صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۳۷۱۱

اخبار کوتاه

«ولادیمیر ژیرینوفسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه گفت: اتحادیه جماهیر شوروی سابق باید با عضویت تعدادی از کشورهای منطقه دوباره ایجاد شود. اگر کشورهای منطقه خواهان احیای دوباره اتحاد شوروی باشند، این اتحادیه بار دیگر احیا می‌شود و کشورهای ایران و ترکیه نیز می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند. کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، سوریه، عراق، قرقیزستان، ترکمنستان، اوکراین، گرجستان، مولداوی، ازبکستان و تاجیکستان می‌توانند عضو این اتحادیه شوند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: نیروهای عراقی پس از آزادسازی فلوجه، برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به این شهر، خندق‌هایی را در مرز‌های شمالی فلوجه حفر می‌کنند. طول خندق‌ها در شمال فلوجه به بیش از پنج کیلومتر می‌رسد. ساکنان فلوجه امیدوارند هرچه زودتر خیابان‌های این شهر از مین‌ها و تله‌های انفجاری داعش پاکسازی شود تا آنها بتوانند به محل زندگی خود بازگردند.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه «پولیتیکو» آمریکا در جریان سفرش به بروکسل گفته بود: ما آماده دادن سهمی به روسیه در خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] هستیم تا این کشور به قدرتی بسیار بزرگ‌تر در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی سابق تبدیل شود.
شبکه خبری «بی‌بی‌سی» اعلام کرد: یکی از تغییرات چشمگیر افکار عمومی مردم ایران مرتبط با توافق هسته‌ای به نقش آمریکا در این رابطه برمی‌گردد. سال گذشته ۴۵ درصد ایرانیان تصور می‌کردند که آمریکا به تعهداتش در قالب برجام عمل می‌کند؛ اما هم‌اکنون تنها ۲۶ درصد مردم چنین باوری دارند.
بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی از شاخص‌های اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۴، بدهی‌های خارجی کوتاه‌مدت ایران در سه ماهه پایانی سال گذشته با رشد جهشی همراه شده و از دو میلیارد دلار عبور کرده است.
 ◄ هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا «تیموتی مایکل  کین» سناتور دموکرات را به‌عنوان گزینه معاونت خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.
«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در شبکه توئیتر از سفر قریب‌الوقوع خود به آمریکا به منظور مذاکره با واشنگتن برای استرداد «فتح الله گولن» رهبر مخالفان ترکیه خبر داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات