صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۹۰۱۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 13 بهمن

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ روز گذشته با امضای فرمانی دو قانون تجاری در این کشور را لغو کرد. ترامپ پس از امضای این فرمان اعلام کرد: ما دو قانون را حذف کردیم و در حال رفع قوانین دست و پاگیر برای فعالیت‌های تجاری کوچک و بزرگ در آمریکا هستیم. ترامپ افزود: من می‌خواهم شرایط را برای فعالیت‌های اقتصادی تسهیل کرده و به بی‌عدالتی موجود بین شرکت‌های بزرگ و کوچک که ناشی از قوانین در آمریکا است، پایان دهم.
پس از تأیید صندوق بین‌المللی پول، عربستان طرح دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده را کلید زد و به دوران خوش مردم کشورهای حوزه خلیج‌فارس در نپرداختن این مالیات پایان داد. بر اساس این تصمیم که روز گذشته اعلام شد، ۵ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بر قیمت برخی کالاها در شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس اعمال خواهد شد که شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات می‌شود.
رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی با بیان اینکه حکم اعدام به صورت کامل به وی ابلاغ شده است، اظهار داشت: تنها دو صفحه آخر رأی به موکلم ابلاغ شده بود؛ اما حکم، گردش کار طولانی دارد که بسیار مفصل است؛ به همین دلیل با همکاری شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به کمک چندین حروف‌چین حکم را یادداشت‌برداری کردیم و امروز به صورت کامل آن را در اختیار گرفتیم.
محمد پرورش، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک آب در استان تهران داریم، گفت: حدود ۷۵ درصد از مشترکان در تهران زیر ۲۰ متر مکعب که همان الگوی مصرف است و مابقی به طور وحشتناک بیشتر از ۲۰ متر مکعب آب استفاده می‌کنند.
دانشگاه صنعتی شریف آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان ایرانی منع شده از ادامه تحصیل در آمریکا اعلام کرد. این دانشگاه در نظر دارد از میان دانش‌آموختگان ایرانی که دارای پذیرش توام با حمایت مالی در سال ۲۰۱۷ از ۲۰ دانشگاه برتر آمریکا هستند، به‌صورت مازاد بر ظرفیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش کند.
معاون منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد: ۸ درصد قضات را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که حدود ۸۰۰ نفر هستند و بیشتر در دادیاری‌های دادسراها فعالیت می‌کنند. تعداد کمی هم ابلاغ بازپرسی گرفته‌اند که اتفاق جدیدی بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات