صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۷۴

گزارش روز/ اصطلاح دردسرساز!

عصر روز گذشته انتشار فایل صوتی از سخنان حسام‌الدین آشنا بهت و تعجب مردم را برانگیخت و واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. بر اساس این فایل، مشاور فرهنگی رئیس دولت یازدهم طی سخنانی در دانشکده صداوسیما و در جمع غیر خصوصی، پس از آنکه می‌گوید پرسش‌های مناظرات باید پیش از آغاز مناظره در اختیار نامزدها قرار بگیرد، درباره نحوه برگزاری مناظرات و فضای حاکم بر آن می‌گوید[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: عصر روز گذشته انتشار فایل صوتی از سخنان حسام‌الدین آشنا بهت و تعجب مردم را برانگیخت و واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. بر اساس این فایل، مشاور فرهنگی رئیس دولت یازدهم طی سخنانی در دانشکده صداوسیما و در جمع غیر خصوصی، پس از آنکه می‌گوید پرسش‌های مناظرات باید پیش از آغاز مناظره در اختیار نامزدها قرار بگیرد، درباره نحوه برگزاری مناظرات و فضای حاکم بر آن می‌گوید: «چرا صداوسیما نباید مجری‌ای داشته باشد که کاندیداها مثل سگ از او بترسند!» جملاتی که واکنش منفی به آن تنها به یک طیف سیاسی یا رقیبان دولت یازدهم محدود نبود! زیرا فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد، رعایت خطوط قرمز اخلاقی در جامعه، دوری از دروغ، تهمت‌های ناروا و توهین از اصول اولیه برگزاری یک انتخابات سالم است.
به همین دلیل بود که در کنار جملاتی، چون «اینکه مشاور رسانه‌ای دولت امنیتی با سابقه دانشگاهی علوم ارتباطات بگه از مجری مناظره باید مثل سگ ترسید حتماً یک اشکالی هست»، «تلویزیون چهار سال با پول بیت‌المال مجری سیاسی تربیت کرد، اما به جرم چالشی بودن و فشار از بیرون با او خداحافظی کرد» و...، از سوی کاربران منتقد دولت فعالانی که به حمایت از دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان نیز مشهورند، به این سخنان آشنا واکنش منفی داشته‌اند؛ چنانکه در این زمینه جملاتی چون «بزرگان اصلاح‌طلب! کم کم دارم شک می‌کنم! این چه ادبیاتی است واقعاً؟»، «فایل صوتی آشنا را گوش می‌دادم، پسر سه ساله‌ام کنارم نشسته، وقتی شنید مشاور رئیس‌جمهور از کلمات سگ و ترس استفاده کرد، پرسید سگ کیه، از خجالت مُردم!» و... قابل مشاهده بود. موضوعی که حتی چهره‌های شناخته شده نیز نتوانستند با سکوت از کنار آن بگذرند؛ چنانکه حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات یازدهم در این باره می‌نویسد: «سگ خواندن یک خبرنگار یا نامزد انتخابات، حتی در جمع مشاوران رئیس‌جمهور نابردباری چون جناب آقای ترامپ بی‌سابقه است و سخت شرم‌آور»!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات