تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۴۷

هفته پر خبر «کارگزاران»

(روزنامه ايران ـ 1395/05/21 ـ شماره 6283 ـ صفحه 21)

حزب کارگزاران سازندگی، هفته پرحادثه‌ای را از سر گذراند. در حالی که برخی زمزمه‌ها حاکی از اختلاف دیدگاه غلامحسین کرباسچی دبیر کل این تشکل و حسین مرعشی عضو شورای مرکزی کارگزاران بود، خودکشی یکی از کارمندان حزب سروصدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.بعد از ظهر جمعه گذشته بود که بر اساس اعلام کلانتری ۱۰۵ سنایی، جسد حلق آویز شده یک مرد در دفتر حزب کارگزاران سازندگی در هفت تیر کشف شد.به دستور بازپرس جسد برای تعیین علت تامه مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و اکیپی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند تا علت این مرگ خودخواسته را کشف کنند.در ساعات ابتدایی اعلام این حادثه بود که برخی رسانه‌های منتسب به اصولگرایان، متوفی را عضو حزب کارگزاران معرفی کرده و با اشاره به نامه‌ای که گفته می‌شد همراه متوفی بود، موضوع مرگ خودخواسته وی را با موضوع فیش‌های حقوقی پیوند زدند و مدعی شدند در حالی که افرادی چون محمد عطریانفر و حسین مرعشی حقوق چند میلیونی دریافت می‌کنند، وی برای تأمین هزینه مایحتاج زندگی‌اش با مشکل مواجه شده است و بر این اساس خود را حلق آویز کرده است. همین اخباربود که باعث شد هم غلامحسین کرباسچی و هم حسین مرعشی در مقام توضیح برآمده و تأکید کنند نامبرده عضو حزب کارگزاران نبوده و بواسطه یکی از مدیران حزب به عنوان کارمند مشغول به فعالیت بوده است.

مرعشی در نخستین واکنش با رد خبر دریافت حقوق ۶ میلیون تومانی به ایلنا گفت: نه من، نه آقای عطریانفر از حزب کارگزاران سازندگی حقوق نمی‌گیریم، بلکه هزینه‌های حزب از محل حق عضویت اعضا، از جمله من و آقای عطریانفر تأمین می‌شود.وی با اشاره به اینکه فرد متوفی بازنشسته شهرداری بوده و حقوق این فرد در حزب کارگزاران بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان بوده است گفت که تاکنون نیز این میزان از حقوق وی ماهانه پرداخت شده است. غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز در این خصوص گفت: آقای بیژن سلطانی (متوفی) بازنشسته شهرداری بود و از همان شهرداری با آقای عباس علیخانی معاونت پشتیبانی حزب آشنا شده بود، برای همین از دو سال پیش به عنوان کارمند دفتری در حزب مشغول می‌شود. به گفته وی«مرحوم سلطانی نیز به عنوان مسئول حسابداری آقای علیخانی معاون پشتیبانی حزب مشغول می‌شوند که اوایل این همکاری، مقرر می‌شود آقای سلطانی یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت کند که با گذشت زمان در نهایت این رقم به حدود ۲ میلیون تومان می‌رسد یعنی نامبرده علاوه بر حقوق شهرداری این رقم را هرماه دریافت می‌کرده است، اما گویا در تیرماه چک حقوق او وصول نشده و بعد از پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل رفع و حقوق وی پرداخت شده است.»

هنوز اخبار مربوط به خودکشی در دفتر حزب کارگزاران داغ بود که برخی شایعات مبنی بر استعفای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از این تشکل منتشر شد. شایعه‌ای که بازهم تکذیب و توضیح کرباسچی و مرعشی را به دنبال داشت. دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی روز سه‌شنبه با تکذیب این شایعه، گفت: از زمانی که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری شدند ترجیح دادند با توجه به مسئولیت و موقعیت خود در دولت لباس حزبی پررنگی نپوشند. وی ادامه داد: شورای مرکزی کارگزاران نیز که ریاست افتخاری را به آقای جهانگیری داده بود اکنون با ایشان توافق کرده که این مسئولیت تشریفاتی را نداشته باشند و آقای محسن هاشمی آن را اداره می‌کنند. در عین حال باید گفت که ایشان هیچ وقت در جلسات شرکت نمی‌کردند و فقط گاهی در دیدارهای نوروزی و کنگره‌ها حضور دارند.

حسین مرعشی هم در گفت‌و‌گو با ایرنا بر تداوم عضویت اسحاق جهانگیری در این حزب تأکید کرد و گفت: براساس تصمیمات گرفته شده و موافقت شخص جهانگیری، وی مسئولیتی در شورای مرکزی ندارد. وی افزود: آقای جهانگیری از مؤسسان این حزب است و در دوره اخیر با توجه به اینکه مسئولیت معاون اولی دولت را برعهده دارد، همواره قائم مقام خود را در جلسات شورای مرکزی معرفی می‌کرد. مرعشی ادامه داد: طبیعتاً همه گروه‌ها و احزاب از وی انتظار حمایت دارند و در دورانی که معاون اولی را برعهده دارد، تنها سالی یکبار با اعضای شورای مرکزی دیدار داشت و با توجه به گسترش حزب در مشورتی که بین آقای جهانگیری و شورای حزب صورت گرفت، ترجیح داده شد تا مسئولیت اسمی و تشریفاتی در شورای مرکزی نداشته باشد.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اظهارداشت: جهانگیری همچنان عضو حزب کارگزاران سازندگی است اما در شورای مرکزی مسئولیتی ندارد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6283/21/145501/0

ش.د9501548

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات