صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۹۰۸۸

از کاندیداتوری مطهری تا بهانه ترامپ

۱ـ‌ ترامپ اعراب را به بهانه مبارزه با ایران خواهد دوشید
عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مقاله‌ای در وبگاه خبری «رأی الیوم» به ابعاد سیاست‌های ترامپ در قبال اعراب خلیج‌فارس پرداخت و تأکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد خطر ایران برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را بزرگ جلوه دهد تا بتواند بابت حمایت خود از آنان باج بگیرد. عطوان ادامه داد: تنش‌آفرینی علیه ایران از سوی ترامپ به معنای معاملات سلاح آمریکا با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به بهانه افزایش توانمندی نظامی آنها در برابر خطری است که ایران به وجود آورده است. شاید این معاملات، بخشی از «جزیه»ای (مالیات) باشد که ترامپ از این کشورها بابت حمایت از آنان خواسته است و باید پرداخت کنند.
اکتشاف ۱۵ میلیارد بشکه ذخایر جدید ‌نفت خام
علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به اکتشاف‌های جدید صنعت نفت، درباره حجم ذخایر درجای نفت خام و گاز طبیعی ایران گفت: در بخش گاز ۶۶ تریلیون فوت مکعب گاز درجا (۳۷ تریلیون فوت مکعب گاز قابل استحصال) و در بخش نفت ۱۵ میلیارد بشکه درجا (۲ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال) کشف شده است. وی در ادامه افزود: ۲۹ شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز خارجی برای حضور در مناقصات قراردادهای بالادستی نفت و گاز تعیین ‌صلاحیت شده‌اند و نخستین مناقصه مربوط به میدان آزادگان ۲۷بهمن ماه برگزار می‌شود. به این ترتیب، هفته آینده نخستین مناقصه نفتی پس از سال‌ها وقفه برگزار خواهد شد.

۲ـ طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس باید مسکوت شود
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دو طرح برای افزایش ۲۰ و ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد. همچنین دولت لایحه‌ای را تهیه کرده که طبق آن ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس افزوده خواهد شد. وی افزود: با توجه به کلیات این موضوع، اعتقاد دارم افزایش تعداد نمایندگان باید مسکوت گذاشته شود؛ زیرا افزایش ۲۰ یا ۴۰ نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار هزینه‌ای را به دولت و کشور تحمیل می‌کند.

▼ تا انتخابات
قدرتعلی حشمتیان، رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران با اشاره به برنامه و اقدامات جبهه متبوعش در انتخابات ۹۶، گفت: تاکنون تعدادی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را شناسایی و بررسی کرده‌ایم که در آخرین جلسه این جبهه تعداد کاندیداهای نهایی به پنج نفر رسیده است. وی ادامه داد: در این میان نام حجت‌الاسلام روحانی و آقای مطهری نیز در فهرست پنج نفره قرار دارد؛ اما آقای مطهری فعلاً به احترام آقای روحانی اعلام کاندیداتوری نکرده و ما منتظر نظر وی هستیم.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن آنکه سرلیست بودن خود در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را وابسته به نظر جمع دانست، گفت: حضور آقای قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری به خودشان بستگی دارد و در این زمینه با یکدیگر ارتباط سازمانی نداریم. ارتباط ما به عنوان شهرداری و شورای اسلامی است و در این زمینه صحبت خاصی نشده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات