تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۶۴۵
روحاني را اصلح دانسته و مي‌دانم

ناگفته‌های بهاری ناطق‌ نوری

(روزنامه آرمان – 1396/02/16 – شماره 3311 – صفحه 3)

روزی که رسانه‌ها خبر حمایت تمام‌قد شیخ نور از شیخ دیپلمات را منتشر کردند، آگاهان و دلسوزان از شنیدن این خبر تعجب نکردند، زیرا با شناختی که از شخصیت معتدل و درخور احترام حجت‌الاسلام ناطق نوری در عالم سیاست وجود دارد، انتظاری جز حمایت نداشتند. شیخ نور که در سال‌های اخیر هدف آماج هجمه‌های فراوان دلواپسان قرار گرفته است، در میان اصولگرایان ریشه‌دار و اصلاح‌طلبان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. شاید همین‌جایگاه بود که بسیاری را بر آن داشت تا از او به عنوان جایگزینی مناسب برای آیت‌ا... هاشمی نام ببرند. از دیگر ویژگی‌های حجت‌الاسلام ناطق نوری، فراجناحی بودن و اعتدال است؛ همان اعتدالی که در شخصیت آیت‌ا... هاشمی نیز وجود داشت. اما شیخ نور این روزها به حمایت از کاندیدایی می‌پردازد که اعتدالی برگرفته از اعتدال آیت‌ا... هاشمی دارد و نام او حسن روحانی است.

در همین راستا، اواخر هفته گذشته ناطق نوری در دیدار کمیته روحانیون حامی حسن روحانی در حمایتی همه جانبه از رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ان‌شاءا... پس از انتخاب مجدد، ایشان بتوانند مسائل داخلی مانند معیشت مردم، اشتغال و... را در راس برنامه‌ها قرار داده و‌درصدد حل آن برآیند. رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اظهار کرد: انتخابات از افتخارات نظام و مظهر دموکراسی است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز نسبت به آن تاکید فراوان داشته و دارند. وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم هدفی مهم و بسیار حائز اهمیت است، آن هم در این شرایط که در منطقه اتفاقاتی با واسطه یا بی‌واسطه علیه کشور می‌افتد، تاکید کرد: مردم همیشه نشان داده‌اند که حضورشان در جهت علاقه به نظام و کشورشان بوده و نقش روحانیت در به صحنه کشاندن مردم بسیار مهم است.

ناطق نوری در ادامه افزود: خوب است که آمار دقیق و جامع از عملکرد دولت یازدهم در اختیار عموم قرارگیرد تا مردم بدانند با شروع به کار این دولت چه تحولاتی رخ داده است و خود نتیجه‌گیری کنند. وی همچنین هشدار داد: مردم نسبت به جنگ روانی ایجاد شده و جوسازی‌ها مانند آمارسازی و برخی نظرسنجی‌های دروغین منتشرشده، آگاه باشند. حجت‌الاسلام ناطق نوری در روزهای اخیر دیدار دیگری نیز داشت. وی در دیدار با مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: شخص آقای روحانی را اصلح دانسته و می‌دانم، همان‌طور که مرحوم آیت‌ا... هاشمی نیز در انتخابات سال ۹۲ و حتی پس از آن، حمایت خویش را از ایشان بارها اعلام داشته‌اند. وی ادامه داد: با توجه به سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از فضای انتخابات، همگان را به دقت در گفتار و رفتار دعوت می‌کنم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفانه جناح‌های مختلف پس از قرارگیری در مسند مسئولیت، افراد جناح مقابل را در سطوح مختلف کاری کنار می‌گذارند، تصریح کرد: نیروهای مفید در هر جناحی که باشند، می‌بایست از توانایی و پتانسیل آنان در جهت رشد کشور استفاده کرد.

برای حفظ وحدت سکوت کرده‌ام

او به سکوت چند‌ساله اخیرش در برابر برخی تهمت‌ها اشاره و تصریح کرد: بنده تاکنون در مواجهه با بسیاری از حرف‌های نادرست و تهمت‌هایی که به شخص بنده زده شده، سکوت کرده‌ام که دلیلش حفظ وحدت، جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و ممانعت از سودجویی دشمنان انقلاب و نظام بوده است. ناطق‌نوری با تاکید بر اینکه سهم‌خواهی و انحصارطلبی افرادی که از کاندیداها حمایت می‌کنند، کاری بسیار نادرست و موجب بروز مشکلات فراوان است، گفت: بنده با توجه به آشنایی با همه کاندیداها و سوابق ایشان، ضمن احترامی که برای همه آنها قائل هستم، شخص آقای روحانی را اصلح دانسته و می‌دانم، همان‌طور که مرحوم آیت‌ا... هاشمی نیز در انتخابات سال ۹۲ و حتی پس از آن، حمایت خویش را از ایشان بارها اعلام داشته‌اند.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/184735

ش.د9600428

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات