تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۱۲
ادامه واکنش‌ها به انتشار فایل صوتی جنجالی

سیدحسن خمینی: بازگو کردن سخنان دروغ و بی‌اساس چه فایده‌ای دارد؟

(روزنامه صبح نو - 1395/05/25 - شماره 63 - صفحه 2)

واکنش‌ها به انتشار صوت جنجالی آیت الله منتظری در انتقاد از اعدام اعضای منافقین همچنان ادامه دارد.

نواری که انتشار آن بعد از ده‌ها سال و همزمان با تحرکات جدید منافقین جای سؤال بسیاری دارد. بعد از واکنش تعدادی از اعضا و بستگان حضرت امام خمینی(رحمه‌الله علیه) این بار حجت الاسلام سید حسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی روز گذشته پاسخ صریحی به جوسازی‌ها داد.

وی با بیان اینکه بنا به وعده الهی همانگونه که محبت پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهما السلام) از دل مردم نمی‌رود محبت مردم به امام نیز ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عاطفی مردم دارد، گفت: همه کسانی که در این کشور زحمت می‌کشند با این نقطه کانونی پیوند دارند.

سید حسن خمینی اضافه کرد: جای سؤال دارد برخی از کسانی که این نقطه را هدف قرار می‌دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق‌ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می‌دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره‌ای نمی‌برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده‌ای دارد؟ البته این نخستین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و مانند همان کسانی که نسبت به علی(علیه‌السلام) بغض داشتند، کسانی نسبت به امام و انقلاب بغض دارند و تا آخر نیز خواهند داشت اما خداوند آن محبت را دل‌ها قرار داده است.

وقتی منتظری جواز کشتن آمریکایی‌ها را صادر کرد

از دیگر چهره‌هایی که به این فایل صوتی واکنش نشان داد، حجت الاسلام ضیاءمرتضوی بود. وی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در 26 فروردین 1365 جنگنده‌های آمریکا به هدف کشتن سرهنگ قذافی به مقر او در بنغازی لیبی حمله کردند. در این حمله فقط به دختر یا دخترخوانده وی آسیب رسید. روز بعد مصادف با چهارشنبه 27 فروردین، آیت‌الله منتظری تمام وقت جلسه درس فقه را که با حضور صدها نفر در حسینیه جنب بیت ایشان تشکیل می‌شد، به موضوع حمله آمریکا اختصاص دادند و ضمن محکوم کردن شدید آن، به صراحت و قاطعیت و مستند به برخی ادله فقهی، بر جواز کشتن هر سرباز آمریکایی و نیز هر آمریکایی که وابسته به دولت آمریکا باشد، در هر یک از کشورهای جهان که به سر ببرند، حکم کردند و این حکم را به همه کسانی که به این آمریکاییان پناه می‌دهند، توسعه دادند.

مرتضوی تصریح کرده است: مرحوم استاد آیت‌الله منتظری که این گونه در این نوار به نقد موضع امام‌خمینی(ره) درباره «منافقان بر سر موضع» می‌پردازند و آن را به رغم مبنایی که خود ایشان در موضوع باغیان دارند و به آن اشاره خواهد شد، جنایت و خون‌ریزی بی‌سابقه و ماندگار در تاریخ و مایه ننگ می‌شمارند، چگونه حدود 2 سال پیش از آن خود به صراحت خون آن همه آمریکایی را در هر جای عالم که بودند، تنها به دلیل اینکه دولت متبوع آنان به مقر یکی از سران دولت‌های اسلامی حمله نظامی کرده است و نیز خون دیگرانی که به آنان جا و پناه دهند هرچند مسلمان بودند، برای همه کسانی که قدرت داشته باشند، بدون تشکیل هیچ دادگاهی مباح و هدر می‌دانند؟!

کسانی که امروز به هدف نقد و تخطئه امام‌خمینی(ره) در این قضیه یا به هدف تردیدافکنی در برخی تصمیمات تاریخی دیگر ایشان پس از سال‌ها متن جلسه اعتراضی ایشان به اعدام‌ها را که در جای خود قابل بررسی است، به عنوان سند افتخار منتشر می‌سازند و بخشی از نسلی که شناخت کافی از امام‌خمینی(ره) و آگاهی لازم از واقعیات گذشته را ندارند، دچار سردرگمی یا بدبینی می‌کنند، آیا شجاعت آن را دارند که متن صوتی آن جلسه درس سال 65 را نیز عیناً منتشر و در معرض آگاهی عموم و از جمله برخی رسانه‌های بیرونی قرار دهند؟! پیشنهاد می‌شود کسانی که این سخنرانی را در اختیار دارند، از جمله واحد صوت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آن را در اختیار عموم بگذارند؛ نواری به تاریخ 27/1/1365.

حجت‌الاسلام کاظم قاضی‌زاده مدرس دروس خارج حوزه علمیه قم نیز در اظهار نظری به سایت مباحثات گفته است: آن‌چه بیشتر مورد اختلاف آیت‌الله منتظری و مرحوم امام(رحمه‌الله علیه) است، بحث‌های سیاسی و موضوعی است؛ نه بحث‌های حکمی. به‌تعبیر دیگر، درباره حکم کسی که عنوان مفسد فی‌الارض یا محارب بر او صدق کند، اختلافی دیده نمی‌شود (حکمش در قرآن کریم و سنت روشن است) اختلاف در نحوه تطبیق این عنوان بر افراد و سوءاستفاده‌های احتمالی است.

عذرخواهی تاجزاده از خانواده منافقین

اما نکته عجیب ماجرای هدفدار انتشار فایل صوتی سخنان آقای منتظری حمایت فعالان اصلاح‌طلب از انتشار این فایل و درخواست عذرخواهی از خانواده منافقین بود. پازلی که استراتژی احیای منافقین را بیشتر نشان می‌دهد.

مصطفی تاجزاده، بازداشتی در فتنه 88 که به تازگی از زندان آزاد شده در یادداشتی نوشته است: حاکمیت می‌تواند با عذرخواهی از ملت، حلالیت‌طلبی از بازماندگان و اصلاح ساز کار قضایی میهن به گونه‌ای که تکرار چنین فجایعی را ناممکن کند، زخم ناشی از این اعدام‌ها را التیام بخشد. من به سهم خود از خانواده‌های اعدام شدگان آن فاجعه از جمله بازماندگان قربانیانی که عضو مجاهدین خلق نبودند، پوزش می‌طلبم و متواضعانه آنان را فرامی‌خوانم تا با تأسی به ماندلا «ببخشند اما فراموش نکنند» تا ایران و ایرانی از چرخه شوم نفرت و کینه و انتقام رها شوند.

http://sobhe-no.ir/newspaper/63/2/1432

ش.د9501724

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات