صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۰۷۱

حرف روز/ مناقشات بيهوده و فراموشی اخلاق

در هر نظام سياسي وجود انسجام دروني يکي از مهم‌ترين ضرورت‌هايي است که بدون آن بسياري از مأموريت‌هاي نظام سياسي محقق نخواهد شد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: در هر نظام سياسي وجود انسجام دروني يکي از مهم‌ترين ضرورت‌هايي است که بدون آن بسياري از مأموريت‌هاي نظام سياسي محقق نخواهد شد. بدترين حالت آن است که روابط دوستانه قوا به کدورت و درگيري بدل شود و بدتر از آن زماني است که اين مناقشات رسانه‌اي شده و در معرض ديد افکار عمومي قرار گيرد!
طبیعی است که چنین وضعیت ناخوشایندی آثار سوء فراوانی بر اذهان جامعه دارد که کاسته شدن از اعتماد عمومی و افول مقبولیت مسئولان، برجسته‌ترین آنها است. این در حالی است که جلسات متعددی برای هماهنگی و رفع سوء تفاهمات و آگاهی از نظرات مسئولان وجود دارد و رسانه‌ای کردن این اختلافات هیچ فایده‌ای برای ملت نخواهد داشت.
متأسفانه این مسئله در سال‌های اخیر، به معضلی در کشور بدل شده و هر از گاهی شاهد علنی شدن اختلافات بین مسئولان هستیم. در روزهای اخیر بار دیگر مناقشه بین رؤسای دو قوه مجریه و قضائیه رسانه‌ای شده است و حرف‌ها و اظهار نظرات، نه از جایگاه حقوقی و مبتنی بر وظایف تعریفی شده، بلکه مبتنی بر حبّ و بغض‌های دو طرفه و با هدف تخریب طرف مقابل ایراد می‌شود. آخرين اقدام در این زمینه انتشار توئيتی از جانب آقای روحاني است که در متن آن آمده است: «دولت حاضر است با تشکيل سامانه‌اي تمام دخل و خرج و حساب‌هايش را روشن کند در مقابل انتظار است قوه قضائيه نيز همه حساب‌هاي خود را روشن نمايد.»
کافی است تأملی در ادبیات به کار رفته در این پیام داشته باشیم تا مشخص شود که چنین کلامی چه آثار سوئی بر اذهان عمومی خواهد داشت. این پیام به طور ضمنی قوه قضائیه را به فساد متهم کرده و از وجود حساب‌های پنهان سخن می‌گوید؛ ادعایی بدون پشتوانه که باید برای آن اسناد قابل قبولی ارائه کرد. واقعاً معلوم نیست افشاگری‌های ناصواب این چنین چه دستاوردی برای کشور خواهد داشت و چه حجت شرعی و عقلی و قانوني دارد؟! متأسفانه، قرار گرفتن در آستانه انتخابات این فضای آلوده را تشدید خواهد کرد و احتمالاً بیش از این شاهد بداخلاقی‌های سیاسی اینچنینی خواهیم بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات