تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۱۹۸۷
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

اقتدار و امنيت ايران نمونه خوبي از نظام دموکراتيک در دنياست

(روزنامه مردم‌سالاري – 1395/03/09 – شماره 4048 – صفحه 15)

مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه امروز خود که به رياست آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تشکيل شد، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي کلي نظام قانونگذاري را پيگيري کرد.

به گزارش برنا ؛در ابتداي جلسه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با توجه به ايام شروع به کار دو مجلس مهم مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان که به خوبي انجام شد، گفت: مجموعاً در کشور دو انتخابات خوب، همراه با آرامش قابل تحسين برگزار شد و خوشبختانه حوادث تلخ در جريان انتخابات نداشتيم و در نتايج انتخابات نيز آنچنان اعتراضي که تشنّج در کشور ايجاد کند، وجود نداشت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به مراسم خوب افتتاح دو مجلس تازه نفس مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و گفت: هر دو مراسم، متين و قابل تحسين برگزار شد که از اين بابت خداوند را شاکريم. همچنين بايد از حضور حماسي مردم در انتخابات و از زحمات و تلاش‌هاي مسوولان و برگزارکنندگان خوب انتخابات تشکر و قدرداني کرد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با ابراز نگراني از شرايط بد و بحراني کشورهاي منطقه به دليل توسعه و تشديد اقدامات تروريستي، گفت: در منطقه‌اي زندگي مي‌کنيم که انتخاباتي در اين حجم وسيع در آن وجود ندارد و به خاطر ويژگي‌هاي منطقه، برگزاري دو انتخابات موفق در جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند حاکي از صلابت و نشان دادن رشد و بالندگي نظام اسلامي باشد.

ايشان افزود: اگر رسانه‌هاي دنيا منصف باشند، اقتدار و امنيت جمهوري اسلامي ايران را نمونه خوبي از نظام دموکراتيک در دنيا معرفي مي‌کنند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، عمل به اصل قرآني «وامرهم شورا بينهم» را که دومين خصيصه انسان‌هاي عبادالرحمن است از تأکيدات دين مبين اسلام دانست و گفت: اميدواريم تلاش بيشتر مسوولان، معطوف به حل مشکلات مردم، به عنوان صاحبان اصلي انقلاب و در نهايت جلب رضايت خداوند قرار گيرد.

به دليل طولاني شدن مباحث در مورد بندهاي باقي‌مانده، مقرر شد ادامه بررسي سياست‌هاي کلي نظام قانونگذاري کشور در جلسات آتي مجمع پيگيري شود.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=248530

ش.د9500460

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات