صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۴۰

اخبار کوتاه


شبکه خبری «الجزیره» قطر گزارش داد، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن طی سخنانی در شهر مأرب در مرکز این کشور مدعی شد که به حوثی‌ها اجازه نخواهد داد آنچه را «کشور فارسی» خواند، در یمن تشکیل دهند. بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور فراری یمن که برای نخستین بار از شهر مأرب واقع در ۱۷۳ کیلومتری شرق شهر صنعا، پایتخت این کشور بازدید می‌کند، خطاب به ساکنان پایتخت ادعا کرد به زودی کنترل این شهر را به دست گرفته و در آن حضور خواهد یافت.
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از عرضه شش گیاه دارویی تا پایان امسال خبر داد و گفت: به منظور افزایش ماده مؤثره گیاه خشخاش ایرانی برای استفاده در داروهای ضد درد مطالعاتی را در دستور کار داریم. دکتر شمس‌علی رضازاده افزود: بر اساس این تاکنون چندین فرمولاسیون داروهای گیاهی را تهیه و متعاقب آن مجوز ورود به بازار این داروها را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده‌ایم.
در پی به شهادت رسیدن برهان وانی، مبارز معروف کشمیری به دست نیروهای هندی، دره کشمیر در آتش اعتراض سوخت. درگیری‌ها تاکنون به شهادت ۱۰ تن دیگر از مسلمانان کشمیری منجر شده است. گفتنی است، مراسم تشییع پیکر برهان وانی، با وجود اعلام حکومت نظامی به صحنه تظاهرات چند ده هزار نفری مردم مسلمان کشمیر تبدیل شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تکذیب هرگونه بمب‌گذاری در برج ۱۷ طبقه سلمان، علت آتش‌سوزی را اتصالی شبکه برق این برج اعلام کرد. بهمن امیری مقدم گفت: این مسئله صرفاً یک شایعه است و بنا بر گزارش‌های واصله آتش‌نشانی، علت حریق گسترده در برج سلمان اتصالی شبکه برق این برج بوده است.
بررسی انجام شده در انگلیس حاکی از آن است که تعداد قربانیان برده‌‌هایی که به این کشور قاچاق شده‌اند، طی پنج سال اخیر ۲۴۵ درصد افزایش داشته است. پلیس انگلیس سال گذشته ۳۲۶۶ نفر را شناسایی کرده که قربانی برده‌داری مدرن بوده‌اند؛ در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۹۴۶ نفر بوده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بررسی روند سلامت شاخص‌های بانکی نشان می‌دهد، وضعیت بانکی از شرایط با دوام خود خارج شده و در صورت عکس‌العمل نامناسب وضعیت بدتر نیز می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات