تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۷۱
استقبال پرشور مردم قائمشهر از يادگار امام

بغض سیدعلی خمینی ترکید!

پایگاه بصیرت / مطهره شفيعي
(روزنامه آرمان - 1395/05/10 - شماره 3098 - صفحه 3)

مظلوميت با بيت امام عجين شده است؛ آنان كه مصلحت را در سكوت مي‌دانند و هيچگاه لب به انتقاد علني از مخالفان خود باز نكرده بودند بر اين باور و اعتقاد هستند كه شكستن سكوت يعني نشان دادن راه براي آغاز برنامه و هجمه جديد از سوي دلواپسان كه آرامش جامعه را نشانه مي‌روند. بيت امام و به ويژه آیت‌ا... حسن خميني در برابر هجمه‌ها سكوت كردند؛ سكوتي كه ابتدا از امام و سپس از اساتيدش آيات عظام وحيد خراساني، صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، جوادي‌آملي، موسوي اردبيلي، مظاهري اصفهاني و... آموخته است. هيچگاه از اذهان پاك نخواهد شد، آن زماني كه برخي در حرم امام با هوچي‌گري‌هايشان قصد بر هم زدن مراسم را داشتند و واكنش يادگار امام دعاي خيري براي آنان بود و بس!

آن گاه هم كه او براي حضور در مجلس خبرگان اعلام آمادگي كرد، مشخص بود چه طيف‌ها و افرادي اين حضور را بر نتابيدند و از هر مسيري وارد شدند تا او به مجلس خبرگان ورود نداشته باشد. البته اين تحرك‌ها با تصميم شوراي نگهبان كه همگان بايد تابع آن باشند، متفاوت است. تلاش‌ها براي راه پيدا نكردن يادگار امام از زماني آعاز شد كه مخالفان نسبت به تصميم او مطلع شدند و اين حضور را مغاير با خواست امام مبني بر عدم حضور اطرافيانش در قدرت خواندند كه سيدحسن خميني در روز ثبت‌نام اينگونه به آنها پاسخ داد: «اين حضور بر اساس دستور امام مبني بر دفاع از آرمان‌هاي جمهوري اسلامي است. »

او بسيار سنگين و مودبانه سعي در قانع كردن مخالفان داشت و دارد، چنانكه روزي خطاب به آنها گفت: «درس مرحوم آخوند اين است كه اگر مي‌خواهيد مردانه زندگي كنيد بايد هزينه دهيد و همه‌چيز به ۶ متر پارچه روي سر نيست! بلكه بايد هزينه دهيد؛ مسير روزي پلو دارد و روزي ناسزا شنيدن. » كه اين جملات بر آتش مخالفان بيت امام افزود. شعارهاي انحرافي در وصف آيت‌ا... سيد حسن خميني در برخي مراسم‌ها از سوي جوانان بي‌تجربه و ناآگاه به مشي بيت امام و هزاران موضوع ديگر كه دلسوزان و حتي آناني كه نسبت به مشي امام آگاهي داشتند آن ر ا تقبيح مي‌كردند از سال‌ها پيش ادامه دارد. چنانكه روز جمعه نمونه ديگري از آن را همگان در قائمشهر شاهد بودند.

اين‌بار هم انتقادات بي‌سابقه يك امام جمعه به بيت امام به ويژه آيت‌ا... سيدحسن خميني در مراسمي بود كه از برادر او يعني حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي خميني دعوت شد و او هم با سعه صدر راهي اين شهر شد تا در مراسم پانزدهمين سالگرد رحلت آيت‌ا... صالحي مازندراني شركت كند. امام جمعه قائمشهر سخناني را ايراد كرد كه بخش‌هايي از آن انتقاداتي از بيت امام و يادگار امام آیت‌ا... سيد حسن خميني را شامل مي‌شد كه با پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي خميني و دفاع وي از يادگار امام مواجه شد. هجمه‌ها براي بيت امام غير قابل پيش بيني نيستند و مي‌دانند در هر كجا كه قدم بگذارند برخي براي آنها برنامه‌اي تدارك ديده‌اند اما شايد تصور نداشتند اين‌بار امام جمعه قائمشهر كه انتظار بود در حمايت از بيت امام سخن بگويد، در نزد سيد علي آقا خميني انتقاداتي را به آيت‌ا... سيد حسن خميني و بيت امام وارد كند. زماني كه آيت‌ا... ابوالشهيدين پورمعامي سخن خود را اينگونه اغاز كرد كه«مدت‌هاست منتظر بوديم تا فرصتي به دست آورم تا در حضور برخي از اعضاي بيت شريف امام درد دل كنيم. »

بسياري گمان كردند او هم از جفاهايي كه در حق خانواده امام خميني مي‌شود، گلايه مند است و اكنون مي‌خواهد با تقبيح برخي رفتارها در اين راستا، به همدلي با بيت شريف بنيانگذار انقلاب اسلامي بپردازد، اما اين گمان باطل بود چرا كه نماينده مازندران در مجلس خبرگان در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) و ارتحال آيت‌ا... العظمي صالحي‌مازندراني گفت: «سلام مرا به حاج‌حسن‌آقا برسانيد و بپرسيد چه پاسخي براي امام آماده كرده است كه در انتخابات خبرگان استان مازندران از عالم مجاهد و جانباز ۵۰ درصد و يار كوچك تبعيدي اين كشور آيت‌ا... سيفي‌مازندراني چشم پوشيدند و آنان را كنار گذاشته و ليستي كه از بيرون تهيه شد را همراهي كرده و آن را مورد حمايت خود قرار داد؛ افرادي در آن ليست بودند كه سابقه يك روز همراهي با امام را قبل از انقلاب در كارنامه خود نداشتند و اگر عده‌اي به نام ايشان عمل كردند و او بياطلاع بود چرا تكذيب نكردند.»

دفاع برادر از برادر

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي خميني برخي ويژگي‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي را با خود دارد كه شجاعت و صراحت نمونه‌اي از آن است. او در زمان سخنراني امام جمعه قائمشهر سكوت كرد اما زماني كه براي سخنراني به پشت تريبون رفت، به آگاه كردن افكار عمومي و مخاطبان پرداخت كه به نوعي پاسخ به گلايه‌هاي آیت‌ا... معلمي هم بود. بغض سيد علي خميني تركيد، آن زمان كه گفت: من تا به حال در منبري از حاج حسن آقاي خميني اسم نبرده بودم. اما چون امام جمعه گفتند من اسم مي‌برم؛ خيلي از اين كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند و مي‌گويند شما كجا بوديد و كي از ولايت دفاع كرديد، مي‌گوييم ما دفاع كرديم، تو نديدي! (تكبير مردم)

اين درد است! خانواده امام پشت سر رهبري بوده و هست و اين محبت رهبري را نمي‌دانم نسبت به كسان ديگري دارد يا نه. دشمن نمي‌خواهد اينها ديده بشود! ايشان (امام جمعه) مي‌گويند چرا صحيفه نور را منتشر نمي‌كنيد؟ من جهت اطلاع شما مي‌گويم موسسه تنظيم و نشر آثار امام «صحيفه امام» را پس از گرفتن اشكالات «صحيفه نور» منتشر كرده است. سيد علي خميني به انتخابات اشاره كرد و گفت: در انتخابات خبرگان كه برادر ما را ردصلاحيت كردند، ايشان چه كاركرد؟ دشمنان ما را نااميد كردند. هفته قبل از ثبت نام ايشان و رهبري با هم صحبت كردند؛ دو هفته بعد ردصلاحيت دوباره ملاقات كردند و به خدمت ايشان رفتند. رهبري هم در زمان سالگرد امام به حرم امام آمدند.

اگر شما بعد از سال‌ها تدريس در حوزه علميه ردصلاحيت شويد، در حالي كه هرروز حداقل دويست سيصد نفر سر درس شما هستند به شما مي‌گفتند تو بي‌سوادي، چه مي‌كرديد؟! اگر بحث امتحان است، آيت‌ا... مومن گفتند امتحان لازم نيست. نمي‌خواهم تك تك آقايان را اسم ببرم، اما آقايان شاهرودي، مومن و آيت‌ا... يزدي گفتند مساله، امتحان نبود! هركس ديگر بود در چنين شرايطي حركتي مي‌كرد. اما كلمه‌اي گله و شكايت از امام و انقلاب و رهبري از حاج حسن آقا نديديم. غير از اين هم انتطاري نبود. رهبري نگفتند شوراي نگهبان كار درستي كرد كه ايشان را رد يا تاييد كرد. ايشان بعد از انتخابات گفتند اگر قانون مشكلي دارد بايد اصلاح شود. خود آقايان شوراي نگهيان گفتند ما ۱۲ نفر هستيم و ۱۲ هزار نفر ثبت نام كرده‌اند، چگونه مي‌توانيم اين همه را بررسي كنيم؟! در خبرگان هم حاج حسن آقا اعتراض كردند اما باز هم گفتند صلاحيت براي ما احراز نشده است.

او گفت: چه كسي گفته است ايشان به نفع رهبري حرفي نزده است؟ شما مصاحبه اخير ايشان با تلويزيون را نديديد كه ايشان گفتند رهبري خلف شايسته امام است و خداوند كمك كرد كه ايشان در اين جايگاه قرار گرفت. چه كسي نفع مي‌برد كه خانواده امام را از رهبري معظم انقلاب جدا كند؟ منافقين نفع مي‌برند! نفع جدا كردن بيت امام از رهبري براي آمريكا، صهيونيست‌ها و منافقين است. ما هميشه كنار ايشان و در خدمت بوده‌ايم و از فرزندان امام يك كلام در تضعيف آیت‌ا... خامنه‌اي نخواهيد شنيد.

دشمنان ما نشسته‌اند كه بين بيت امام و نظام اسلامي فاصله بيندازند. انسان تعجب مي‌كند كه هرگاه حاج حسن آقاي عزيز با رهبري جلسه دارند و بعد آن بيست سي نفر مي‌فهمند، از داخل به خارج گرا مي‌دهند و ناگهان چيزي گفته مي‌شود كه فاصله بيفتد. شما اگر ۵ سال يك‌بار رهبري را مي‌بينيد ايشان در فواصل زماني خيلي كوتاه رهبري را مي‌بينند. برخلاف تبليغات دشمن، نظام محكم‌تر از قبل پيش مي‌رود و در ۲۰۰ سال گذشته دوره‌اي قدرتمند‌تر از امروز به رهبري سيد علي خامنه‌اي نداشته‌ايم.

تحسين برخورد مقام معظم رهبري با فيش‌هاي حقوقي

وي بيان كرد: برخورد مقام معظم رهبري در مقابله با فيش‌هاي نجومي بي‌نظير و براي ما درس‌آموز است و به قول ايشان موضوع حقوق‌هاي نجومي در واقع هجوم به ارزش‌هاست. دشمن با دامن زدن بيش از اندازه به اين فيش‌ها همه مسئولان را متهم كرده و به‌دنبال نااميد كردن مردم است اما مقام معظم رهبري با تيزبيني صحه بر پاكدستي بسياري از مديران مي‌گذارند و وعده برخورد با مفسدان را مي‌دهند. نوه امام با بيان اينكه دشمنان همچنان در فكر نااميد كردن مردم هستند، گفت: بيشتر مسئولان ما در نظام طبق فرمايش رهبري افراد پاكدستي هستند و مردم نبايد خيال كنند كه همه مسئولان فيش‌هاي نجومي دارند. كاري به راست و چپ و دولت‌ها ندارم چرا كه معتقدم در هر دولتي افراد خادم و خائن وجود دارند و بايد كم كم شناسايي و غربال شوند و كم و بيش در همه جاي دنيا وجود دارد اما در نظام اسلامي يك مورد هم زياد است و باعث ناراحتي مي‌شود.

وی در بخش ديگري با بيان اينكه امنيت نظام ما از بركت وجود نيروهاي امنيتي است، اظهار كرد: به برخي مجموعه‌ها اجازه داده شده كه براي حفظ امنيت جامعه شنود و بررسي اطلاعاتي انجام دهند اما طبق فرمان ۸ ماده‌اي امام آن نهادي كه مسئوليت دارد بايد در همان حيطه امنيتي وارد عمل شود و حق ندارد اسرار ديگر مردم را فاش كند. وي خطاب به رسانه‌ها و خبرنگاران، گفت: هوشيار باشيد و خدا را همواره حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانيد، به‌خاطر بازي‌هاي سياسي آبروي افراد را نبريم و طوري نشود كه اين بازي‌ها باعث شود اسرار آدم‌ها فاش شود. سيدعلي خميني افزود: من خود را طلبه عادي مي‌دانم كه بر حسب خود درس خواندم و پيشرفت ظاهري من در حوزه از بركت وجودي امام است، ۱۷ ساله بودم كه از من خواسته شد در حوزه درس بگويم و من هم گفتم و پيشرفت كردم كه اگر من نوه امام نبودم اين‌ همه استقبال و توجه به من وجود نداشت و اين يك توفيق الهي است كه خدا به ما داد.

نوه امام راحل ادامه داد: وقتي خدا اين توفيق را به من داد كه نوه امام شدم و پدر شهيدي به‌واسطه اين مقام مرا در آغوش خود مي‌گيرد اين هم برايم شيرين است و هم برايم مسئوليت مي‌آورد و بايد قدم به قدمم را مراعات كرده و از منيت حرف نزنم و پايم را كج نگذارم چراكه اگر خداي ناكرده تخطي كنم آن دنيا امام راحل يقه‌ام را مي‌گيرد. سيد علي خميني با بيان اينكه اعتراف مي‌كنم حق امام، شهدا و رهبري را آن طور كه شايسته است اداء نكرده‌ام، تصريح كرد: مجموعه بيت امام خيلي بهتر از اينها مي‌توانستيم عمل كنيم و نكرديم اما امام خود شاهد است كه نخواستيم كم‌كاري كنيم و اين حق آن چنان عظيم است كه نمي‌توانيم از عهده آن برآييم.

واكنش مقامات مسئول قائم‌شهر

در پي سخنان امام جمعه قائم شهر؛ مردم اين شهر، روحانيون و همچنين آقايان يونسي معاون سياسي- امنيتي استانداري مازندران، هاشم‌زاده مديركل حوزه رياست دفتر استاندار، محمدي فرماندار قائم شهر طي تماس تلفني ضمن ابراز مخالفت جدي با سخنان امام جمعه از بيانات سيد علي خميني تقدير كردند. جمعيت حاضر در مصلاي قائم شهر نيز نسبت به نوه امام ابراز احساسات كردند.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/158843

ش.د9501603

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات