تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۶۷۸
نظریه‌پردازی وقیحانه پیر صهیونیسم برای توجیه حمایت غرب از داعش‌های جدید

کیسینجر: داعش شکست بخورد، ایران امپراتوری تشکیل می‌دهد!

(روزنامه وطن‌امروز - 1396/05/19 - شماره 2228 - صفحه 15)

هنری کیسینجر در یکی دیگر از نظریه‌پردازی‌های وقیحانه‌اش تلاش کرد به بهانه «ایران‌هراسی» حمایت آمریکا از داعش را توجیه کند. وزیر خارجه یهودی و آلمانی‌تبار پیشین آمریکا در عصر نیکسون که حالا 94 سال دارد، در جدیدترین یادداشت راهبردی‌اش با عنوان «هرج و مرج و نظم در جهان در حال تغییر» به غرب و نوکرانش در منطقه خاورمیانه هشدار داد در صورت شکست داعش، با سیطره جمهوری اسلامی و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» تشکیل خواهد شد. او با این یادداشت که در تارنمای capx.co وابسته به «سی‌پی‌اس» یا «مرکز مطالعات سیاسی»، اتاق فکر مشهور تاچریست‌ها و ابرمحافظه‌کاران انگلیس منتشر شد، در حقیقت با مطرح کردن دوباره خطر آنچه «امپراتوری ایران» می‌خواند، قصد ایجاد همگرایی نظری بین 2 قطب آمریکایی و اروپایی صهیونیسم جهانی را در روزهای اضمحلال داعش برای ادامه حمایت آنها از پروژه تروریسم وهابی- تکفیری دارد.

گربه خانگی راکفلرها و نظریه‌پرداز بزرگ «صهیونیسم جهانی» در این یادداشت تغییرات هژمونیک جهانی علیه آمریکا و در کل غرب را در 3 محور روسیه، چین و خاورمیانه(جمهوری اسلامی ایران) بررسی کرده و سعی می‌کند با نتیجه‌گیری از تحولات اخیر رهیافتی تازه بر احیای آمریکا و اتحاد آتلانتیک (ناتو) به رهبران غربی بدهد. او حتی با اشاره به روابط نزدیکش با مارگارت تاچر، منفورترین سیاستمدار معاصر بریتانیا به تمجید از دیدگاه‌های افراطی او علیه شرق می‌پردازد. در شرایطی که با آزادی موصل کار داعش در عراق تقریبا یکسره شده و در سوریه نیز تروریست‌های داعش در حال از دست دادن اکثر مناطق تحت تصرف خود هستند، شاهدیم آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل در حال جایگزین ساختن داعش در سوریه و یمن با بازوی تکفیری- تروریستی القاعده (جبهه النصره سابق) تحت عنوان شبه‌نظامیان میانه‌رو هستند. حال کیسینجر در پیرانه‌سری تلاش می‌کند این روند را توجیه کرده و انگلیس و کشورهای اروپایی ناتو را متقاعد کند غرب برای کنترل نفوذ انقلاب اسلامی ایران همچنان به داعش‌های دیگری نیاز دارند.

او ذیل سرفصل خاورمیانه در مقاله اخیرش تلاش می‌کند داعش خونریز و وحشی را نماینده اسلام جهادی و شریعت‌محور و نه وهابی‌گری سعودی معرفی کند و بعد با تشبیه ایران و شیعیان به این جریان همان گفتمان صهیونیستی ایران‌هراسانه همیشگی را دنبال کند. کیسینجر می‌نویسد: «در این شرایط، مثال سنتی که در آن دشمنِ دشمنِ شما می‌تواند به عنوان دوست شما در نظر گرفته شود، دیگر کاربردی ندارد. در خاورمیانه معاصر، دشمنِ دشمنِ شما می‌تواند دشمن شما باشد. خاورمیانه با نوسان ایدئولوژی‌ها و با اقدامات خاصش جهان را تحت تأثیر قرار داده است. جنگ دنیای بیرونی با داعش می‌تواند یک مثال باشد. اکثر قدرت‌های غیرداعشی- از جمله ایران شیعه و دولت‌های سنی پیشرو- بر ضرورت نابودی آن (داعش) توافق دارند.

اما کدامیک از آنها سرزمین‌های داعش را به ارث خواهد برد؟ ائتلاف سنی‌ها یا فضای نفوذی که تحت سلطه ایران است؟ پاسخ آن گنگ است، زیرا روسیه و کشورهای عضو ناتو از جناح‌های مخالفی حمایت می‌کنند. اگر سرزمین‌های (تحت کنترل) داعش از سوی پاسداران انقلابی ایران یا نیروهای آموزش‌دیده و مدیریت شده توسط آنها تصرف شود، یک کمربند از تهران تا بیروت به وجود می‌آید که می‌تواند نشانه‌ای از ظهور یک امپراتوری رادیکال ایرانی باشد».

او در پایان این بخش از مقاله‌اش می‌نویسد: «بزرگ‌ترین تهدید پیش‌روی خاورمیانه، تسلط بالقوه ایران بر منطقه خواهد بود که جنس حکومت برآمده از آن، هم امپراتوری خواهد بود و هم جهادگرایی!» البته این نخستین‌بار نیست که کیسینجر با مطرح کردن «امپراتوری ایرانی» تلاش می‌کند اذهان غربی و عربی را مشوش کند. 3 سال پیش در آستانه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن با حمایت غرب، او در گفت‌وگویی با رادیو ملی آمریکا نسبت به توسعه این امپراتوری با ظهور انقلابیون و انصارالله در یمن هشدار داده بود. نتیجه ایران‌هراسی آن زمان وزیر خارجه پیشین آمریکا، به راه افتادن جنگ جنایت‌بار اخیر علیه ملت فقیر و مظلوم یمن شد و حال می‌توان دریافت این نظریه‌پرداز صهیونیست در حال مقدمه‌چینی جنگ خونبار دیگری از سوی آمریکا و اروپا با شراکت اسرائیل و سعودی در خاورمیانه است.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2228/15/179559/0

ش.د9601890

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات