تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۵۱

شکایت 15 ایالت آمریکا از دولت ترامپ

(روزنامه ايران ـ 1396/06/19 ـ شماره 6590 ـ صفحه 20)

15 ایالت امریکا به همراه شهر واشنگتن دی سی به خاطر لغو قانون داکا (حفاظت از مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی وارد امریکا شده اند) توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، از دولت این کشور شکایت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیویورک، ماساچوست، واشنگتن، کنتیکت، دلاویر، هاوایی، ایلی‌نوی، نیومکزیکو، کارولینای‌شمالی، آیووا، اورگن، پنسیلوانیا، رودآیلند، ورمونت و ویرجینیا 15 ایالتی هستند که علیه دولت امریکا اقامه دعوا کردند. اما درحال حاضر ناظران توجه خود را معطوف به عملکرد قاضی فدرال در بروکلین کرده‌اند که به وکالت از ماتین باتالا ویدال متولد مکزیک که از هفت سالگی در نیویورک زندگی می‌کند، شکوائیه‌ای را تقدیم نیکلاس جی.گارافیس، قاضی ایالتی کرده و خواستار دریافت مدارک اقامت برای او شده است.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، حقوقدانان امریکایی متخصص امور مهاجرت نیز لغو قانون داکا را مغایر با قانون اساسی امریکا می‌دانند. قانون داکا در سال 2012 به فرمان باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت اجرایی شد و نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را تحت حمایت قرار داد.

این در حالی است که فرمان‌های ضد مهاجرتی پیشین ترامپ نیز همچنان به چالش کشیده می‌شود به طوری که به گزارش خبرگزاری رویترز، سه قاضی دادگاه استیناف بخش نهم امریکا به تازگی با لغو بخشی از فرمان ضدمهاجرتی رئیس جمهوری کشورشان، ممنوعیت ورود اقوام درجه دو مهاجران از 6 کشور مسلمان را لغو کردند و رأی دادند، پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، عمه، دایی، عمو و برخی دیگر از خویشاوندان درجه 2 افرادی که به طور قانونی مقیم امریکا هستند، نباید از ورود به این کشور منع شوند.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/199088

ش.د9602421

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات