صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۴۴۳

اخبار

۱- بنیاد شهید خانواده شهدای مدافع حرم را تحت پوشش قرار می‌دهد
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تعداد خانواده‌های شهدای مدافع حرم که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، گفت: ما آنچه را که سپاه قدس اعلام می‌کند، بلافاصله تحت پوشش قرار می‌دهیم، اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از کشور خودمان را تحت پوشش قرار داده‌ایم و با توجه به تأکیدی که نسبت به خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون که میهمان ما هستند، شده است؛ خانواده آنها نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند. وی درباره تعداد جانبازان مدافع حرم تحت پوشش بنیاد نیز اظهار داشت: تعداد جانبازان کم بوده و به ۲۰ نفر نیز نمی‌رسد؛ اما آنها هم زیر پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.
۲- رویکرد ترکیه در قبال سوریه به زودی تغییر خواهد کرد
سفیر سابق مصر در تهران با اشاره به دعوت وزیر خارجه ایران از روسیه و ترکیه برای برگزاری نشست سه‌جانبه، اعلام کرد مقامات ترکیه به زودی رویکرد خود در قبال سوریه را تغییر خواهند داد. «احمد الغمراوی» گفت: مقابله با داعش در سوریه برای روسیه و ایران مهم بوده و در مقابل ترکیه تمایل دارد از قدرت گرفتن کردها جلوگیری کند و احتمالاً در این زمینه، به‌ویژه در مسئله سوریه توافق‌هایی حاصل شده است. وی با بیان اینکه مسئله سوریه هرگز با همان تعامل و نحوه‌ای که ترکیه در قبال آن اتخاذ کرده بود، ادامه نخواهد یافت، تصریح کرد: بنا بر منافع بین‌المللی دیدگاه‌ها تغییر خواهد کرد و دلیل آن نیز سفرهای اخیر مقامات این سه کشور است.
۳- فرار سرکرده‌های منافقین با اسامی مستعار
با تعطیلی و تخلیه اردوگاه اشرف، بازماندگان منافقین یا از عراق خارج شدند، یا به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد رفتند؛ اما طی هفته‌های گذشته اخبار زیادی مبنی بر فرار این افراد با اسامی مستعار و حتی با مشخصات افراد فوت شده به گوش می‌رسد. هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ نفر در کمپ لیبرتی ساکن هستند و سرکرده‌های منافقین که اسامی‌شان در فهرست تحت تعقیب سازمان قضایی عراق قرار دارد، با کمک برخی مقامات عراقی موفق به فرار به سمت آلبانی و کشورهای اروپای غربی شده‌اند. البته، انتشار اخباری مبنی بر آغاز مذاکره همکاری قضایی بین ایران و کشور آلبانی موجبات نگرانی منافقین را فراهم آورده است.
۴- پشیمانی دولت از لغو مصوبه کابینه احمدی‌نژاد
در حالی که بر اساس ابلاغیه تیرماه امسال هیئت دولت، شرایط جدیدی برای اسقاط خودروهای فرسوده در نظر گرفته شد و بر اساس آن، خودروهای سواری، ون و وانت وارداتی و تولید داخل، بر اساس میانگین مصرف خود در طول ۱۰۰ کیلومتر دسته‌بندی شده بودند، طبق نامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به برخی از اعضای کابینه، اعلام شده است که حسب تصمیم جدید دولت، دستور تیر ماه کابینه لغو و مصوبات سال‌های ۸۷ و ۹۲ که بر اساس تصمیم ماه گذشته لغو شده بود، همچنان به قوت خود باقی است.
۵- موسوی شرط عدم فعالیت سیاسی برای رفع حصر را نپذیرفت
محمدرضا باهنر گفت: درباره مسئله حصر بهترین وضعیتی که می‌تواند ادامه پیدا کند همان حصر است. اگر دادگاهی بخواهد این آقایان را رسماً و طبق قوانین کشور محاکمه کند، حکم‌شان سنگین خواهد بود و شاید به مصلحت نباشد این حکم در مورد آنها اجرا شود. وی افزود: حتی اخیراً هم برای آقای مهندس موسوی پیغام فرستادم که اعلام کند در صورتی که آزاد شود تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد، اما گویا وی نپذیرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات