تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۹۰

ولایت فقیه، هدف استراتژیک غرب

پایگاه بصیرت / وحیدسلوکی / عضو کمیته دانشجویی جبهه مردمی انقلاب اسلامی(جمنا)

(روزنامه وطن امروز – 1395/12/09 – شماره 2111 – صفحه 12)

دشمنان داخلی و خارجی که در راس آنها آمریکاست، در استحاله سیاسی انقلاب اسلامی، نظام سیاسی مبتنی بر دین (نظام ولایی) را نشانه گرفته و به دنبال براندازی سیاسی هستند. دشمنان انقلاب با بزرگ‌نمایی مشکلات جمهوری اسلامی ایران و هجمه به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه، درصدد القا این موضوع هستند که دین، قدرت اداره و مدیریت جامعه را ندارد و طبیعی است در صورت پذیرش این خط القایی، شبکه‌های روشنفکری وابسته در سایر کشورهای اسلامی، حرکت خود را شروع کرده و نظریه لیبرالیسم را که ساخته و پرداخته فکر غرب است به ملت‌ها عرضه می‌کنند. رسانه‌های استکباری و ارتجاع روشنفکری در یک جریان روانی تمام‌عیار و همسو سعی دارند این باور را توسعه دهند که در چارچوب دینی، رسیدن به حکومتی ایده‌آل امکان‌پذیر نیست و ایجاد یک حکومت دینی، تجربه‌ای مجدد از یک بن‌بست است که چنین الگوی فکری نشأت گرفته از مسیحیت در قرون وسطی و حکومت رضاخان پهلوی در ایران است.

ولایت‌فقیه که در حقیقت جوهره و پشتوانه نظام سیاسی مبتنی بر دین است، نشان‌دهنده توانایی فقه اسلامی در تدوین تئوریک و استقرار یک نظام حکومتی برپایه دین است و به تعبیر دیگر، ولایت‌فقیه تئوری حکومت دینی است و آن را می‌توان بزرگ‌ترین ابتکار دینی- سیاسی امام خمینی(ره) دانست. امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «ولایت فقیه برای مسلمین هدیه‌ای است که خدای تبارک و تعالی داده است. ولایت فقیه، این قانون مترقی اسلام، خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی است». به همین دلیل استحاله سیاسی از اهداف استراتژیک برای غرب و وابستگان داخلی آنان به حساب می‌آید.

تمام گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز انتقاد به نقش ولایت‌فقیه داشته‌اند و آن را دردسرساز می‌دانند. به موازات کینه‌توزی‌های رسانه‌های استکباری، عناصر ضدانقلاب و وابسته که مدعی روشنفکری هستند محور تمام مخالفت‌های‌شان را ولایت‌فقیه قرار داده‌اند، چرا که اعتقاد دارند اگر نظام ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی ایران از هم بپاشد، آن وقت می‌توان پذیرفت جمهوری اسلامی تغییر ماهیت داده است. با توجه به اهداف گفته شده، ماهیت و مقاصد تمام مخالفان و معاندان ولایت‌فقیه روشن می‌شود، زیرا ولایت‌فقیه سدی است مقابل استکبارجهانی و نظام سلطه مبتنی بر سکولاریسم، بنابراین آمریکایی‌ها، غرب‌زده‌ها و روشنفکران تمام همت خود را بر نفی حکومت دینی و در راس آن ولایت‌فقیه قرار داده‌اند.

دشمنان انقلاب، در استحاله سیاسی، نفوذ انجام شده در حوزه‌های فرهنگی را تدریجا توسعه داده و به حوزه‌های سیاسی تسری می‌دهند. هوشیاری و بصیرت سیاسی و در کنار آن روحیه و تفکر انقلابی ابزاری برابر نفاق، حیله و نیرنگ دشمنان است و نقش جوانان و دانشجویان در بی‌اثر کردن هدف آنان نقش بااهمیت و تاثیرگذاری است، تا آنان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند. در واقع هدف آنان نسل سوم و چهارم کشور است، چرا که آنان حوادث انقلاب را ندیده‌اند و با دستکاری رخ‌دادها سعی در ایجاد ابهام در فکر جوانان دارند. نسل جوان و قشر دانشجو بودند که نقش پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع‌مقدس و فتنه‌ها داشتند و این نشان از اهمیت نسل جوان کشور برای آنان دارد.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2111/12/172656/0

ش.د9504095

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات