حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۲۲۹۶
حجت الاسلام شمس اللهی

وظیفه اصلی ما حضور در خط مقاومت است

حجت الاسلام شمس الهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم تشییع پیکر شهید دانشگر گفت: ما با عمل به آیات شریفه قرآن کریم از فرد مظلوم در هر کجا و با هر مرام و مسلکی که باشد در حد امکانات خودمان دفاع می‌کنیم و این دفاع محدود به دفاع سیاسی و تبلیغاتی نیست بلکه اگر لازم شد دفاع عملیاتی هم خواهیم کرد.
حماسه و جهاد/ حجت الاسلام نصرت الله شمس مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید دانشگر که به تازگی در خطوط مقدم سوریه به شهادت رسیده‌ است؛ گفت: همه پاسدارانی و مدافعان حرمی که امروز در سرزمین‌های سوریه و عراق مشغول نبرد با تروریست‌های تکفیری صهیونیستی هستند؛ به امر قرآن به این سرزمین‌ها رفته‌اند و این موضوع مختص این سرزمین‌ها نیست بلکه در هر مکانی که لازم باشد حضور خواهیم یافت.

وی افزود: قرآن کریم به کرات به ما یادآوری می‌کند که به داد مظلومان و مستضعفان جهان بشتابیم و در این میان به عنوان یک نصرت و یاری در کنار آنها باشیم؛ پس از این منظر حضور ما در سوریه و عراق برای یاری و کمک به مسلمانان و مظلومانی است که امروز در چنگال صهیونیست و وهابیت گرفتار شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه افسری و تربیت‌ پاسداری امام حسین(ع) در همین زمینه گفت: بنابراین ما با عمل به آیات شریفه قرآن کریم از فرد مظلوم در هر کجا و با هر مرام و مسلکی که باشد در حد امکانات خودمان دفاع می‌کنیم و این دفاع محدود به دفاع سیاسی و تبلیغاتی نیست بلکه اگر لازم شد دفاع عملیاتی هم خواهیم کرد و حتی اگر بتوانیم در این میان از بتوانیم از مسلمانان مظلوم نیجریه نیز حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام شمس الهی با اشاره به یکی از خطبه‌های امیرالمومنین در نهج البلاغه اظهار داشت: امام علی(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه می‌فرمایند که به جنگ آنها یعنی مستکبرین بروید؛ پیش از آنکه آنها به جنگ با شما آماده شوند.  بنابراین ما یقین داریم که اگر روزی خدای نخواسته محور مقاومت در سوریه یا عراق و لبنان سقوط کند؛ قطعا نوبت به جمهوری اسلامی ایران هم خواهد رسید.

وی در همین زمینه یادآور شد: کسانی که امروز مدعی هستند ما چرا به سوریه می‌رویم باید بدانند که اگر هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در برابر این وهابیون و تکفیری‌ها نایستیم؛ امروز باید منتظر مقابله و جهاد در برابر آنها در استان‌های مرزی و یا حتی در تهران باشیم و در این میان حتی شرف و ناموس ما لگدمال خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه افسری و تربیت‌ پاسداری امام حسین(ع) در پایان با اشاره به اینکه تقدیم جوانان مانند شهید دانشگر برای دفاع از عزت و دین و هویت ماست؛ تاکید کرد: ما در سوریه هستیم و می‌جنگیم تا از عزت، آبرو و شرف و حیثیت دینی و ملی خود دفاع کنیم و در کنار مردم مظلوم سوریه و عراق و خط مقاومت باشیم و این وظیفه اصلی ماست.

امروز وظیفه اصلی ما حضور در خط مقاومت است

شایان ذکر است شهید عباس دانشگر از افسران دفتر فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) بود که در درگیر‌ی‌های بی‌امان و در مقابله با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک او صبح دیروز با حضور خانواده شهید و بر دوش همکاران و دوستان او در محوطه دانشگاه امام حسین(ع) تشییع و برای خاک‌سپاری به زادگاهش در استان سمنان انتقال یافت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات