صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۲۲۲۳

حرف روز/ پاسداشت انقلابی‌گری

راه‌پیمایی روز قدس روز گذشته در ایران و 58 کشور جهان، همانند سال‌های گذشته، باشکوه‌ و عظمت مثال‌زدنی برگزار شد و امسال نیز مانند چند سال اخیر مردم روزه‌دار در حالی در این راه‌پیمایی شرکت کردند که شدت گرمای هوا نیز سبب نشده بود نسبت به آرمان قدس و یادگار امام عظیم‌الشأن(ره) بی‌تفاوت باشند. در واقع، با وجود گرمای هوای و روزه‌دار بودن، همچنان شور و شوق انقلابی‌گری، استکبارستیزی و مبارزه با رژیم صهیونیستی در میان مردم موج می‌زد[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: راه‌پیمایی روز قدس روز گذشته در ایران و 58 کشور جهان، همانند سال‌های گذشته، باشکوه‌ و عظمت مثال‌زدنی برگزار شد و امسال نیز مانند چند سال اخیر مردم روزه‌دار در حالی در این راه‌پیمایی شرکت کردند که شدت گرمای هوا نیز سبب نشده بود نسبت به آرمان قدس و یادگار امام عظیم‌الشأن(ره) بی‌تفاوت باشند. در واقع، با وجود گرمای هوای و روزه‌دار بودن، همچنان شور و شوق انقلابی‌گری، استکبارستیزی و مبارزه با رژیم صهیونیستی در میان مردم موج می‌زد. در این میان، آنچه بر زیبایی این حضور حماسی افزوده بود، نمایش موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ موشک‌هایی که در روزهای اخیر آشیانه‌ تروریست‌ها در سوریه را آشفته کرده است. به هر حال، درباره این حضور حماسی و پیام‌های آن می‌توان به چند نکته اشاره کرد:
1ـ حضور حماسی مردم و مسئولان در این راه‌پیمایی، در اصل و اساس، پاسداشت انقلابی‌گری و استکبارستیزی و تجدید بیعت با آرمان امام خمینی(ره) برای آزادی قدس شریف بود. آنچه بر اهمیت این موضوع می‌افزاید، خنثی‌سازی نقشه‌ دشمن بود. به عبارت دیگر، از آنجا که دشمن در برهه پسابرجام درصدد تغییر ایران انقلابی و استحاله‌ آن بود، این حضور حماسی و موارد مشابه آن، خط بطلانی بر این نقشه‌ شوم دشمن است و نشان می‌دهد تغییر ایران انقلابی رؤیایی تعبیرناپذیر برای دشمن است.
2‌ـ پیام این حضور حماسی برای سران مرتجع منطقه این است که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای آنها نیست؛ دشمن مشترک کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی است و همه باید برای نابودی این غده‌ سرطانی متحد شوند. همچنین حضور پرشکوه، حماسی و مثال‌زدنی مردم در روز قدس حاوی این پیام برای گروه‌های تروریستی و تکفیری است که چنانچه دغدغه‌ احیای عظمت اسلام را دارید، راه آن نه برادرکشی و جنگ درون‌تمدنی است؛ بلکه مبارزه با دشمن شماره یک جهان اسلام، یعنی رژیم صهیونیستی است.
3ـ بروز برخی حواشی در این مراسم نیز با وجود اینکه بازتاب برخی مواضع مسئولان و چهره‌های سیاسی است؛ اما به هیچ‌وجه مورد تأیید نبوده و نباید عظمت و شکوه این رخداد تحت‌الشعاع آنها قرار گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات