صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۲۳

اخبار

۱- پنج دلیل پیشرفت جبهه مقاومت و عقب‌نشینی تروریست‌های سوریه
وبـگاه صهیونیستی «دبکا فایل» نوشته است، گام‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریـه سبب شده بحران این کشور روند نزولی به خود بگیرد و برای آن پنج دلیل ذکر کرده است: ۱- عملیات نظامی روسـیه پس از یازده ماه شکل کامل‌تـری به خود گرفـته است. ۲- «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بر راهبرد خود مبنی بر تمرکز عملیات ارتش روی چهار شهر بزرگ «دمشق»، «حلب»، «حمص» و «حماه» که نیمی از جمعیت کل این کشور در آنها قرار دارد، پافشاری کرده است. ۳- پس از گذشت بیشتر از پنج سال، شورشـیان و معارضان سوریـه امیـدهای‌شان برای کمک‌های نظامی آمریکا را از دست داده و پذیـرفـته‌اند که دولـت اوباما اکـنون به‌جای سرنگونی اسد، به شکست داعش می‌نگرد. ۴- ترکیه‌ پساکودتا مشغول اتفاقات داخلی خود، از جمله پاکسازی ارتش بوده و در وضعیتی نیست که بتواند مخالفان مسلح اسد را پشتیبانی کند. ۵- متحدان عربی شورشـیان و تروریسـت‌های سوریـه، یعنـی عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی از ادامه حمایت از آنها خسته شده‌اند.
۲- برتری فرهنگی- دینی ایران، تهدیدی برای نظم غربگرای بین‌الملل
یک مرکز تحقیقاتی وابسته به پنتاگون، با اشاره به نارضایتی ایران، روسیه و چین از نظم کنونی حاکم بر جهان، گزارشی را درباره نظم جهانی در سال ۲۰۳۵ منتشر کرده است. «کتابخانه الکترونیک مشترک» متعلق به ستاد مشترک ارتش آمریکا و وابسته به وزارت دفاع آمریکا در گزارشی نوشته است: تا سال ۲۰۳۵ ایالات متحده خود را در محیطی خواهد یافت که در آن روسیه یا چین در برخی زمینه‌های نظامی و اقتصادی از آمریکا پیشی گرفته‌اند. در گزارش ۵۷ صفحه‌ای این نهاد مطالعاتی، درباره تقویت توان ایران و دیگر کشورهایی که آنها را «تجدیدنظرطلب» خوانده، هشدار داده شده است. در بخش دیگری از این گزارش، در برشمردن تهدیداتی که آمریکا و نظم غربی با آن روبه‌رو است، از اقدامات ایران در حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی در خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] نام برده شده است.
۳- توافق بر روی بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو
به گزارش یک روزنامه آمریکایی، با وجود اختلافات گذشته، رژیم صهیونیستی و آمریکا به توافق درباره بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی آمریکا به تل‌آویو نزدیک شده‌اند. یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی هفته آینده در حالی برای توافق نهایی عازم واشنگتن شد که پیش از این نتانیاهو در حین نشست ماه فوریه خود با کابینه‌اش این احتمال را مطرح کرده بود که ممکن است رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد منتظر بماند تا دولت بعدی آمریکا به توافق برسد. این در حالی است که نتانیاهو خواستار افزایش پنج میلیارد دلار در سال کمک نظامی آمریکا به تل‌آویو بوده و استدلال کرده است که تل‌آویو پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، به هزینه بیشتری برای دفاع از خود در مقابل ایران نیاز دارد.
۴-قدرت‌الله علیخانی: وزیر راه بی‌عرضه است!
قدرت‌الله علیخانی، مشاور هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «به جهانگیری گفته بودم نیکزاد را در کابینه نگه دارد. هم‌اکنون سه سال از عمر این دولت می‌گذرد و اتوبان همت هنوز تکمیل نشده است. درست است دولت تحریم شده، ولی باید بدانیم دولت گدای ۲۵۰ میلیارد تومان نیست. اتوبان همت در تهران هفت ماه مانده به پایان عمر دولت قبل باز شد و هشت کیلومتر منتهی به کرج باقی مانده است که هم‌اکنون پس از گذشت سه سال از عمر این دولت، این اتوبان هنوز تکمیل نشده است. این از بی‌عرضگی وزیر راه و شهرسازی است که هنوز نتوانسته‌اند این پروژه را به سرانجام برسانند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات