تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۲۸۳۷

حجت‌الاسلام هادي غفاري: احمدي‌نژاد با دين و اعتقادات مردم بازي کرد

(روزنامه مردم‌سالاري - 1395/03/25 - شماره 4061 - صفحه 13)

يکي از اعضاي شوراي مرکزي مجمع نيروهاي خط امام(ره) اظهار کرد: امروزه با پديده‌اي به نام «دلواپسان» مواجه هستيم که به هر دليل به دولت روحاني حمله مي‌کنند در حالي‌که صداي اين افراد در دوران رياست‌ جمهوري احمدي‌نژاد، با وجود آن همه مشکلات فراوان در نميآمد؛ به گونه‌اي که گويي هيچ مشکلي وجود نداشت.

حجت‌الاسلام هادي غفاري، عضو شوراي مرکزي مجمع نيروهاي خط امام(ره)، همزمان با سه‌ ساله شدن دولت يازدهم در گفت‌وگو با آنا، درباره عملکرد حسن روحاني و ميزان موفقيت دولت وي در اين سه سال اظهار کرد: زماني‌که بخواهيم موضوعي را تحليل کنيم قطعا به يکسري محاسبات نياز داريم؛ اولا بايد وظايف افراد را مد نظر قرار دهيم ثانيا امکانات و مقدورات اشخاص را ارزيابي کنيم ثالثا بايد موانع بر سر راه افراد را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم رابعا بايد به فاصله‌ها ميان وعده‌ها و شعارها با ايده‌آل‌ها پرداخت.

وي در ادامه افزود: بايد اين چهار مورد را در تحليل عملکرد مسئولان و اشخاصي که در مقام اجرايي قرار دارند به کار برد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اينکه «تکاليف و وظايف رئيس‌جمهوري در قانون مشخص شده است»، تأکيد کرد: همه مي‌دانند اداره امور کشور به عهده رئيس‌جمهوري است، اما بايد دانست که چه امکاناتي در اختيار وي قرار دارد.

غفاري به تشريح امکانات رئيس‌جمهوري پرداخت و در اين باره اضافه کرد: رئيس‌جمهوري داراي امکانات مالي و سياسي است. ولي اينکه حسن روحاني چه بخشي از اين امکانات را در اختيار داشته و از آن‌ها نيز استفاده کرده است، بايد تحليل و تجزيه شود.

او ادامه داد: آيا طرح‌هاي نيمه‌تمام از دولت احمدي‌نژاد براي آقاي روحاني باقي نمانده است؟ آيا بدهي از سوي دولت‌هاي نهم و دهم براي دولت يازدهم وجود ندارد؟ آيا حسن روحاني در جوي آرام و مساعد دولت را تحويل گرفته است يا خير؟ آيا اقدامات محمود احمدي‌نژاد دست دولت تدبير و اميد را براي تحقق وعده‌ها و شعارهايي که به مردم داده بسته است يا خير؟

مي‌گفتند دولت احمدي‌نژاد، «امام زماني» است و پول‌هاي در اختيار وي پول‌هاي امام زمان است

عضو شوراي مرکزي مجمع نيروهاي خط امام تصريح کرد: تمام پرسش‌هايي که مطرح کردم به اين دليل بود که ببينيم چه امکاناتي در اختيار آقاي روحاني قرار داشته و وي تا چه اندازه به وعده‌‌هايش عمل کرده است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه «نگاه‌هاي ما به موضوعات نبايد صفر يا بيست باشد»، گفت: متأسفانه اکثر افراد به مسائل کشور يا تاريکِ تاريک يا روشنِ روشن نگاه مي‌کنند. امروزه با پديده‌اي به نام «دلواپسان» مواجه هستيم که با هر بهانه‌اي به دولت روحاني حمله مي‌کنند در حالي‌که صداي اين افراد در دوران رياست‌ جمهوري احمدي‌نژاد آن هم با وجود مشکلات فراوان درنميآمد گويي که هيچ مشکلي وجود نداشته است.

غفاري با طرح اين پرسش که «چرا اصولگرايان به اوضاع نامناسب اجتماعي، سياسي و فرهنگي دولت احمدي‌نژاد اعتراض نمي‌کردند؟»، گفت: مجموعه‌هاي سياسي و ... زيادي در اختيار اصولگرايان قرار دارد و همين اصولگرايان بارها حمايت خودشان را از آقاي احمد‌ي‌نژاد اعلام کرده بودند اما بعدها ديديم که معاونان وي به دليل عملکردشان محکوم شده و به زندان رفتند.

وي اظهار کرد: اصولگرايان در گذشته مي‌گفتند دولت احمدي‌نژاد، دولت امام زماني است و خود احمدي‌نژاد مي‌گفت پول‌هايي که در قالب يارانه در اختيار مردم قرار مي‌گيرد، پول‌هاي امام زمان است! اين ادعا در حالي مطرح شد که اگر پول ولي‌عصر(عج) هم باشد بايد در اختيار نائب و کارگزار امام زمان قرار مي‌گرفت نه احمدي‌نژاد. نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه «صداي هيچکس در زمان رياست جمهوري احمدي‌نژاد درنيامد، اما حالا ياد اقدامات و رفتارهاي وي افتاده‌اند و اعتراض مي‌کنند»، بيان کرد: دولت روحاني در سال 92 با شرايط بسيار بد اقتصادي کشور را تحويل گرفت. همه به ياد دارند که بودجه کشور، ذخاير ارزي ايران و نرخ تورم به چه صورتي بوده است.

آقاي روحاني با چنين وضعيت بدي کشور و دولت را تحويل گرفت. رئيس موسسه الهادي با اشاره به اينکه «احمدي‌نژاد با اقداماتش باعث شد جوانان از دين زده شوند»، افزود: هر روز آقاي احمدي‌نژاد و نزديکان وي با دين و اعتقادات مردم بازي کردند. اين جريان فکري به هر بهانه‌ و وسيله‌اي مي‌گفتند امام زمان فردا شب، هفته بعد، پس فردا ظهور مي‌کند و هيچ‌کس هم به اظهارات و اقدامات آنها اعتراضي نکرد که چرا اين‌گونه رفتار مي‌کنيد؟ غفاري گفت: دلواپسان به جاي اينکه از آقاي روحاني تشکر کنند که با چه وضعيتي و چه بدهي‌هايي دولت را تحويل گرفته است، دائما به وي و دولتش حمله مي‌کنند. ضمن اينکه دولت يازدهم به بخش خصوصي، پيمانکاران و... بدهکار نيست بلکه حکومت بدهکار است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب به گراني نفت در دولت احمدي‌نژاد اشاره کرد و در اين باره افزود: متأسفانه نفت در دولتي گران شد که هيچ چيز از مديريت بلد نبود و باعث شد سرمايه عظيمي که به واسطه فروش نفت به دست آمد نابود شده و از بين برود.

عضو شوراي مرکزي مجمع نيروهاي خط امام تصريح کرد: هيچکس به اندازه ضدانقلاب از عملکرد احمدي‌نژاد خوشحال نيست،‌ چرا که آنها به خوبي مي‌دانند وي به راحتي مي‌تواند انقلاب و کشور را به نابودي بکشاند. اين حرف من نيست؛ سخن ضد انقلاب است. او درباره دولت تدبير و اميد تصريح کرد: خوشبختانه سه سال از عمر دولت آقاي روحاني مي‌گذرد، اما اختلاس‌هاي بي‌شمار مانند دولت‌هاي نهم و دهم در اين دولت به وجود نيامده است. در دولت روحاني خبري از اختلاس‌هاي چندهزار ميلياردي نيست.

غفاري سياست خارجي روحاني را قدرتمند دانست و تأکيد کرد: افرادي با برجام مخالفت مي‌کنند که دزدي‌ها و اختلاس‌هاي چندهزار ميلياردي‌شان از بين رفته است. نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي در پايان تصريح کرد: ما اصلاح‌طلبان تمام‌قد از آقاي روحاني در انتخابات رياست جمهوري سال 96 دفاع و حمايت کامل خودمان را از وي اعلام مي‌کنيم.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=249719

ش.د9500838

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات