تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۱۸
مجید انصاری عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد

ضرورت افزایش رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری

(روزنامه ايران - 1395/11/26 – شماره 6434 – صفحه 3)

عضو مجمع روحانیون مبارز، با بیان اینکه افزایش رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری نظام یک ضرورت است، گفت: این رابطه در حد بایسته و شایسته نیست و حتماً باید یک ساز و کاری درون جبهه اصلاحات تعیین شود.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، با اشاره به خواسته برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله رئیس دولت اصلاحات برای نزدیکی این جریان به رهبری نظام، گفت: اینکه رئیس دولت اصلاحات و دیگر بزرگان اصلاح‌طلب تأکید داشتند که روابط‌مان را با رهبری و نهاد رهبری بیشتر کنیم یک ضرورت است، رهبری جایگاه بالای خود را دارند و همه جریانات درون نظام به این جایگاه واقف هستند. وی افزود: هم به لحاظ حقوقی، رهبری عالی‌ترین مقام معنوی و سیاسی و مسئول نظام ما هستند و هم طبق اصل ۵۷ قانون اساسی، سه قوه زیر نظر ایشان فعالیت می‌کنند. به تعبیر متعارف باید بگوییم عمود این خیمه و ستون نظام هستند و طبیعی است که همه کسانی که در این نظام زندگی می‌کنند و به قانون اساسی معتقد هستند باید به این جایگاه رفیع حرمت گذارند و افتخار خواهد بود که تماس‌ها و ارتباطات بیشتری داشته باشند.

عضو مجمع روحانیون مبارز، تأکید کرد: جریان اصلاح‌طلب به عنوان جریانی در خدمت مردم و انقلاب که وظیفه خود می‌دانند برای اعتلای ایران عزیز، خوشبختی و رفاه مردم تلاش کنند به این حقیقت واقف هستند که بدون ارتباط وسیع با نهاد رهبری امکان انجام وظیفه یا نیست و یا کم خواهد بود لذا فرمایش بزرگان اصلاح‌طلبان مورد تأکید بنده به عنوان یک فرد از جامعه اصلاح‌طلبان است و همواره تلاشم این بوده است که این ارتباط را داشته باشم.

وی با بیان اینکه این ارتباط می‌تواند به طرق گوناگون باشد، افزود: هم بزرگان اصلاحات باید ارتباط داشته باشند و مسائل را منتقل کنند و هم از طریق نامه و مکاتبه این ارتباط حفظ شود. به هر حال یک جریان سیاسی که حداقل نصف جمعیت ایران را دربر می‌گیرد یا نصف جمعیت فعال سیاسی کشور را شامل می‌شود، نمی‌تواند از کانون هدایت و رهبری نظام دور باشد. بنابراین من هم بر این مسأله تأکید می‌کنم.

انصاری همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا هیأت یا کمیته‌ای برای پیگیری این مسأله تشکیل یا نامه‌ای در این خصوص به نهاد رهبری ارسال شده است؟ توضیح داد: کمیته خاص و هیأتی خیر؛ اما خب افراد کمابیش ارتباط دارند، آقای جهانگیری صرفنظر از جایگاه حقوقی‌شان، در جایگاه حقیقی ارتباط دارند. خود بنده از قدیم و امروز کمابیش هرگاه فکر می‌کردم موردی که مناسب است به ایشان انعکاس دهیم به صورت مکتوب یا حضوری منتقل می‌کردم؛ اما شخصاً عقیده‌ام این است که این رابطه در حد بایسته و شایسته نیست و حتماً باید یک ساز و کاری هم درون جبهه اصلاحات که بتوانند نظرات مجموعه را جمع‌بندی و پیشنهادات و اطلاعات را با یک راهکار سازمان یافته‌ای منتقل کنند و هم ان‌شاءالله دفتر مقام معظم رهبری بتواند یک ساز و کاری تعیین کند تا رسمی‌تر و گسترده‌تر جریان اصلاح‌طلب بتواند با رهبرشان در تماس باشد، ایجاد شود.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6434/3/171589/0

ش.د9504052

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات