تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۹۵

کولایی: انحصار شهر باید از دست اقلیتی از صاحبان قدرت خارج شود

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/05/07 ـ‌ شماره 4952 ـ صفحه 2)

الهه کولایی یکی از هفت کاندیدای نهایی احراز سمت شهرداری تهران گفت: معتقد به طرح رویکرد تعاملی مثبت برای استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات هستم و برای هر نوع همکاری در جهت پیشبرد مطالبات مردمی که به لیست ۲۱نفره اصلاح‌طلب شورا رای دادند آمادگی کامل دارم.

با برخی از 6 نفر نهایی رایزنی کرده‌ام

کولایی ادامه داد: با کسانی که برای تصدی سمت شهردار هم در تهران آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و یا در لیست نامزدها قرار گرفته‌اند و برخی از آنها تایید شده و نشده‌اند از جمله برخی از افراد لیست 7 نفر نهایی نیز گفتگوها و رایزنی‌هایی داشته‌ام.

چاره‌اندیشی برای اقتصاد سیاسی نابرابری

این کاندیدای احراز سمت شهرداری تهران عنوان کرد: نکته مهم این است که توجه به اقتصاد سیاسی نابرابری در شهر تهران دارای اهمیت ویژه است و مفهوم عدالت و توزیع منافع برای سطح بالاتری از مردم در دیدگاه من جایگاه ویژه‌ای دارد و بنابراین من رویکرد خود را بر برنامه ریزی و تلاش برای ترویج عدالت و بهرمندی‌های عادلانه و منصفانه در بین شهروندان تهرانی متمرکز کرده‌ام.

تعاملی مثبت با همه نهادها

وی افزود: با این شرایط آنها می‌توانند در رویکردی تعاملی و با همکاری بین تمام نهادهای قدرت از مجلس گرفته تا دولت و همچنین شورای محترم شهر در مسیر حل و فصل مشکلات تهران قرار گیرند.

کولایی درباره امکان ائتلاف میان افراد مختلف مطرح برای سمت شهرداری تهران گفت: ما اکنون مجموعه‌ای از نامزدهای اصلاح‌طلب را داریم که تعلق آنها به جریان اصلاحات مشخص است و این نامزدها بر آن هستند که مطالبات و خواست‌های مردم را درچارچوب ظرف نهادهای قانونی و ظرفیت‌های قانونی موجود برآورده کنند. این افراد راهکارها و روش‌های مختلفی را برای اجرای سیاست‌ها تدوین کرده‌اند و به نظر می‌رسد که نگرش کم و بیش واحدی در بین همه نامزدها وجود دارد.

آماده ائتلاف و همکاری هستم

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: تصور می‌کنم که ائتلاف شیوه‌ای کاملاً پذیرفته شده و میسر است چرا که حل مشکلات و معضلات تهران جز با همکاری و تعامل همه کسانی که دغدغه حل آنها و ایجاد شرایطی آرام برای زندگی مردم در شهر تهران دارند، میسر نیست. تاکید می‌کنم برای بهبود وضعیت موجود و نیز تغییر آن، ما نیازمند تعامل سازنده با همه ارکان حکومتی و دولتی هستیم و بطور طبیعی در جریان اصلاحات نیز تعامل و همکاری و حتی رویکردهای ائتلافی از ضرورت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

کولایی افزود: من برای تحقق هدف خدمتگزاری به مردم تهران و نیز کاهش مشکلات آنها معتقد به طرح رویکرد تعاملی مثبت برای استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات هستم و برای هر نوع همکاری در جهت پیشبرد مطالبات مردمی که به لیست ۲۱نفره اصلاح‌طلب شورا رای دادند آمادگی کامل دارم.

انحصار قدرت شهری شکسته شود

وی افزود: به طور طبیعی سیاست‌هایی که به تشدید این دشواری‌ها کمک کرده است، مثل نگاه سخت‌افزاری که به آن اشاره کردم و نیز اینکه شهر را فقط به ساخت و ساز منحصر بکنید و منافع شهر و مزایای این شهر نه به گروه‌های بزرگتری از مردم بلکه به اقلیتی از صاحبان قدرت اختصاص پیدا کند، به گونه‌ای که فضای زیست مردم هدف منافع آنها قرار بگیرد.

کولایی با اشاره به این که البته ما نافی تلاش‌هایی که انجام شده نیستیم، تاکید کرد: به هر حال در دوره‌های اخیر برای مدیریت بحران در شهر تهران یا مدیریت مسائل و دشواری‌های گوناگون و توسعه‌نیافتگی‌های آن تلاش‌های زیادی انجام شده است و من معتقدم کسانی که سهمی از قدرت در مدیریت شهری داشته‌اند در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده‌اند که من در برنامه خودم به این مسائل نیز اشاره خواهم کرد. بنابراین ما باید بتوانیم جنبه‌های مثبت و منفی عملکردهای گذشته را از یکدیگر تمیز دهیم.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=79447

ش.د9601676

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات