صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۴۷۰

حرف روز/ نمایشگاه کم‌رونق!

نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها آوردگاه بزرگ رسانه‌ها و اصحاب رسانه است که بیست‌ودومین دوره آن در مصلی امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است[...]
یادداشت: نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها آوردگاه بزرگ رسانه‌ها و اصحاب رسانه است که بیست‌ودومین دوره آن در مصلی امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است؛ رویدادی که از آن به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی سالیانه رسانه‌ها یاد می‌شود.  
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۵ هر ساله به عنوان بخش جانبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه بر پا می‌شد تا اینکه چهاردهمین نمایشگاه در ۱۳۸۶ برای نخستین بار به صورت مستقل برگزار شد. از آن سال تاکنون تقریباً همه ساله شاهد برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آبان ماه هستیم که بُعد بین‌المللی نیز به خود گرفته است.
نکته جالب توجه اینجاست که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان سال با وجود اینکه مراحل اجرایی برگزاری نمایشگاه در دولت دهم آغاز شده بود، پس از چند بار تعویق زمان برگزاری نمایشگاه در نهایت آن را لغو کرد. به این ترتیب، اولین نمایشگاه دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۳ برپا شد که علیرغم حضور رسانه‌های جریان‌های مختلف سیاسی رونق سال‌های قبل را نداشت.
در سال ۱۳۹۴ نیز در پی تشدید مواضع مسئولان دولت یازدهم در هجمه به منتقدان که با عباراتی نامتعارف و نامناسب از آنها یاد شد، گروهی از رسانه‌ها که عموماً مطبوعات و خبرگزاری‌های اصولگرا و ارزشی را شامل می‌شد، از حضور در نمایشگاه خودداری کردند و یک‌سویه بودن و حضور نیافتن سلایق مختلف سیاسی بار دیگر نمایشگاه کم‌رونقی را رقم زد. اما نمایشگاه امسال که کمتر از شش ماه مانده به انتخابات در حال برگزاری است و انتظار می‌رفت در شرایط کنونی با اقبال و توجه بیشتری روبه‌رو شود، گویا تحت تأثیر روزهای سرد پاییز قرار گرفته است و به اذعان اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان، گرمای لازم را ندارد. در یک جمله می‌توان گفت، استقبال یا عدم استقبال مردم از چنین فضاهایی با نوع برخورد دولتمردان با رسانه‌ها و مقوله آزادی نقد و انتقاد بی‌ارتباط نیست؛ چرا که چنین برخوردهایی بر استقبال و اعتماد عمومی تأثیر مستقیم می‌گذارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات