صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۲۵۵۲

اخبار

۱- تحلیل رهبر معظم انقلاب از اهداف آمریکا عمیق و همه‌جانبه است
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت‌وگو با «العالم» با تأکید بر اینکه تحلیل رهبر معظم انقلاب از اهداف آمریکا علیه ایران، تحلیلی عمیق و همه‌جانبه است، گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر، همان نقشه‌ای که درباره شوروی سابق پیاده کردند را برای ایران در نظر گرفته و در حال پیاده کردن آن هستند. وی افزود: جالب بود که خروشچف، رئیس‌جمهور وقت و رهبر حزب کمونیست شوروی به این نکته رسید که نیاز نیست ما همواره با آمریکایی‌ها بر سر جنگ باشیم، می‌توانیم سر میز مذاکره بنشینیم و با هم مذاکره کنیم. نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: پیمان «سالت ۱» امضا شد و قرار بر این بود که وارد حوزه‌های دیگر نشوند، ولی آمریکایی‌ها آرام‌آرام روسیه را به سمت پیمان «هلسینکی» کشاندند و زمینه فروپاشی آن را فراهم آوردند.
۲- راه‌حل جدید مطهری برای بازگشت مینو خالقی به مجلس!
نایب‌رئیس مجلس از اعلام وصول طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره غیرقانونی بودن ردّ صلاحیت نامزدهای انتخابات پس از اعلام نتیجه انتخابات خبر داد و گفت که این طرح برای جلوگیری از تکرار موضوع منتخب اصفهان در آینده نوشته شده است؛ اما در صورت تصویب نهایی راه برای ورود مینو خالقی به مجلس هم باز می‌شود. علی مطهری اظهار داشت:‌ در این طرح استفساریه که در واقع استفسار ماده ۷۳ قانون انتخابات مجلس و همین‌طور استفسار از تبصره ۳ ماده ۵۲ این قانون است، از مجلس سؤال می‌شود که آیا منظور از عبارت ابطال انتخابات در ماده ۷۳ قانون، ابطال انتخابات یک حوزه انتخابیه است، یا شامل ابطال آرای یک نامزد هم می‌شود. به طوری که مثلاً در یک حوزه انتخابیه که انتخابات به صورت سالم برگزار شده آرای برخی منتخبان تأیید شود و برخی نشود؟ پاسخ این است که اگر انتخابات یک حوزه انتخابیه ابطال شود در واقع آرای همه منتخبان باطل می‌شود، نه فقط برخی از آنها.
۳- خبرگان دو نفر را به صورت سرّی برای رهبری آینده معرفی کرد
هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه «قانون» گفت: کمیسیونی در خبرگان که صلاحیت عمومی افراد را برای رهبری بررسی می‌کند «در مقطعی پس از مذاکره با چند صد نفر، دو نفر را به صورت سرّی معرفی کرد»؛ اما مشخص نکرده این افراد در کدام‌یک از دوره‌های پیشین خبرگان و به کجا یا چه کسی معرفی شده‌اند. وی اظهار داشت: در خبرگان «دو سه نفر متخصص دارند مطالعه می‌کنند، به افراد نمره می‌دهند تا اگر روزی لازم شد، در خبرگان مطرح شود که البته همه این مباحث و مسائل برای روز مباداست.» به گفته رفسنجانی؛ «این جزء قوانین آیین‌نامه داخلی خبرگان است که هیئت‌رئیسه کمیسیونی برای آینده‌نگری دارند و گزینه‌هایی را که صلاحیت عمومی دارند، بررسی و حتی با آنها صحبت و مذاکره می‌کنند؛ یعنی این کمیسیون هیچ تصمیمی نمی‌گیرد، فقط بررسی می‌کند.»
۴- احتمال خداحافظی دو وزیر از کابینه روحانی
این روزها شایعات متعددی درباره تغییر در کابینه دولت یازدهم به گوش می‌رسد. بنا بر اخبار رسیده در فهرست تغییرات فوری، اسامی وزرای صنعت و ورزش مشاهده می‌شود. به گفته منابع آگاه، علی‌اصغر مونسان به زودی جایگزین محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان و محمود اسلامیان جایگزین محمدرضا نعمت‌زاده در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد شد. بر اساس این گزارش، این تغییرات که قرار بود هفته پیش انجام شود، ظاهراً به دلیل جنجال‌های اخیر و حملات سنگین به دولت به تعویق افتاده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات