تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۰۸

محمدرضا باهنر: افراد غیرانقلابی را نباید ضد انقلاب بدانیم

(روزنامه ايران ـ 1396/06/06 ـ شماره 6580 ـ صفحه 2)
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نباید عده‌ای از روند مردم‌سالاری دینی حذف شوند، تأکید کرد که افراد غیر انقلابی را نباید ضد انقلاب دانست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی برگزار شد، گفت: کسانی که رأی مردم را قابل خراطی می‌بینند، بدانند که امام با صلابت جلویش ایستاد و رهبری نیز جملات زیادی در قاموس صحبت‌هایشان در این باره است؛ مردم‌سالاری با هیچ قیمتی نباید خراطی شود و نباید عده‌ای از رأی دادن و روند مردم‌سالاری دینی حذف شوند. وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی گفت: بسیاری از بنگاه‌های ما مزیت منفی دارد و باید به برخی از آنها بگوییم حضرت عباسی اگر شما کار نکنید به اقتصاد کشور بیشتر کمک کرده‌اید! امروز شرکت نفت ۲۵۰ هزار نفر نیرو دارد و از این میان 40 هزار نیروی مربوط به بخش حراست است و این درحالی است که وزیر نفت گفته است وزارت نفت را با 80 هزار نیرو هم می‌تواند اداره کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با طرح این سؤال که چند درصد از نمایندگان مجلس حاضرند بدون توجه به رأی، حزب و صنفشان برای اقتصاد مقاومتی قیام کنند، تصریح کرد: از ۲۹۰نماینده ۱۰‌نفر هم حاضر نیستند قیام کنند و با این ساختار اقتصاد مقاومتی اجرا نمی‌شود.به گفته وی، بیش از ۵۰درصد مشکلات اقتصادی مربوط به مدیریت داخلی است هرچند نمی‌توان مشکلات خارجی چون تحریم را نادیده گرفت.

دولت امروز در حکم «تیم ملی» است

رئیس جبهه پیروان با اشاره به لزوم اصلاح قانون اساسی و ساختارها گفت: دولت ظرف سه سال موظف است فرصت تولید را احصا کند و هر تولیدی که مزیت منفی داشت تعطیل شود و برود خانه یارانه بگیرد! باهنر با بیان اینکه با قوانین موجود می‌شود بسیاری از مسائل را حل کرد گفت: در برخی از بخش‌ها البته باید قوانین اصلاح شود. اگر قرار است نظام ما حزبی و دو مجلسی شود، لازم است که قانون اساسی اصلاح شود.

حتماً در مجلس و در دولت با رقبای خود رقابت می‌کنیم اما دولت امروز تیم ملی است. اگر قدرت دولت روحانی را برای حل مشکلات 50 درصد می‌دانیم باید تمام تلاش خود را بکنیم که این قدرت به 60درصد برسد نه اینکه 40 درصد شود. من نگرانم که اگر دولت بخواهد اصلاحات واقعی انجام دهد، بسیاری از شماها صدایتان دربیاید. وی گفت: الان محور مطالبات مردم اقتصادی است. دولت نباید به حاشیه برود و به سمت مسائل فرهنگی و سیاسی و آزادیخواهی برود؛ البته این مسائل هم مهم است. باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت در حوزه اقتصادی سرتیم دارد گفت: من می‌ترسم که همه آن سرتیم‌ها سرلشکر شوند! روحانی در تنفیذ از واژه «انقلاب اقتصادی» استفاده کرد؛ این واژه را عامداً استفاده کرد.

اراده روحانی را شنیدم که خودش می‌خواهد محور مسائل اقتصادی شود و امیدواریم که روی این تصمیم بماند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت چهار سال تلاش کرد و در بعضی وقت‌ها موفق بود و در بعضی بخش‌ها موفق نبود گفت: شاخص‌های قابل دفاع برای گفتن زیاد داریم. وی درباره سرنوشت اصولگرایی اظهار کرد: اصولگرایی در حال دگردیسی است و شقه شقه شده؛ جمنا به اتحاد کمک کرد اما راهکار آخر نیست. باید مواضع به هم نزدیک شود. شاید نیازمند تغییر اسم‌ها هم باشیم. نباید افراد غیر انقلابی را ضد انقلابی بدانیم. باهنر در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰تأکید کرد که چنین قصدی ندارد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/197520

ش.د9602444

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات