صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۴۵۰

اخبار کوتاه شنبه 29 مهر

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌اگزامینر» نوشت: این قاسم سلیمانی بود که توانست یک معامله را میان اتحادیه میهنی کردستان، شبه‌نظامیان شیعه و نیروهای ارتش ملی عراق در زمینه باز پس گرفتن کرکوک بدون خونریزی ترتیب بدهد. این روزنامه در ادامه نوشت: حتی سنّی‌های عراق هم این روزها برای جلوگیری از خونریزی هرچه بیشتر در عراق به قاسم سلیمانی متوسل می‌شوند؛ چرا که او به کاهش بحران‌های بیشتر در منطقه فکر می‌کند. سفر اخیر سلیمانی به مسکو، نقش و مأموریت واقعی وی را مشخص می‌کند.
پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت توتال در مصاحبه با نشریه «اینترنشنال اویل‌دیلی» گفت: این شرکت پیامدهای تصمیم ترامپ را بررسی خواهد کرد و اگر به وضع قوانینی منجر شود که توتال را وادار کند از ایران خارج شود، در این صورت از آنها پیروی خواهد کرد. توتال در حال بررسی گزینه‌های موجود بوده و همه چیز به کنگره آمریکا و تصمیمش برای برقراری مجدد تحریم‌ها و نوع تحریم‌های تصویب شده بستگی دارد.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر یک تشکیلات جوان‌گرایی نکند، مرگ خود را امضا کرده است، گفت: امروز اگر معدل سنی اعضای مؤتلفه اسلامی را با ۱۵ سال گذشته مقایسه کنید، خواهید دید که این معدل کاملاً کاهش پیدا کرده است. ما باید نیرو‌های جوان را تربیت کرده و جایگزین کنیم که حداقل از ۱۵ سال پیش این سیاست در حال اجرا است.
پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد 75 درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در ماه‌های ژانویه تا اوت سال 2016 بالغ بر 5/7 میلیارد یورو اعلام شده بود، در مدت مشابه امسال به 16/13 میلیارد یورو افزایش یافته است.
روزنامه آلمانی «دی‌ولت» با استناد به محافل امنیتی آلمان نوشت: نیروهای داعش می‌توانند حملات گازهای سمی را در اروپا برنامه‌ریزی کنند. گفتنی است، یک سازمان اطلاعاتی خارجی به مقامات امنیتی اروپا هشدار داده است داعش طرفداران خود را برای انجام این‌گونه حملات تروریستی تحریک می‌کند.
«جواد فیروز» رئیس سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر اعلام کرد: از زمان آغاز انقلاب بحرین در فوریه سال 2011 تاکنون 15 هزار نفر روانه زندان شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری العهد، وی همچنین گفت: نیروهای بحرینی با رهبران بازداشتی بحرینی رفتاری توهین‌آمیز در زندان‌ها دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات