تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۳۰

ظریفیان: لباس جدید بر تن کابینه دولت دوازدهم شود

(روزنامه آفتاب يزد – 1396/04/21 – شماره 4939 – صفحه 15)

غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم دوره اصلاحات، درباره ساز‌ و ‍‌کار دولت دوازدهم با بیان این‌که ابتدا باید عملکرد دولت چهار سال گذشته را مورد ارزیابی قرار داد و سپس راجع به دولت دوازدهم صحبت کرد، گفت: آنچه که در حال حاضر باید مورد بررسی قرار بگیرد عملکرد کابینه یازدهم است.

او ادامه داد: همه می‌دانند کابینه یازدهم در شرایطی روی کار آمد که کشور با معضلاتی روبه‌رو بود و با توجه به آن اوضاع و احوال می‌توان گفت عملکرد مثبتی داشت. دولت یازدهم انباشتی از مشکلات و معضلات را به ارث برد که به خوبی این بار را از روی زمین برداشت.

او در ادامه افزود:‌ بخشی از دولت و وزرابا رئیس‌جمهور هماهنگ و همراه نبودند اما با این حال کارهای بزرگی صورت گرفت که این نقیصه در دولت دوازدهم باید برطرف شود.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد:‌ کشور در مقطعی دچار برخی مشکلات شده بود اما حالا مشاهده می‌کنیم که یک نظم نسبی حاکم شده و کشور به جایگاه گذشته خود تاحدودی بازگشته است.

معاون سابق وزیر علوم در دولت اصلاحات درباره پیگیری مطالبات در دولت دوازدهم تصریح کرد: طبیعی است در دور دوم به دلیل بحث و گفتگوهایی که در زمان انتخابات صورت‌گرفت، مردم مطالبات و خواسته‌های خود را پیگیری کنند. دولت باید حواسش به این باشد که مردم چه می‌خواستند و می‌خواهند.

او تاکید کرد: جامعه امروز خواهان یک سیاست واحد در زمینه اشتغال است و این که چرخ‌های اقتصادی با شتاب بیشتری به گردش در بیایند. مردم کشور ما جنگ‌طلب نیستند.آنان خواهان تنش‌زدایی و تعامل با کشورهای منطقه‌ و جهانی هستند.

او در ادامه با بیان این‌که دولت دوازدهم نیاز به یک بازبینی در اعضای خودش دارد، گفت: رئیس‌جمهور به دور از حرکت‌های پوپولیستی و غیرطبیعی باید سن برخی از مدیران را کاهش دهد و هماهنگی‌های بیشتری در برخی از بخش‌ها مانند اقتصاد و زیرمجموعه‌های آن به وجود بیاورد. البته نباید کتمان کرد اعضای قبلی بسیار زحمت کشیدند و تلاش خود را کردند اما طبیعتاً در دور دوم ما به یک شتاب بیشتری نیاز داریم که به نظر می‌رسد دولت باید لباس جدیدی بر تن کابینه خویش کند.

معاون وزیر علوم در دوران اصلاحات در ادامه یادآور شد: مردم در انتخابات با عقلانیت بسیار ارزشمندی که از خود نشان دادند کشور را روی ریل پیشرفت قرار دادند که این حرکت نیازمند سازوکاری است که با توجه به بحث انتخاباتی باید صورت بگیرد. جهان امروز با سرعت در حال شتاب است، ما باید با آینده‌پژوهی خود را به این قطار برسانیم و اگر نتوانیم با سرعت دنیا حرکت کنیم قطعاً باز خواهیم ماند. دولت دوازدهم باید افرادی را متناسب با شان، شعار و وعده‌هایش انتخاب کند.

تشکیل دولت سایه در شرایط فعلی شوخی‌ای بیش نیست

ظریفیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که عده‌ای حضور دولت سایه را مطرح می‌کنند، آیا کشور ما دارای چنین بسترهایی است یا خیر، گفت: هنگامی که صحبت از دولت مدرن می‌شود منظور نقش تحزب در آن است. در کشورهای پیشرفته احزاب جایگاه خود را پیدا کرده‌اند اما در ایران ابتدا فعالیت‌های حزبی باید تقویت شوند سپس به آن‌ها نقشی در کنار دولت داده شود. به گزارش ایلنا، او ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم دولت‌های مدرن ایفای نقش نهادهای مدنی به خصوص احزاب است. در ایران این بخش همچنان مغفول مانده و طبیعی است که نتواند آنطور که باید کاری انجام دهد. احزاب ما باید خودشان را توانمند کنند و به جای فعالیت‌های آماتوری، حرفه‌ای گام بردارند. کسانی که امروز تشکیل دولت سایه را مطرح می‌کنند، نه‌تنها حزب نیستند بلکه فرد هستند و کارشان بیشتر شبیه شوخی است.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=77817

ش.د9601020

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات