صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۰۶

اخبار کوتاه 19 مهر

▼ اخبار کوتاه
«محمد حسینی» نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه دولت الگوی قراردادهای جدید نفتی را در اختیار مجلس قرار نمی‌دهد، گفت: شفاف نبودن و محرمانه‌سازی قراردادها زمینه‌ساز ایجاد پرونده‌ای، مانند کرسنت می‌شود.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ارجاع ۱۰ پرونده مربوط به نمایندگان مجلس دهم به این هیئت خبر داد. محمدجواد جمالی گفت: در چهار پرونده از پنج پرونده رسیدگی شده، تخلفی احراز نشده و نظر اعضای هیئت بر انجام وظیفه نمایندگی بوده است؛ اما یک پرونده از سوی هیئت، وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد و لذا پرونده به دادگاه ارجاع شد.
به تازگی، وزارت نفت دست به اقدام عجیبی زده و با وجود اینکه تنها یک ماه تا برگزاری دادگاه نهایی رسیدگی به پرونده کرسنت در لاهه باقی مانده است، «دکتر اسدالله نوری» وکیل پایه یک حقوق بین‌الملل را که از ابتدای پرونده تاکنون به ‌عنوان داور ایرانی در دادگاه لاهه حضور داشته، عزل کرده و «مخدوم علی خان» پاکستانی را به دادگاه لاهه معرفی کرده است.
کارشناسان اقتصادی بانک جهانی اعلام کرده‌اند، رشد تجارت آزاد هیچ تأثیر مثبتی بر اوضاع اقتصادی کشورها نداشته است. افزون بر این، تأکید کرده‌اند، گسترش تجارت آزاد در کنار تغییرات فناوری و همچنین تضعیف مؤسسات حامی کارگران به گسترش نابرابری درآمدی در اقتصادهای جهان منجر می‌شود.
سردار داود آذرنوش، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: بسیج ورزشکاران با زمان برگزاری مسابقه فوتبال تیم‌های ایران و کره جنوبی که در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، مخالفت کرده؛ اما چون در عمل انجام شده قرار گرفته‌ایم، گفته‌ایم که اگر قرار است بازی برگزار شود، آن را از تلویزیون پخش نکنید.
بر اساس آمار تجارت خارجی کشور، در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۱۵۹ هزار دلار کالا وارد شده است که روغن پالم، جزء ۲۰ قلم عمده کالا به شمار می‌آید که نسبت به مدت مشابه ۹۱ درصد رشد داشته است.
سخنگوی پنتاگون گفت: ناوشکن موشک‌انداز نیروی دریایی آمریکا هدف یک حمله موشکی ناکام قرار گرفته است. وی مدعی شد، این حمله از بخشی از یمن که تحت کنترل نیروهای انصارالله قرار دارد، انجام شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات