صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۱۱

از طرح سه‌ماده‌ای حماس تا نامزدی چهارباره مرکل

ممکن است اصلاح‌طلبان گزینه‌های دیگری به جز روحانی معرفی کنند
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: فعلاً گزینه ما آقای دکتر روحانی است؛ چرا که عملکرد وی در سیاست‌ داخلی و خارجی قابل قبول بوده، شاید توقعات و انتظارات نیز در ید قدرت ایشان نبوده، اما ممکن است وقتی وارد مصادیق شویم، گزینه‌های دیگری نیز مطرح شود. محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گرایش اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر به سمت زنان و جوانان است، تأکید کرد: انتخابات شوراها یک انتخابات منطقه‌ای است، بنابراین اگر بتوانیم این انتخابات را پرشور و گرم کنیم به طور حتم انتخابات ریاست جمهوری گرم خواهد شد. ما فعلاً بر روی مسئله شوراها متمرکز هستیم.

طرح سه ماده‌ای حماس برای بازگشایی گذرگاه رفح
«اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی جنبش حماس اعلام کرد تماس‌ها با طرف مصری همچنان برقرار است و به تازگی در موضوع رفح، گشایش‌هایی ایجاد شده است. وی گفت: طرح سه ماده‌ای شفافی را درباره گذرگاه رفح ارائه داده‌ایم؛ اول اینکه باید با گذرگاه رفح به عنوان گذرگاهی عربی- عربی برخورد شود و دائم به روی دو ملت مصر و فلسطین باز باشد. دوم اینکه باید یک منطقه اقتصادی آزاد در گذرگاه با هدف تسهیل تبادل تجاری میان غزه و مصر ایجاد شود. سوم اینکه باید تفاهم‌نامه‌ای امنیتی با هدف دوری از هرگونه تأثیر منفی بر روابط میان دو طرف امضا شود.

اصولگرایان هنوز به گزینه خاصی نرسیده‌اند
غلامعلی حداد عادل درباره برنامه اصولگرایان برای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار داشت: هنوز اصولگرایان هیچ شخص خاصی را برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب نکرده‌اند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما الگوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس را موفق می‌دانستید؟ گفت: بله ما آن الگو را موفق می‌دانستیم و یک دلیل موفقیت آن، این است که افرادی که در فهرست اصولگرایان بودند بعضاً بیش از دو برابر نوبت قبل رأی آوردند و فاصله رأی ۳۰ نفره دوم با ۳۰ نفره اول زیاد نبود و طبیعی بود و ما این را نتیجه وحدت می‌دانیم.

نامزدی چهارباره مرکل برای صدراعظمی آلمان
آنگلا مرکل اعلام کرده است قصد دارد برای تکیه زدن به کرسی صدراعظمی آلمان، برای نوبت چهارم نامزد شود. مرکل رئیس اتحادیه دموکرات مسیحی و نامزد این حزب برای پست صدراعظمی است. او متولد هامبورگ، بزرگ شده آلمان شرقی سابق و دارای دکترای شیمی- فیزیک است که در سال ۲۰۰۵ و در پی ائتلاف حزبش با اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن، اولین صدراعظم زن آلمان انتخاب شد و با وجود بر هم خوردن ائتلاف، با رایزنی‌ها در سال ۲۰۰۹، هنوز در این پست است. در نظر سیاسیون آلمان، مرکل فردی مخالف اتحاد سنتی آلمان با فرانسه و طرفدار اتحاد با آمریکایی‌هاست.

ژنرال ضد ایرانی کاندیدای وزارت دفاع آمریکا
به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، «جیمز متیس»، ژنرال بازنشسته ارتش را گزینه مناسبی برای سمت وزارت دفاع آمریکا دانسته است. جیمز متیس که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در سمت یازدهمین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت بود، رویکردی ضد ایرانی داشته و معتقد است ایران، بالاتر از القاعده و داعش، تهدیدکننده اصلی پایداری خاورمیانه است. وی همچنین گفته است که زمان آن رسیده که به منظور متوقف کردن جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران طرح‌هایی معتبر برای جنگ با ایران تهیه شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات