تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۱۹

بیادی: آوردن رئیسی به صحنه رقابت، از سر حسادت بود

(روزنامه ايران – 1396/05/04 – شماره 6552 – صفحه 3)

حسن بیادی تأکید کرد: «محمدباقر قالیباف قربانى تصمیمات غلط و خودخواهى دوستان و مشاوران بى‌تدبیر خود شد.» دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: آن کسانی که طراح جمنا هستند، با آقای قالیباف مخالف بودند و نتیجه رأى‌گیری‌هایشان تقریباً از پیش تعیین شده بود. او درباره سید ابراهیم رئیسی نیز گفت: به نظر بنده آقای رئیسی مستقل آمد و حداقل اینکه از طریق «جمنا» نیامد؛ بخش مهمى از جامعه اصولگرایى از ایشان حمایت جدى کردند. اگرچه آوردن و حمایت ایشان از طرف پشت پرده‌ای‌ها از سر صدق و صفا نبود و البته به خاطر محتمل بودن آینده روشن‌ترى براى ایشان از سر حسادت صورت پذیرفت. بیادی با تأکید بر اینکه «آمدن آقای رئیسی و کارش هیچ ربطی به جمنا نداشته است»، افزود: تمامیت خواهان در «جمنا» سیستم و ساختار معیوبی داشتند والا جمنا می‌توانست بیش از این موفق شود اما از آنجا که یک باند 5 نفره پشت سر جمنا بود، بلا تشبیه بقیه به مثابه عروسک خیمه شب بازی بودند.

او با بیان اینکه «با کناره‌گیری آقای قالیباف کسانی که قرار بود به ایشان رأی دهند به آقای روحانی رأی دادند و نه به آقای رئیسی» افزود: اگر آقای رئیسی کنار می‌رفت، حتماً 95 درصد آرایش در سبد آقای قالیباف ریخته می‌شد. این یک اشتباه استراتژیک بود که انجام دادند. اگر این اتفاق می‌افتاد که رئیسی به نفع قالیباف کنار می‌رفت، به نظرم حداقل 20 میلیون رأی می‌آورد؛ حضور آقای رئیسی باعث شد که انتخابات به دور دوم کشیده نشود. بیادی ادامه داد: به نظرم اصولگرایان اگر قبول دارند که سال 88، 24 میلیون رأی آوردند و الان 16 میلیون، باید بگویند که آن 24 میلیون غلط بوده یا اینکه 8 میلیون ریزش رأی داشته‌اند.

در واقع باید اعتراف کنند که 8 میلیون ریزش داشتند. در واقع این 16 میلیون برایشان حُسن نیست. دبیرکل آبادگران با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی گفت: بدون استثنا هر بار که به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی شاهد این مناظره‌ها بودم، احساس تحقیر کردم و حس کردم کسانی که به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کردند، به طور مستقیم به مردم توهین می‌کنند. اگر بحث 96 درصد و 4 درصد را مطرح می‌کنیم، خودمان جزو کدام درصد هستیم؟ او تأکید کرد: اصولگرایی افول کرده مگر اینکه گروه جدیدی با یک تفکر جدیدی بیایند که آن هم به دور از ذهن است.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/192834

ش.د9602153

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات