صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۸۰۰۹

حرف روز/ ایستادگی و حضور جهادی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف در تعبیری زیبا دیدار با نخبگان جوان علمی کشور را، باز شدن پنجره‌ای به سوی باغی دلگشا و ورود هوای تازه و فروزان‌تر شدن امیدها به تحقق اهداف والای نظام و کشور، توصیف کردند و گفتند: «من شکرگزار خداوند متعال به سبب وجود جوان‌های خوب، صالح و نخبه‌ کشور هستم و این جوانان نیز باید شکرگزار نعمت نخبگی و ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای خود باشند.»[...]
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف در تعبیری زیبا دیدار با نخبگان جوان علمی کشور را، باز شدن پنجره‌ای به سوی باغی دلگشا و ورود هوای تازه و فروزان‌تر شدن امیدها به تحقق اهداف والای نظام و کشور، توصیف کردند و گفتند: «من شکرگزار خداوند متعال به سبب وجود جوان‌های خوب، صالح و نخبه‌ کشور هستم و این جوانان نیز باید شکرگزار نعمت نخبگی و ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای خود باشند.» ایشان در ادامه «اهتمام جدی به آرمان‌های دینی و الهی و تعهد انقلابی»، «ثبات و ایستادگی در راه دین و انقلاب» و «حضور جهادی» را از جمله عوامل پیشرفت واقعی کشور دانستند و با تأکید بر حمایت خود از این جوانان، از مسئولان خواستند تا حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورند.
در این میان، توجه به دو نکته به ویژه از سوی مدیران و مسئولان نظام اسلامی خالی از لطف نیست؛ اول، نوع مواجهه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با جوانان مستعد و نخبه در عرصه‌های گوناگون علمی و فرهنگی باید برای همگان الگو و سرمشق باشد؛ چرا که تقویت روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده‌ای درخشان در کنار حمایت از جوانان می‌تواند به مثابه موتور محرک قوی و قدرتمند در آنان عمل کند. این رویه مبارک رهبر معظم انقلاب فقط به نخبگان علمی منحصر نیست. مدیریت و هدایت عالمانه ایشان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، از جمله کتاب، شعر، فیلم و... نیز برکات زیادی را در پی داشته که آثار آن مشهود است.
دوم، تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر اهتمام جدی به آرمان‌های دینی و انقلابی، ثبات و ایستادگی در این راه و حضور جهادی است که رمز موفقیت و پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در عرصه‌های گوناگون بوده و نمونه بارز و تابلوی تمام‌نمای آن، دفاع مقدس هشت ساله است. امروز هم تنها راه رسیدن به اهداف والای انقلاب و حل مشکلات کشور در ابعاد گوناگون، توجه به این عوامل مهم است که با تأکید بر اقتصاد مقاومتی به منزله یک اندیشه تجربه‌ شده در دنیا حاصل می‌شود، نه چشم دوختن و امید بستن به دشمنان!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات