سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۲۵

قدردانی رئیس جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس از قرارگاه خاتم الانبیاء و سایر نهادهایی است که برای سازندگی کشور تلاش کرده اند قدردانی کرد.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور با گرامی داشت روز ملی خلیج فارس – روز ایستادگی مرزنشینان در برابر استعمار و روز پاسدار گفت: نقش سپاه پاسداران در تثبیت انقلاب اسلامی در روزهای غربت انقلاب، در سال 57 و 58 که مسئولیت دفاع مقدس و جنگ هم به آن اضافه شد، بسیار پررنگ بود. کار بزرگی انجام شد تا ملت از کشور انقلاب و تمامیت اراضی خود محافظت کند.
 آقای روحانی نقش سپاه در حراست از انقلاب و کمک سپاه علاوه به داخل کشور به مردم  عراق، سوریه، یمن، لبنان و ملت های اسلامی را یاد آور شد و افزود: پشتوانه این مردم ایران، نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و نقش آنان در حفاظت از عتبات عالیات را نشان می دهد که اگر این فداکاری ها نبود، تروریست ها در منطقه به قدرت ها و دولت های منطقه تبدیل می شدند.
رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اهمیت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: آنچه که ما امروز شاهدیم کار بسیار بزرگی است وموجب افتخار و غرور همه ماست.
رئیس دولت یازدهم ستاره خلیج فارس را نماد برادری، تعامل، خودکفایی و استقلال دانست و افزود:  آنچه در قرآن مجید هدف بیان شده، فلاح یعنی شکوفایی انسان است. شعار مردم برای انقلاب، استقلال آزادی جمهوری اسلامی است و هر کس برای این 3 محور تلاش می کند انقلابی است. 
 وی افزود: انقلابی یعنی اینکه کشور بی نیاز باشد و در صحنه جهان حضور داشته باشد و دشمنان چشم طمع به منافع کشور نداشته باشند و برای توطئه علیه کشور به ترس و تردید بیفتند. با اتحاد، وحدت و انسجام و ایستادگی و تلاش می توانیم به این اهداف دست یابیم. آنچه امروز به ثمر رسیده ثمره کار و تلاش است. به مردم قول دادم که از همه استعدادها و نظرات کارشناسان استفاده کنم.

آقای روحانی افزود: طبق اصل 47 قانون اساسی باید از ظرفیت های نیروهای مسلح برای تولید، آموزش و جهاد سازندگی استفاده شود و امروز دولت و نیروهای مسلح در کنار هم هستند و افتخار ما این است که خادم مردم هستیم. امروز روز مبارکی برای ملت بزرگ ایران است و امیدواریم همه فازهای این طرح بزرگ به بهره برداری برسد و تولید بنزین از 12 میلیون به 36 میلیون لیتر برسد و آن روز دور نیست.
آقای روحانی اساس کارهای بزرگ را در تعامل دانست و گفت: تعامل تنها در سیاست خارجی نیست. اول تعامل باید با خود داشته باشیم.
وی افزود: همه ما ایرانی و وفادار به انقلاب، نظام، قانون اساسی، رهبری و ایران هستیم و از این تعامل و قدرت برای پیشرفت ملت و کشور استفاده می کنیم. هر کجا فاصله گرفتیم روزهای سخت را گذراندیم و هر کجا با هم بودیم پیروز شدیم. در فاو ،حماسه خرمشهر و فاو را ساختیم و هر وقت دچار غرور شدیم عقب افتادیم. امروز باید کشور را بسازیم و وحدت وقتی حاصل می شود که اعتقاد داشته باشیم همه توفیقات متعلق به خداست و اختلافات بخاطر ضعف ایمان است.
رئیس جمهور گفت: باید خود را لایق کنیم و برای خود ظرفیت ایجاد کنیم تا از توفیقات الهی بهره ببریم.
 وی نتیجه این نوع تعامل را در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس مثال زد و افزود: امروز در ستاره خلیج فارس تعامل سازنده فتح و گشایش را مشاهده می کنیم و اگر همه بانک ها و مسئولان و فضای مناسب برای ورود تجهیزات این پالایشگاه به کشورنبود این توفیق حاصل نمی شد.
وی گفت: مدیریت جهادی استفاده از همه توان ها و ظرفیت ها است. و جدا کردن نیروها مدیریت ناموفق است.
 آقای روحانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب خودکفایی در تولید بنزین، گازوئیل و صادرات این محصولات است و امروز دولت یازدهم این افتخار را دارد که برخی از خواسته های رهبر و ملت ایران را اجرایی کرده است. وقتی که تورم از 45 درصد به 15 درصد کاهش یافت، رهبر معظم انقلاب گفتند: آنچه می خواهیم تورم یک رقمی است و من گفتم تا آخر دولت تورم یک رقمی می شود.
رئیس جمهور گفت: امروز صادر کننده گازوئیل هستیم و به زودی به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می شویم.
وی با پر رنگ دانستن نقش مردم در پیشرفت های کشور افزود: امروز مردم در صحنه اند و تمام سازندگی ها بخاطر حضور مردم در صحنه است. زیرا دولت چیزی جز نماینده مردم نیست و رقابت زمانی است که عده ای خود را برای انتخاب شدن به مردم عرضه می کنند و وقتی که کسی انتخاب شد، همه باید از دولت حمایت کنند. قواعد بازی دموکراسی و مردم داری دینی این است که افراد خود را عرضه کنند و هر کس رای آورد همه از او حمایت کنند.
آقای روحانی گفت: با تلاش دولت و مردم برجام به وجود آمد و پس از آن تازه دعوای عده ای شروع شد در حالی که برجام دست آورد ملی است و همه باید از آن حمایت کنند.
رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد: روزهای در پیش رو، روزهای گشایش برای دانشمندان، دانشگاهیان، جوانان و مردم ایران باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات