تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۹۹
واکنش حجت‌الاسلام گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری به توهین سرمفتی وهابی به مردم ایران

بین ایران و سعودی دریای خون است

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/06/20 ـ شماره 1977 ـ صفحه 2)

آل‌سعود فرزندان لات و عزی هستند

گروه سیاسی: پس از مواضع صریح و انقلابی رهبر معظم انقلاب درباره رفتار غیرانسانی آل‌سعود در فاجعه‌های خونبار حج سال گذشته و بویژه پس از انتشار پیام امسال ایشان به مناسبت حج، در جهان اسلام یک فشار بی‌سابقه علیه آل‌سعود شکل گرفته است. به گزارش «وطن امروز»، اشاره رهبر حکیم انقلاب بر ناتوانی حکومت سعودی در حراست و حفاظت از جان حجاج و نیز رفتار غیرانسانی آنها با حجاج و قربانیان فاجعه مسجدالحرام و منا باعث شده است یک مطالبه جدی در سطح افکار عمومی جهان اسلام نسبت به این ماجرا ایجاد شود. از سوی دیگر واکاوی ماهیت ضد دین آل‌سعود از سوی رهبر انقلاب باعث شده در شبکه‌های اجتماعی بحث‌هایی جدی درباره رفتار مشکوک و غیرانسانی حکومت سعودی نسبت به تحولات مختلف منطقه ایجاد شود. در این میان عوامل وابسته به دربار سعودی تلاش می‌کنند این اقدام ایران را که در راستای احقاق حقوق شهدای فجایع منا و مسجدالحرام صورت می‌گیرد؛ یک اقدام سیاسی جلوه دهند. از این رو برخی مفتیان دربار سعودی در واکنش به موج فشار ایران علیه رفتار غیرانسانی آل‌سعود، توهین‌هایی در تایید خوی غیرانسانی آل‌سعود و مفتیان وهابی مطرح کردند. در این میان عبدالعزیز مفتی وهابی دربار سعودی در توهینی به مردم ایران گفت ایرانی‌ها مسلمان نیستند.

با این حال در شرایطی که در ایران افکار عمومی تقریبا دیگر انتظاری از دولت روحانی برای دفاع از حقوق ملت در برابر توهین‌ها و توطئه‌های سعودی ندارد، برخی چهره‌ها و شخصیت‌های منتسب به جبهه انقلاب تلاش می‌کنند بغض فروخورده مردم ایران نسبت به هتاکی‌ها و بی‌ادبی‌های آل‌سعود علیه ایران را فریاد بزنند. فریادی که نشان می‌دهد ایرانی‌ها بیش از هر سالی در دهه‌های اخیر، خواستار تنبیه حکومت متحجر سعودی‌ هستند. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این‌باره می‌گوید بین ایران و عربستان سعودی دریای خون جاری است و ایران جنایات این رژیم در حج سال گذشته و همچنین کشتار حجاج در سال 66 را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی گفت آل‌سعود غاصب حرمین شریفین هستند. او معتقد است این جنایتکاران مزدور نمی‌توانند خادم حرمین باشند. او می‌گوید آل‌سعود فرزندان لات و عزی هستند و همچون اجدادشان در صدر اسلام کمر به هدم اسلام بسته‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در اختتامیه هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن، با اشاره به خشونت‌هایی که در کشورهای اسلامی مانند یمن و سوریه اتفاق می‌افتد، بیان داشت: امروز جنگ نیابتی میان مسلمانان توسط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال انجام است و کشتار مردم بی‌گناه و مسلمانان توسط گروه‌های تکفیری انجام می‌شود. وی درباره جنایات داعش در کشورهای منطقه بیان داشت: پسر داعشی در حضور اعضای خانواده، پدرش را سر می‌برد؛ همه اینها مولود آمریکا و اسرائیل، جنایتکاران و مزدورانی است که در عربستان به عنوان خادم الحرمین، حاکم هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با طرح این سوال که چرا در کشورهای دیگر امنیت نیست؟ خاطرنشان کرد: امروز وقایع تأسفباری در کشورهای مسلمان منطقه به‌وقوع می‌پیوندد. تمام اینها مولود اساس کار آمریکا، اسرائیل و در وهله بعد جنایتکاران و مزدوران حاکم در عربستان است، اینها حرمین را غصب کرده و سال گذشته حجاج ما را در حرارت و گرمای هوا و با لب تشنه شهید کردند، پس این جنایتکاران نمی‌توانند خادم‌الحرمین باشند. وی با اشاره به اظهار نظر اخیر مفتی عربستان تصریح کرد: شیخ عبدالعزیز در جواب پیام رسای مقام معظم رهبری که هیچ چیزی برای آنها باقی نگذاشت و در تمام دنیا منعکس شد، گفت ایرانی‌ها مسلمان نیستند، مجوس و مجوس‌زاده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: باید بدانند خودشان فرزندان طاغوت، لات و عزی هستند؛ همان‌هایی که پس از اجدادتان شما نیز کمر به هدم اسلام بسته‌اید. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه دلارهای نفتی مال ملت بدبخت عربستان است، بیان داشت: آیا این دلارها باید اینگونه صرف شود. امنیت حجاج را به یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها سپردند، اقدامات آنها در سال گذشته و در سال 66 فراموش‌شدنی نیست. بین ما و اینها دریای خون است و این جنایات نباید فراموش شود. رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه افزود: حکام عربستانی امسال اجاره ندادند حجاج ایرانی به مکه مشرف شوند، زیرا حجاج ایرانی آزاده‌اند، هدایت و ارشاد می‌کنند و بعثه مقام معظم رهبری در عربستان فعال بود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی تشکیل مهد قرآن، تربیت حافظان قرآنی و تربیت بیش از 50 هزار حافظ قرآن در کشور را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

راهپیمایی ضد سعودی در سراسر ایران

در شرایطی که کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی یک موج سنگین برابر جنایات آل‌سعود علیه مردم مسلمان به‌راه انداخته‌اند؛ نمازگزاران جمعه نیز دیروز در سراسر ایران علیه حکومت سعودی راهپیمایی کردند. دیروز مردم خشمگین از جنایات آل‌سعود در فاجعه منا، پس از ادای نماز جمعه در سراسر کشور راهپیمایی کردند تا خشم و انزجار خود را نسبت به این رژیم نشان دهند. در تهران نیز جمعی از نمازگزاران با لباس احرام با حرکت در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران - محل برگزاری نماز جمعه - ضمن اعلام انزجار از جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه خواستار اقدام عملی مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال این جنایات شدند. راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آل‌سقوط، مرگ بر آل‌خلیفه، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا جنایات این رژیم‌ها را محکوم کردند. راهپیمایان با شعار گرامی باد یاد شهدای منا، ضمن همدردی با خانواده‌های بازماندگان این فاجعه، انزجار خود را از جنایات آل‌سعود اعلام کردند. به گزارش فارس، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گسترده در محکومیت جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در فاجعه منا و هتک حرمت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در پایان تجمع عظیم خود بیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بســم‌الله الـرحمن الـرحیم

ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی با حضور پرشور و حماسی خود در این تظاهرات، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر فاجعه دلخراش و اندوهناک منا، در اولین سالگرد آن؛ اینگونه اقدامات ضد حقـوق‌بشـری، غیرانسـانی و ددمنشانه شـجـره خبـیثـه مـلعـونـه آل‌سـعـود را در کشـتار ضـیـوف‌الرحمـن و حجـاج بیـت‌الله‌الحـرام در مسجد‌الحرام و منا و کشـتار و سرکوب و قتل عام مسلمانان و مردم مظلوم عربستان، یمن، سوریه و حمایت از رژیم فاسد و مزدور آل‌خلیفه در کشتار و سرکوب مسلمانان و مردم مظلوم و بی‌دفاع بحرین و اهانت به حریم مرجعیت بزرگ دینی آن کشور «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم» را بشدت محکوم می‌کند. ما تظاهر‌کنندگان در حمایت از رهنمودها و فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری مدظله العالی علیه خباثت‌های رژیم‌های دست‌نشانده و سفاک آل‌سعود و آل‌خلیفه بار دیگر اعتراض و خشم انقلابی و نفرت و انزجار خود را از اینگونه اقدامات ضدانسانی و غیرمسؤولانه آل‌سعود خائن‌الحرمین اعلام کرده و در بیش از 850 میعادگاه نماز جمعه در سراسر کشور «مرگ آل‌سعود و آل‌خلیفه» را فریاد می‌زنیم. ملت شجاع و بصیر ایران اسلامی صراحتاً اعلام می‌دارد همراه و همگام با سایر ملت‌های آزاده و مسلمان و «امت بزرگ رسول‌الله»، ضمن گرامیداشت نام و یاد و خاطره شهدای گرانقدر فاجعه منا و مسجدالحرام، حمایت همه‌جانبه خود را از مردم مظلوم یمن، سوریه و رهبر بزرگ مسلمانان بحرین و مردم مظلوم آن اعلام می‌دارد و به رژیم آل‌سعود و آل‌خلیفه این مزدوران رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار ام‌الفساد، هشدار می‌دهد اگر آل‌سعود خائن مسؤولیت اقدامات خود را در جنایت هولناک سرزمین منا نپیذیرد و درصدد جبران و اصلاح اقدامات خصمانه و مداخله‌جویانه خود نیز در سایر بلاد اسلامی بر نیاید و نیز همچنین اگر رژیم فاسد آل‌خلیفه از سرکوب مردم مظلوم و ستمدیده خود و هتک حرمت رهبران و مراجع بزرگ دینی بویژه «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم» دست برندارد، بزودی زیر امواج خروشان خشم انقلابی و مقدس مسلمانان جهان بویژه جوانان حزب‌الله برای همیشه تاریخ دفن خواهند شد.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1977/2/163437/0

ش.د9502224

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات