صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۲۵

حرف روز/ برنامه دولت دوازدهم

تلاش برای استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف، اجرای احکام اسلام ناب، تقویت وحدت و عزت ملی، توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور، صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی، تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور در حکم تنفیذ وی بود[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: تلاش برای استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف، اجرای احکام اسلام ناب، تقویت وحدت و عزت ملی، توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور، صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی، تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور در حکم تنفیذ وی بود. معظم‌له سپس در بیاناتی، دولتمردان جدید را به «تکیه بر هویت انقلابی، کار جهادی و بهره‌مندی از حمایت مردمی و سرمایه‌های مادی و معنوی کشور» توصیه کردند و در بیان جهت‌گیری دولت آینده افزودند: «پرداختن به مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی به مثابه اولویت اصلی»، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت‌ها و دولت‌ها» و «ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه‌طلبان»، سه جهت‌گیری اصلی است که باید به ‌طور همزمان در دستور کار دولت باشد.
مجموعه این توصیه‌ها و رهنمودها به منزله‌ مانیفستی برای اداره کشور در چهار سال آینده است که باید مورد توجه جدی دولت دوازدهم قرار بگیرد. در واقع، این رهنمودها که برخی از آنها ماهیت عملی دارد و برخی دیگر باید خود را در جهت‌گیری‌ها و مواضع دولت نشان دهد، منبعث از هویت اسلامی ـ انقلابی نظام و شرایطی است که اکنون در آن قرار داریم. به عبارتی، در بیان این توصیه‌های حکیمانه تلاش شده است تا هم برای حل مشکلات و مسائل موجود چاره‌اندیشی شود و هم جوهره و سیرت انقلاب اسلامی از استحاله و تحریف مصون بماند. در واقع، توصیه‌های رهبری گویای این است که ایشان راه ‌حل مشکلات کشور را در نگاه به درون و آن هم با حفظ مواضع، جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های انقلابی می‌دانند و از این رو، جریانی که در تلاش است تا مشکلات کشور را با نگاه به بیرون و کنار گذاشتن انقلابی‌گری و استکبارستیزی حل کند، تاکنون دستاوردی برای کشور نداشته است؛ البته آنچه گفته شد، به معنای نفی تعامل گسترده با جهان نیست؛ بلکه باید در عین ارتباط با جهان، در مقابل سلطه‌گران ایستادگی کرد. بنابراین، به بهانه تعامل با جهان برای حل مشکلات کشور نمی‌توانیم انقلابی‌گری را کم‌رنگ کرده یا کنار بگذاریم؛ راه‌ حل صحیح آن است که در عین تعامل با جهان، نگاه‌مان به درون باشد تا میان تداوم انقلابی‌گری با حل مشکلات کشور تضاد پیش نیاید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات