تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۰۹

تكرار راي 76 در ارديبهشت 96

(روزنامه اعتماد - 1396/02/23 - شماره 3805 - صفحه 6)

محمدعلي نجفي و مرتضي حاجي، دو اصلاح‌طلب سرشناسي كه نام‌شان با آموزش و پرورش گره خورده و اكثريت جمعيت اهل آموزش و پرورش كشور خاطرات خوبي را از زمان صدارت اين دو وزير آموزش و پرورش دولت سازندگي و دولت اصلاحات به ياد دارند. حاجي و نجفي در مقام دو اصلاح‌طلب از فعال‌ترين اعضاي كمپين حسن روحاني به شمار مي‌آيند. اين دو چهره اصلاح‌طلب در همايش موسسين مدارس و مراكز آموزش و پرورشي حامي حسن روحاني آمدند تا بگويند راي سال 76 در ارديبهشت 96تكرار خواهد شد. مرتضي حاجي رييس ستاد استان تهران حسن روحاني در اين همايش با بيان اينكه ما امروز ميان دو بلوك فكري تصميم‌گيري مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: بايد ديد به كدام بلوك راي بدهيم تا بعد از ۴ سال بتوانيم سرمان را بالا بگيريم يا اينكه سرمان را پايين بگيريم؟

وي گفت: در سال 84 فردي انتخاب شد كه تمام افرادي كه در گذشته از او حمايت مي‌كردند حالا سعي دارند كه ثابت كنند نسبت به اين فرد منتقد بودند. در آن دوره در همه عرصه‌ها خرابكاري‌هاي زيادي انجام شد و با گزارش‌هاي نادرستي سعي در فريب مردم داشتند. اين كار آنقدر رايج شد كه باعث فاصله گرفتن بخش عمده‌اي از جوانان از باورهايي بود كه براي آنها تلاش بسياري كرده‌ايم. جوان‌ها وقتي تناقض بين گفته‌ها و عمل را مي‌ديدند در مورد مسائل ديني دچار تناقض مي‌شدند. در دوره گذشته ثروت و امكانات كشور به تاراج گذاشته شد و همان آدم‌ها امروز در يك بلوك فكري جمع شدند و تلاش براي بازگشتن دارند.

براي دريافت راي مردم راست نمي‌گويند

محمدعلي نجفي مشاورحسن روحاني هم در اين همايش با بيان اينكه فضاي انتخابات به جاي آنكه گفتماني باشد فضاي تحريف، تهمت و دروغ است، ابراز داشت: بايد به مردم هشدار بدهيم كه اگر خوب تصميم‌گيري نشود ممكن است كشور ضرباتي بخورد و حتي لطمات بدتر از آن ۸ سال باشد. نجفي با بيان اينكه يك نوع فريبكاري براي گول زدن مردم و ايجاد طمع براي خريد راي آنها وجود دارد، خاطرنشان كرد: بالا بردن مطالبات مردم بدون مبناي علمي و شرايط واقعي و وعده اشتباه دادن نه تنها مشكل براي تيم اجرايي كشور بلكه براي نظام ايجاد مي‌كند چون ممكن است مردم فكر كنند مي‌شود اقداماتي انجام داد و مسوولان انجام نمي‌دهند و همين مساله موجب بدبيني به نظام و مسوولان مي‌شود. او افزود: آيا كساني كه وعده دروغين به مردم مي‌دهند به اين مسائل فكر كرده‌اند كه به خاطر منافع چند روزه همه‌چيز را زير پا مي‌گذارند؟

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در بخشي از اظهارات خود از اظهارات رييسي انتقاد كرد و گفت: آقاي رييسي گفتيد يك ماه قبل تصميم به رياست‌جمهوري گرفتيد كه آن هم به خاطر درخواست‌هاي بسيار از شما بوده است ولي در برنامه تلويزيوني كتابي را نشان داديد كه گفتيد اين برنامه‌تان است و شش ماه براي آن كار مي‌كنيد. اينها كه با هم تناقض دارند. نجفي خطاب به قاليباف هم اظهار داشت: امسال كه آقاي قاليباف شهرداري را ترك مي‌كنند يعني يا رييس‌جمهور مي‌شوند يا شوراي شهر ايشان را عوض مي‌كنند و به مشهد برمي‌گردند، شهرداري بين ۲۰ تا ۶۰ هزار ميليارد تومان بدهي دارد. بين ۲۰ تا ۶۰ هزار ميليارد فاصله بسيار است ولي دليل اين فاصله بسيار، عدم شفاف‌سازي است. شورا مي‌گويد بدهي شهرداري ۶۰ هزار ميليارد تومان است ولي شهرداري بدهي‌ها را ۲۰ ميليارد اعلام كرده است. مي‌خواهم بگويم حتي شوراي شهر هم ميزان بدهي‌هاي شورا را نمي‌داند.

عضو سابق شوراي شهر تهران افزود: بودجه سالانه شهرداري ۱۷ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان است يعني هر شهروند تهراني از شهرداري هفت ميليون و پانصد هزار تومان بدهكار است. او با بيان اينكه شعار جنبش چهار درصد كپي شده از شعار جنبش وال استريت است كه منطق داشت، ابراز داشت: بخشي از كمپين ترامپ، بخشي از اوباما، بخشي از احمدي‌نژاد و بخشي از مهندس موسوي را كپي كرده‌اند و گفتمان تبليغاتي‌ قاليباف شده است. اينها مانند ‌آش شله‌قلمكاري است كه تناسبي با گفتمان سال ۹۲ از سوي ايشان نداشت. آقاي رييسي مي‌گويد مسكن مهر در اين دولت تعطيل شد ولي صدها هزار واحد در اين دولت تكميل شده است و همه مسكن مهر در سال ۹۶ تمام مي‌شود. آقاي قاليباف مي‌گويد ۲۵ ميلون نفر در هلاكت و زير خط فقر هستند و آقاي رييسي مي‌گويد اقتصاد در اين دولت نابود شده است. اين دولتي است كه تورم ۴۵ درصد را تحويل گرفت و به زير ۱۰ درصد رسانده است. چطور است كه آن دولت اقتصاد را آباد كرده و اين دولت آن را نابود كرده است. البته معلوم است چون مديران دولت قبل در ستاد ايشان هستند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب اضافه كرد: همين آقايون كه از وضع بد مردم سخن مي‌گويند قبلا مي‌گفتند مردم اشكنه بخورند يا در طول روز به جاي سه وعده غذايي، تنها يك وعده غذا بخورند. چطور در آن زمان شرايط كشور ايجاب مي‌كرد مردم فقط يك وعده غذا بخورند ولي الان مردم چلوكباب بخورند. با اين تناقض آدم زجر مي‌كشد و توضيح دادن اين تناقضات هم سخت است. او افزود: عده‌اي مي‌دانند يكسري كارها را نمي‌شود انجام داد. بايد مردم را توجيه كرد. الان انتخاب بين بد و بدتر نيست بلكه به قول آقاي جهانگيري انتخاب بين راه و بيراهه است.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=74938

ش.د9600150

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات