صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۱۳۷

از تلاش مذبوحانه تا مسیر صلاح

1ـ حمایت از نظام و رهبری مسیر صلاح است
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در حسینیه ثارالله آبادان با تأکید بر اینکه باید نقد کنیم، اما بدانیم نقد ساختارشکنانه به نفع هیچ‌کس نیست، اظهار داشت: «تجربه ملت ما به ما آموخته و به همه نیز باید بیاموزد که نقد صحیح و سالم بسیار لازم است، ولی باید بدانیم که راه حل مشکلات گفت‌وگو و نقد هنجارمند است و با ساختارشکنی و نقد ساختارشکنانه و هنجارشکنانه هیچ‌کس سودی نبرده و نخواهد برد.» وی تأکید کرد: «اگر می‌بینیم گروه‌هایی می‌خواهند اختلاف‌افکنی کنند و قومیت‌ها را به جان هم بیندازند و در کلان و خرد انشقاق ایجاد کنند، باید مراقب باشیم و بدانیم که مسیر صلاح مردم کند یا تند از این مسیر می‌گذرد که ما حامی نظام اسلامی و رهبری عزیز و فرزانه باشیم.» وی با تأکید بر اینکه باید کمک‌کار دولت‌ها باشیم، تصریح کرد: «البته چشم‌مان باز است و نواقص را می‌بینیم و می‌گوییم و گاهی فریاد هم خواهیم زد، اما بدانید که راه‌حل مشکلات عبارت است از آرامش و اقدام گام‌به‌گام.»

2ـ تلاش مذبوحانه سرکرده فاسد رژیم صهیونیستی!
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به دلیل فساد خود و خانواده‌اش تحت فشار شدید افکار عمومی اسرائیل است، در واکنش به اغتشاشات اخیر با تلاشی آشکار و به دور از ظرافت برای فاصله انداختن میان مسئولان و مردم ایران گفت: «امروز شنیدم که رئیس‌جمهور ایران ادعا کرده است اسرائیل در پشت پرده اعتراضات در ایران است. این حرف نه تنها اشتباه، بلکه خنده‌دار هم هست.» وی همچنین مدعی وجود رفاقت میان ملت ایران و شهرک‌نشینان غاصب شد و گفت: «این رژیم تلاش زیادی برای کاشتن بذر اختلاف میان ما، به کار بسته است، ولی آنها پیروز نخواهند شد؛ روزی که این رژیم ساقط شود و البته آن روز خواهد رسید، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها باز هم دوستان بسیار خوب هم خواهند شد.» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در پایان باز هم تلاش کرد که خود را به مردم ایران نزدیک نشان دهد و ضمن آرزوی موفقیت برای اغتشاشگران گفت: «من مطمئنم معترضان پیروز خواهند شد.»

3ـ مسائل را جناحی نکنید
احمد توکلی درباره برخی ادعاها که مخالفان دولت اعتراضات اخیر را سازماندهی کرده‌اند، گفت: من نمی‌دانم منظور آنها از مخالفان دولت چه کسانی است و نمی‌دانم کدام مخالفان احمقی هستند که می‌خواهند کشور را به سمت ناامنی ببرند. من بعضی از مخالفان دولت را می‌شناسم و خودم با بعضی از سیاست‌های دولت مخالف هستم، اما آدم‌های به این احمقی را نمی‌شناسم که بخواهند کشور را ناامن کنند. من نصیحت می‌کنم که این مسائل را جناحی نکنند؛ چرا که بخشی از این مشکلات به زمینه‌سازی طولانی‌مدت نارضایتی‌ها و بخش دیگر به نارضایتی مردم از برخورد با مالباختگان مؤسسات مالی مربوط می‌شود و جناحی شدن این مسائل به ضرر همه است. کسانی که این تهمت‌ها را می‌زنند، طرف مقابل را هم درگیر رفع اتهام می‌کنند و دیگر وقتی برای رفع مشکلات مردم نمی‌ماند.

4ـ نمی‌توانم مسیر معترضان را تأیید کنم
صادق زیباکلام از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب درباره حوادث اخیر نوشت: «نمی‌توانم مسیر معترضان را تأیید کنم. می‌دانم این تأییدنکردن و همراهی‌نکردن با راهی که می‌روند و شیوه‌ای که برای بروز اعتراض‌‌های خود برگزیده‌اند، چقدر اسباب بغض و نفرت‌شان از نگارنده یا اصلاح‌طلبان دیگری که به رفتار خیابانی آنها اعتراض دارند، خواهد شد... اما مسیری که برای نشان‌دادن اعتراض‌ها انتخاب شده، نه ‌تنها ایران را به سوی دموکراسی نمی‌برد، بلکه با کشاندن پای نیروهای دیگر به میان، باز یک گام دیگر به عقب خواهیم رفت و این تکرار همان تراژدی «قبض‌وبسط دموکراسی» در تاریخ معاصر ما خواهد بود. نمی‌دانم این تجربه تلخ تاریخی را چندبار باید تکرار کنیم؟»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات