تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۰۳۴
رئیسی تأکید کرد

لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن با تکیه بر ظرفیت‌های هنر اسلامی

(روزنامه كيهان ـ 1396/05/11 ـ شماره 21686 ـ صفحه 10)

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی گمان می‌کنند برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید با جذابیت‌های کاذب آن‌ها رقابت کرد؛ در حالی که در آثار هنری ما حکمت عمیقی وجود دارد که این مسئله مزیت فرهنگ ما نسبت به فرهنگ غرب را نمایان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در آیین رونمایی از جدیدترین آثار فرهنگی آستان قدس رضوی که همزمان با دهه کرامت در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، سیره ائمه اطهار(ع) را بهترین الگوی زندگی برای جامعه بشری دانست و اظهار کرد: انسان معاصر نیاز دارد که نسبت به سیره و قول معصومان(ع) معرفت پیدا کند و ایشان را الگوی خود قرار دهد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: الگوگیری و الگو شدن در ذات تمام انسان‌ها وجود دارد و قرآن کریم، روایات معصومان(ع) و فرهنگ ما الگوهایی را به ما معرفی کرده و تأکید می‌کنند که انسان الگویی برای متقین قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: الگوگیری از ائمه اطهار(ع) و آشنا کردن انسان‌ها با کلام نورانی ایشان وظیفه‌ای است که بر دوش چهره‌های فرهنگی و اثرگذار و تمام مجموعه‌هایی که دارای دایره نفوذ کلام و تریبون هستند، قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: جایگاه معصومان در مرتبه‌ای قرار دارد که برای ما دست نیافتنی است اما به هر میزان که امکان دستیابی به آن برای ما ممکن باشد، مکلف هستیم که برای آن تلاش کنیم. تمام پیشوایان دینی ما سبک زندگی قابل دسترسی‌ای را در برابر دیدگان ما قرار داده‌اند که برای شئون گوناگون زندگی برنامه دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به رسالت مرزبانان فرهنگی در شناخت ترفندهای دشمن در جنگ نرم علیه اعتقادات دینی مسلمانان، روشنفکری حقیقی را کنکاش در مفاهیم دینی قلمداد و تصریح کرد: متأسفانه روشنفکری در جامعه ما بد تعریف شده و به کسی عنوان «منورالفکر» اطلاق می‌شود که گرایش به مغرب زمین داشته باشد. این در حالی است که در کشورهای اسلامی نگاه به درون دین و ضد غربی را روشنفکری می‌دانند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش دایره نفوذ دستگاه‌های فرهنگی همچون رسانه ملی برای ترویج اعتقادات دینی مسلمانان در اقصی نقاط جهان، خاطرنشان کرد: از آنجا که انسان‌ها نگاه توأم با امیدبخشی، ظلم‌ستیزی و استکبار ستیزی را درمی‌یابند، رسانه ما می‌تواند جای خود را در جهان باز کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید با جذابیت‌های کاذب آن‌ها رقابت کرد؛ در حالی که در آثار هنری ما حکمت عمیقی وجود دارد که این مسئله مزیت فرهنگ ما نسبت به فرهنگ غرب را نمایان می‌کند.

به گزارش رسا، تولیت آستان قدس رضوی در پایان تأکید کرد: هنر اسلامی توأم با حکمتی است که فطرت‌پسند است و یکی از عرصه‌های مورد توجه برای ورود هنر اسلامی، عرصه انقلاب اسلامی است که در مقایسه با سایر انقلاب‌های جهان دست برتر داشته اما آنطور که شایسته آن بوده، موضوع کارهای هنری قرار نگرفته است.

http://kayhan.ir/fa/news/110278

ش.د9601765

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات