صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۰۰

حرف روز/ پاسداری از انقلاب در دو ساحت

رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان، با اشاره به اختلاف‌نظرها و سلایق متفاوت در موضوعات اصلی کشور و امکان وجود استدلال‌های گوناگون برای صاحبان هر یک از دیدگاه‌ها، تأکید کردند، در چنین مواردی، راه‌حل، رجوع به مبانی و اصول و محکمات نظام اسلامی است و اگر استدلال مطرح‌شده با اصول همخوانی داشت، صحیح است و در غیر این صورت، مردود خواهد بود[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان، با اشاره به اختلاف‌نظرها و سلایق متفاوت در موضوعات اصلی کشور و امکان وجود استدلال‌های گوناگون برای صاحبان هر یک از دیدگاه‌ها، تأکید کردند، در چنین مواردی، راه‌حل، رجوع به مبانی و اصول و محکمات نظام اسلامی است و اگر استدلال مطرح‌شده با اصول همخوانی داشت، صحیح است و در غیر این صورت، مردود خواهد بود. ایشان خاطرنشان کردند، محکمات و اصول نظام اسلامی به ‌صورت مکرر در بیانات امام راحل آمده است. معظم‌له «تحقق احکام اسلامی ولو به‌صورت تدریجی»، «عقب‌نشینی نکردن از روند اجرای احکام اسلامی»، «مبارزه با استکبار و اعتماد نداشتن به آن»، «مردم‌گرایی و اعتماد به مردم»، «عدالت‌طلبی»، «ایستادگی در برابر ظلم و فساد»، «اعتماد به‌ نفس‌ و عزت ملی»، «احساس سیادت فرهنگی»، «ذلیل نبودن در مقابل فرهنگ بیگانه»، «حرکت جهادی در همه‌ زمینه‌ها»، «خودداری از گرایش به اشرافی‌گری» و «دلسوزی بسیار برای طبقات ضعیف» را از محکمات و اصول نظام اسلامی دانستند.
پرداختن به «اقتصاد مقاومتی» فراز مهم دیگر بیانات معظم‌له بود؛ ایشان با یادآوری اینکه در سال ۹۴ نیز مسئله‌ اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته بود، افزودند: «چون آن سال، حرکت مطلوبی در عمل شکل نگرفت، سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کردیم... . اگر همه‌ کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم... .»
آنچه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بر آن تأکید دارند، ناظر بر حفظ جوهره، هویت و ماهیت انقلاب اسلامی در دو ساحت «نظر» و «عمل» است. به عبارت دیگر، تأکید بر اصول و محکمات نظام اسلامی نشان از این دغدغه معظم‌له دارد که در طرح مسائل و ارائه راه‌حل‌ها باید به این اصول توجه شود و نباید بدون توجه به این اصول نسخه‌هایی بدلی مطرح شود و نضج پیدا کند. از سوی دیگر، ایشان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی به منزله راه‌ علاج مشکلات کشور، می‌خواهند کارآمدی دیدگاه انقلابی را در حل مشکلات کشور به اثبات برسانند و بر شبه‌الگوهای وارداتی و عاریتیِ مدیریت اقتصادی که مبتنی بر نگاه به بیرون و ابتکارات سرمایه و نیروی کار خارجی است، خط بطلان بکشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات