اهتمام قرار گيرد. قائم مقام حزب اعتماد ملي خاطرنشان کرد: در جامعه که به مفهوم آزادي توجه مي‌شود مردم بايد آگاهانه فکر کنند و انتخاب انجام دهند تا جامعه رشد و توسعه پيدا کند.

منتجب‌نيا افزود:اين انديشه که بايد جامعه محدودتر شود تا سالم تر بماند غلط است و مردم بايد خودشان درک لازم را انجام دهند چرا که کساني حق ندارند جاي آنان تصميم بگيرند. وي اضافه کرد: در معناي عدالت نيز بايد هر کسي که از اين مفهوم دم مي‌زند ابتدا آئينه را مقابل خود نگه دارد تا متوجه شود که عدالت چيست. وي اضافه کرد: عدالت از درون و رفتار افراد بايد آغاز شود؛ در جامعه اگر کسي را بر پستي مي‌نشانيم بايد شايستگي آن را داشته باشد و بزرگترين امانت نيز سرپرستي جامعه است.قائم حزب اعتماد ملي تصريح کرد: در زمينه عدالت حتي بايد با دشمن خود نيز عادل باشيم همه چيز بايد بر مبناي عدالت قرار گيرد و مجلس نيز حتي بايد بر پايه عدالت حرکت کند و قوانين نيز عادلانه باشد. منتجب‌نيا تصريح کرد: عدالت به معناي مساوات نيست بلکه به معني پيش‌روي بر اساس شايستگي مي‌باشد.وي اضافه کرد: عدالت بايد فراتر از حقوق فردي مورد لحاظ قرار گيرد.

انتقاد از کنار زدن شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات

رئيس سابق شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ضمن انتقاد از عارف گفت: ما از آقاي عارف انتظار داريم وزن شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان را متوازن کند چرا که بسياري از نيروهاي اصلاح‌طلب و شوراي هماهنگي را کنار زده‌اند. علي‌محمد غريباني عضو شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينکه ما احساس مي‌کنيم در اين انتخابات پيروزي از آن ماست اما اين سوال را داريم که وزارت کشور چقدر از نيروها و پست‌هاي دولت قبل را تحويل داده است، اظهار داشت: 60 درصد تشکيلات وزارت کشور، استانداري و فرماندار‌ي‌ها با پست‌هاي قبلي روي کار مانده‌اند و احمدي‌نژادي هستند.

غريباني ادامه داد: آيا با اين شرايط ما مي‌توانيم براي موفقيت اميدوار باشيم؟ هر چند که اميدوارم همه اصلاح‌طلبان را پيروز ببينيم اما هنوز 75 درصد مديران کل استان‌ها از طيف قبلي هستند. اين فعال اصلاح‌طلب طرح اين پرسش که مگر خود آقاي خاتمي‌محصول شوراي هماهنگي اصلاحات نبود، گفت: ما از آقاي عارف انتظار بيشتري داريم و معتقديم که وزن شوراي سياست‌گذاري بايد متوازن باشد و تعديل شود اما بسياري از نيروهاي اصلاح‌طلب و شوراي هماهنگي را کنار زده‌اند. به گزارش فارس وي بر همين اساس تأکيد کرد:‌ما خواستار بازنگري نسبت به اهميت شوراي هماهنگي هستيم چرا که رئيس دولت اصلاحات نيز به تبعيت از شوراي هماهنگي تأکيد کرده است لذا ما اين سوال را داريم که چه فعل و انفعالاتي در کنار زدن شوراي هماهنگي به وجود آمده است؟

ساز‌و‌کار حوزه قدرت باعث کاهش حضور زنان در مجلس شده است

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب نيزبا بيان اينکه زنان در انقلاب، جنگ و دوران اصلاحات و سازندگي و همه ادوار کشور سرمايه بزرگي بوده‌اند، گفت: ساز و کار حوزه قدرت باعث کمبود شديد حضور زنان شده است. الهه کولايي عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با بيان اينکه مطالعه تاريخ درس‌آموزبوده و موجب دوري از تکرار مي‌شود، اظهار داشت: يکي از مهم‌ترين محورهاي توسعه پايدار که بايد به آن توجه کنيم، پرداختن به مسئله توسعه انساني است تا بتواند استعدادها را فعال کند.کولايي با انتقاد از شکاف عميق بين زنان و مردان در جامعه، زنان را سرمايه‌اي بزرگ براي کشور توصيف کرد و گفت: زنان چه در زمان پيروزي انقلاب، چه در زمان جنگ، چه دوران اصلاحات، چه سازندگي و چه در همه ادوار تحولاتي کشور سرمايه بزرگي براي جامعه بوده‌اند و راي زنان به قدرت براي مردان شکل داده است.

اين فعال اصلاح‌طلب با بيان اينکه امروز زنان بايد در حوزه اقتصاد و سياست‌ورزي فضاي قابل قبول‌تري را تجربه کنند، ادامه داد: مسئله فساد و رانت مسئله بسيار مهمي‌است و زنان نيز به سياست‌هاي رفاهي و مسائل اجتماعي بيشتر توجه دارند. کولايي با تاکيد براينکه در آستانه انتخابات بايد به اين الزامات و بازخواني تجربه‌ها اهتمام ببخشيم، خاطرنشان کرد: ما نياز داريم تا ظرفيت‌هاي انباشته شده در حوزه تصميم‌گيري را فعال کنيم. عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با بيان اينکه ما نيازمند اعتدال در جامعه هستيم، متذکر شد: در اين صورت است که ما مي‌توانيم در کنار چرخش نخبگان، حضور زنان را نيز مورد توجه قرار دهيم.وي با بيان اينکه جامعه ما به موازنه‌بخشي نيروهاي اجتماعي نياز دارد، همواره شاهد اين عدم تعادل بوده‌ايم، تصريح کرد: الزامات مصالح کشور ما را ملزم به پذيرش اين تغيير مي‌کند.

با همه جريان‌ها تعامل مي‌کنيم

عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان نيز با تاکيد براينکه اين جريان سياسي رقيب مسئولان نظام نيست، گفت: ما بخشي از همان نيروهايي هستيم که انقلاب را محقق ساختيم و امروز هم دلسوز ارزش‌هاي انقلاب هستيم. حجت‌الاسلام محسن رهامي‌اظهارداشت: ماموريت مهم مجلس دهم ايجاد توسعه پايدار در ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي است و همچنين اين مجلس بايد در راستاي فراهم ساختن لوازم قانوني براي همکاري با دولت در مسير اجراي برنامه‌هايش تلاش کند. وي ادامه داد: تجربه دو دوره اخير مجلس به روشني نشان داد عدم حضور نخبگان صالح در قوه مقننه که آثار و عواقب ناگواري به همراه خواهد داشت.

روند گسترش مفاسد اداري و حجم بالاي اختلاس‌ها در جامعه اسلامي‌نشان دهنده برباد رفتن سرمايه‌هاي ملي از يک سو است که اين مساله مويد کم توجهي نهادهاي نظارتي و در مواردي انحلال آن‌ها است.دبيرکل انجمن اسلامي‌مدرسين افزود: ‌ تلاش ما در جبهه اصلاحات در اين راستا است که مردم را متوجه اين معضل‌ها کنيم و با ارايه آمارهاي دقيق به مردم، مسولان را آگاه کنيم تا بدانيم محصول اعمال سليقه‌ها چه چيز بوده است.رهامي‌تصريح کرد: ما يار مسوولان اين نظام هستيم و خود را رقيب آن‌ها نمي‌دانيم. در واقع ما نيز بخشي از‌‌ همان نيروهايي هستيم که انقلاب را محقق ساختيم و امروز هم دلسوز ارزش‌هاي انقلاب هستيم.

ما قصد نداريم دوستانم را نقد کنيم که چرا انزواي سياسي در پيش گرفته‌اند بلکه هدف ما اين است که نشان دهيم ما نيز نيرويي هستيم که دلمان براي انقلاب مي‌سوزد و قصد داريم مشکلات کشور را با همفکري با همه نيروهاي انقلاب حل کنيم. عضو شوراي عالي سياست گذاري اصلاحات ادامه داد: جريان اصلاحات به دنبال رايزني و تعامل در داخل اين جريان و همچنين در بيرون از اين جريان است و بر اين اساس مي‌کوشيم بر مدار اصلاح‌طلبي با تمامي‌احزاب و تشکل‌هاي کوچک تعامل کنيم و در خارج از جريان اصلاحات نيز همين روش را مد نظر قرار دهيم.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=237532

ش.د9405166

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات