تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۷۶
در جدیدترین عملیات‌های سپاه در شمال غرب 22 تروریست به هلاکت رسیدند و مناطقی از کردستان عراق هدف قرار گرفت

هشدار سپاه به بارزانی

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/04/08 ـ شماره 1918 ـ صفحه 2)

گروه سیاسی: دور تازه سلسله عملیات‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه گروهک‌های تروریستی در شمال غرب کشور آغاز شد و پس از چند عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه و به هلاکت رسیدن تروریست‌هایی که از اقلیم کردستان وارد خاک ایران شدند، ایران هشدار داد ضمن برخورد شدید با حضور و تردد تروریست‌های مسلح، مراکز استقرار آنها در هر نقطه‌ای مورد هدف قرار خواهد گرفت. به گزارش «وطن امروز» اولین درگیری سپاه با تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان به 27 خردادماه بازمی‌گردد که طی آن سپاه توانست 12 تن از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از آنان کشف کند. 3 روز پس از این عملیات دومین تیم تروریستی وارد خاک ایران شد اما حجم آتش توپخانه‌ای سپاه، بخشی از تروریست‌ها را متواری کرد و بخشی نیز به داخل خاک اقلیم کردستان بازگشتند. عملیات تعقیب و شناسایی تروریست‌ها در داخل ایران ادامه پیدا کرد و در نهایت نیروهای سپاه پاسداران با هلاکت 5 عضو این گروهک تروریستی توانستند این تیم را نیز منهدم کنند تا در مجموع طی عملیات‌های سپاه 22تروریست به هلاکت برسند.

در اطلاعیه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان جزئیاتی از عملیات شنبه‌شب این نیرو با اشرار ضدانقلاب در شمال‌غرب کشور پرداخته شده است. در این اطلاعیه آمده است: در درگیری شامگاه شنبه رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) با اشرار مسلح وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد 5 تن از مزدوران استکبار جهانی از جمله «آرش منبری» و «شورش منبری» از فرماندهان اشرار مسلح به هلاکت رسیدند. این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری علاوه بر هلاکت اشرار مسلح مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و امکانات از آنان به دست آمد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه همچنین تأکید کرده است: در این عملیات موفق، رزمندگان اسلام هیچ‌گونه آسیبی متحمل نشده‌اند.

پس از عملیات نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابله جدی با تروریست‌ها خبر داد و به اقلیم کردستان این هشدار را داد که در صورت عدم ممانعت از ورود تروریست‌ها به خاک ایران، جمهوری اسلامی مراکز استقرار آنها را در هر نقطه‌ای باشد، مورد اصابت قرار می‌دهد. به گزارش تسنیم، سردار محمد پاکپور از اراده برخورد قاطع نیروی زمینی سپاه با گروهک‌های مسلح و تروریست در مناطق مرزی کشور خبر داد و گفت: ضمن برخورد شدید با حضور و تردد تروریست‌های مسلح، مراکز استقرار آنها در هر نقطه‌ای مورد هدف قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به درگیری نیروهای توانمند قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با این تروریست‌ها در مناطق مرزی شمال‌غرب کشور اظهار داشت: همان‌گونه که در اطلاعیه این قرارگاه آمده است درگیری بین رزمندگان این قرارگاه با تروریست‌های مسلح منجر به کشته شدن تعداد زیادی از عناصر تروریست از جمله چند نفر از مسؤولان و فرماندهان آنان شد که به ‌تحریک کشورهای مرتجع اقدام به این تعرض کرده بودند. فرمانده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: با توجه به استقرار مراکز اصلی این تروریست‌ها در شمال عراق، در صورت عدم عمل به تعهدات مبنی بر جلوگیری از تحرک و اقدامات ضدامنیتی، عقبه آنها در هر نقطه و منطقه‌ای باشد مورد هدف قرار خواهد گرفت.

اقلیم کردستان بازیچه دست آمریکاست

اعزام گروهک‌های تروریستی از اقلیم کردستان به داخل خاک ایران با هدف انجام اقدامات تروریستی با توجه به نقش ایران در مواجهه با داعش در اربیل، انتقاداتی را نسبت به مسؤولان اقلیم کردستان به همراه داشته است. در این زمینه «وطن امروز» گفت‌وگویی با اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و از فرماندهان نظامی ایران و سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم انجام داد. اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» درباره درگیری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروهک‌های تروریستی در شمال غرب کشور گفت: این گروه‌های تروریستی تحریک شده آمریکا، اسرائیل و عربستان‌سعودی هستند. آنها به دلیل اینکه ضربات پی‌درپی در عراق، سوریه و یمن از ایران خورده‌اند، تلاش کردند در شمال غرب و جنوب شرق کشور تحرکاتی داشته باشند تا با این اقدامات تروریستی مانع کمک ایران به عراق و سوریه شوند. آنها نمی‌دانند که به لطف خدا ایران تا عمق تشکیلات گروهک‌های تروریستی نفوذ دارد و از اقدامات این گروهک‌ها اطلاع دارد. به همین دلیل نیز اجازه می‌دهد تروریست‌ها به مرز نزدیک شوند و در آنجا درگیری به وجود بیاید تا گروهک‌های تروریستی را منهدم کند.

دشمنان تلاش کردند با اعزام این گروهک‌ها به داخل ایران اقدامات تروریستی صورت دهند اما با توجه به حضور سربازان گمنام بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضربات پی‌درپی به اینها وارد شده است. وی در پاسخ به این سوال که دلیل حمایت اقلیم کردستان از این گروهک‌ها و عدم ممانعت از نزدیک شدن آنها به مرز ایران چیست، اظهار داشت: اقلیم کردستان بازیچه دست آمریکا، اسرائیل و عربستان است. اینها هدف درستی ندارند و برای این به وجود آمدند که چند صباحی تشکیلاتی درست کنند و در راس آن باشند. اینها بازیچه دست آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند. عضو سابق کمیسیون امنیت ملی درباره همکاری اقلیم کردستان با تروریست‌ها با توجه به نقش تاثیرگذار ایران و سردار سلیمانی در نجات اربیل از داعش، تصریح کرد: مسؤولان اقلیم کردستان به درستی این مساله را می‌دانند ولی کاره‌ای نیستند. مسؤولان اقلیم کردستان اگر استقلال داشتند زمانی که آمریکا و متحدانش آنها را با زور، فشار و پول تحت فشار می‌گذارند تا اجازه بدهند تروریست‌ها وارد خاک ایران شوند، مانع این کار می‌شدند. اما آنها بازیچه هستند و جرات برخورد با عوامل آمریکا، اسرائیل و عربستان را ندارند. مسؤولان اقلیم کردستان بخوبی می‌دانند اگر ایران نبود، داعش اقلیم کردستان را گرفته بود.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با «وطن امروز» با اشاره به سلسله عملیات‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه گروهک‌های تروریستی اعزامی از اقلیم کردستان گفت: گروه‌های تروریستی از جمله داعش، جیش‌العدل و بعضی از گروه‌های تروریستی منطقه تلاش دارند در ایران اقدامات ناامن‌سازی انجام دهند اما اشراف اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ایران باعث تسلط بر تحرکات تروریستی گروهک‌ها شده است و جمهوری اسلامی ایران هر گاه اراده کند، می‌تواند در هر مرحله‌ای این گروه‌ها را منهدم کند. اعلام اینکه ایران می‌تواند عقبه گروهک‌های تروریستی را در هر منطقه‌ای هدف قرار دهد، مبتنی بر یکی از حقوق‌ مسلم بین‌المللی کشورهاست. براساس قوانین بین‌المللی اگر کشوری از طرف سرزمین و خاک کشور دیگری توسط گروه‌هایی تهدید شود و کشور صاحب سرزمین نتواند جلوی آنها را بگیرد و فعالیت آنها را متوقف کند، کشور مورد تهدید می‌تواند رأساً وارد میدان شود و اقدام کند.

جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حقوق بین‌الملل این حق را دارد که اگر گروه تروریستی در خاک کشورهای همسایه علیه کشور اقدامات تروریستی انجام دهد و آن کشور صاحب سرزمین قادر به کنترل یا منهدم کردن آنها نباشد، رأساً اقدام کند، این مساله به لحاظ حقوقی است؛ به لحاظ توان نظامی نیز صدها برابر توان مقابله داریم. وی در پاسخ به اینکه چرا اقلیم کردستان مانع ورود تروریست‌ها از مرزهای خود به مرزهای ایران نمی‌شود، تصریح کرد: در اقلیم کردستان مشکلات امنیتی زیادی وجود دارد. فکر می‌کنیم اقلیم کردستان با توجه به روابط حسنه‌ای که با جمهوری اسلامی ایران دارد، به هیچ عنوان نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد اما خیلی از فضاهای امنیتی این اقلیم‌ در اختیار گروهک‌های تروریستی است اما این را باید در نظر داشت که هر نوع تحرک تروریستی در مرزهای ما با همسایگان، به ضرر هر دو طرف است و هیچ کشوری از گروه‌های تروریستی سود نمی‌برد. بهتر است همه کشورها در این باره هدف مشترکی را دنبال کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به عملکرد وزارت امور خارجه در 2 هفته عملیات سپاه علیه گروهک‌های تروریستی برای فشار دیپلماسی به اقلیم کردستان و کنترل مرزها گفت: این حق مسلم ما است که دستگاه دیپلماسی از همه روش‌های قانونی برای احقاق حقوق مردم استفاده کند. وزارت امور خارجه باید با اقلیم کردستان وارد مذاکره شود و از آنها بخواهد امنیت اقلیم‌شان را حفظ کنند و اجازه ندهند از سرزمین آنها برای ناامن‌سازی ایران برنامه‌ریزی صورت گیرد.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1918/2/159674/0

ش.د9501074

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات