صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۹۷

از سخنان عبدخدایی تا انتقاد از فراکسیون امید

1ـ رژیم صهیونیستی پاسخ محمود عباس را نداد
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با هیئت حزب «میرتس» رژیم صهیونیستی در شهر رام‌الله تأکید کرد، تشکیلات خودگردان به تازگی از مسئولان این رژیم خواسته است تا همکاری‌های امنیتی را، مانند گذشته از سر بگیرند؛ اما تل‌آویو ترجیح داده است به این درخواست پاسخ ندهد. وی در ادامه افزود: در حال حاضر همکاری‌های امنیتی دو طرف از طریق میانجی‌گران آمریکایی صورت می‌گیرد. عباس تأکید کرد: روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بهتر از روابط این تشکیلات با دولت رژیم صهیونیستی است. عباس پیشتر توقف تماس‌ها با رژیم صهیونیستی و از جمله همکاری‌های امنیتی با این رژیم را به دنبال حوادث به وجود آمده در مسجدالاقصی طی ماه گذشته اعلام کرده بود. وی درباره نشست‌هایش با هیئت‌های آمریکایی از زمان آغاز ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: من ۲۰ بار با آنها دیدار کردم؛ اما هنوز قصد و نیت آنها را نمی‌دانم!

2ـ جذب 11 میلیارد دلار سرمایه خارجی از ابتدای دولت یازدهم

سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران طی گزارش اعلام کرد: مجموع سرمایه وارد شده طی دولت یازدهم 11 هزار و 263 میلیون دلار بوده است. این سازمان افزود: سرمایه‌های جذب شده مذکور شامل سرمایه‌های اعلام شده از سوی نظام بانکی کشور، گمرک، وزارت نفت، سازمان بورس و مناطق آزاد است. این گزارش حاکی است، قطعاً حجم سرمایه‌های وارد شده به کشور که به دلایلی به منابع رسمی کشور، مانند سازمان سرمایه‌گذاری اعلام نشده‌اند یا از روش‌های دیگر وارد شده است، بیش از رقم اعلام شده است و این سازمان در حال احصای کلیه موارد در سراسر کشور است. گفتنی است، بر اساس گزارش رسمی آنکتاد، میزان سرمایه خارجی وارد شده به کشور در سال 2015 مبلغ دو میلیارد و 50 میلیون دلار و در سال 2016 مبلغ سه میلیارد و 372 میلیون دلار است که رشد 65 درصدی را نشان می‌دهد.

3ـ انتقادهای زیباکلام از فراکسیون امید

صادق زیباکلام از نحوه عملکرد فراکسیون امید در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی انتقاد کرد و گفت: این 110 تا 150 نماینده‌ای که به عنوان فراکسیون امید و نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس دهم جمع شده‌اند، ظرف دو سال گذشته به هیچ وجه کارنامه خوبی به جا نگذاشتند، البته به جز چند نفر انگشت‌شمار. وی اضافه کرد: باید این موضوع بررسی شود که این عملکرد ناامیدکننده فراکسیون به اعضایی که با عنوان لیست امید به مجلس راه یافته‌اند برمی‌گردد یا به رهبری فراکسیون امید یعنی دکتر عارف، یا در یک سطح کلانتر به رهبری اصلاحات و اصلاح‌طلبان. زیباکلام تأکید کرد: از این مسئله نمی‌توان غافل شد که در این مجلس با وجود حضور پرشمار اصلاح‌طلبان که نماینده ملت هستند، وزیر اصلاح‌طلب رأی نیاورد و در مقابل وزرای اصولگرا رأی بیاورند.

4ـ انتقاد شدید عبدخدایی از دعایی

محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در واکنش به پیشنهاد سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات درباره تغییر نام خیابان نفت به نام مصدق، اظهار داشت: من نقدم به آقای دعایی این است که ایشان که خود را شاگرد امام(ره) می‌دانند، در مراسمی مربوط به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که ایشان هم نظرات منفی نسبت به آقای دکتر مصدق داشته‌اند، در سخنرانی اعلام می‌کنند که خیابان نفت به نام دکتر مصدق تغییر نام پیدا کند! عضو فداییان اسلام افزود: البته آقای دعایی گفتند استخاره کرده‌اند و استخاره خوب ‌آمده است، حالا نمی‌دانم چرا استخاره ایشان خوب آمده است، دکتر مصدق دلش می‌خواست قهرمان بمیرد که متأسفانه به مدد دوستان آقای مصدق که سعی در قهرمان‌سازی از این رجل سیاسی داشته‌اند، قهرمان شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات