صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۳۵۸۰

اخبار

داعش در هر ۵۰ ایالت آمریکا حضور دارد!
سناتور جونی ارنست در اظهاراتی جسورانه اعلام کرد: براساس یافته‌های «اف‌بی‌آی» نیروهای گروه تروریستی داعش در هر ۵۰ ایالت آمریکا حضور دارند. ارنست، که نامش در فهرست نامزدهای احتمالی برای پست معاونت ترامپ است، از اوباما و هیلاری کلینتون به دلیل ضعف در مبارزه با گروه‌های تروریستی به شدت انتقاد کرده است. وی در اظهاراتش گفت: اعضای گروه تروریستی داعش برای کشتار مردم بی‌گناه از هر وسیله‌ای، از بمب و اسلحه‌های کمری گرفته تا چاقو و کامیون استفاده خواهند کرد. گفتنی است اوایل سال جاری میلادی جیمز کومی، رئیس «اف‌بی‌آی» اعلام کرد: این سازمان در حال انجام تحقیقات درباره افراد وابسته به داعش است. وی در ماه فوریه (۲۹ روز منتهی به ۱۱ اسفند ۹۴) گفت: ما در حال انجام تحقیقات در تمامی ایالات آمریکا هستیم. خطر داعش تنها متوجه نیویورک یا واشنگتن نیست.

دولت بعدی آمریکا فشار را بر ایران افزایش دهد
معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا در مطلبی از دولت آینده این کشور خواست تا فشارها بر ایران را افزایش دهد. اریک ادلمن در مقاله‌ای نوشت: برنامه‌ تسلیحات هسته‌ای ایران و سلطه این کشور در منطقه خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] همچنان ادامه پیدا کرده و رشد خواهد کرد. او معتقد است، احتمال بازگشت تحریم‌های پیشین ایران به دو دلیل بسیار کم است: نخست آنکه اگر آمریکا تحریم‌های پیشین ایران را بازگرداند، ایران نیز می‌تواند برجام را لغو و توافق هسته‌ای را فسخ کند؛ دوم آنکه دولت آمریکا در حال طراحی و تقویت معماری تحریم‌های گسترده‌تری است که گویا پس از توافق هسته‌ای پابرجا مانده‌اند. در هر صورت برجام جایگزین مناسبی برای جنگ نیست؛ این توافق چراغ سبز و منابع لازم را به ایران می‌دهد تا نفوذ خود را در منطقه افزایش و گسترش دهد.

هشدار مشاور رئیس دولت اصلاحات به رئیس‌جمهور
مشاور رئیس دولت اصلاحات خطاب به روحانی گفت: اگر دولت آقای روحانی صدای پای آینده را نشنود تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی مخالفان «چپ و راست» می‌شود. محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با یک روزنامه اصلاح‌طلب در تحلیل شکست عارف در انتخابات ریاست مجلس، گفت: آرایی که در انتخاب ریاست مجلس به صندوق ریخته شد، نشان داد که اصلاح‌طلبان در تخمین و تحلیل خود درباره نتایج انتخابات بی‌اشتباه نبوده‌اند و دچار خطای راهبردی شده‌اند. وی افزود: برخی از کسانی که با جریان اصلاحات میثاق بسته بودند، فردای ورود به مجلس به جای اینکه با کارت اصلاح‌طلبی بازی کنند، با کارت «قدرت» بازی کردند. این عده با «دگردیسی سیاسی» خیلی زود به مکتب «دیگران» وارد شدند و با دیگران به «خلوت» رفتند و «بده و بستان» کردند.

تا تهدید جلیلی و احمدی‌نژاد هست گزینه ما روحانی است
ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عملکرد دولت روحانی گفت: دولت آقای روحانی از همان ابتدا باید در کنار سیاست خارجی به شفافیت اقتصادی نیز اولویت می‌داد؛ دولت فکر می‌کرد که تصویب برجام،‌ موتور محرکی است که اقتصاد را به راه می‌اندازد، اما کسانی که از تحریم‌ها سود می‌بردند، در برابر برجام صف‌آرایی می‌کنند. وی با بیان اینکه سعید جلیلی و محمود احمدی‌نژاد نوعی تهدید تلقی می‌شوند و برنامه اصلاح‌طلبان، اتحاد در مقابل این تهدید است، در پاسخ به پرسشی درباره برنامه اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶، گفت: ما حامی دولت آقای روحانی هستیم؛ یعنی تا زمانی که تهدید جلیلی و احمدی‌نژاد یا امثال اینها وجود دارد،‌ گزینه قطعی ما آقای روحانی است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات