صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۲۵۰

اخبار کوتاه شنبه 16 دی

حریری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در سال 2017 بانک‌های چینی محدودیت‌های زیادی را براساس بخشنامه FATF برای تجار، دانشجویان و ایرانی‌های مقیم چین ایجاد کردند. وی با بیان اینکه درباره روابط بانکی با چین مشکلاتی داریم، گفت: با کونلون بانک فقط با ارز مبادله‌ای می‌توان کار کرد که ارز حاصل از فروش نفت است. برای ارز آزاد نیز هنوز باید با صرافی‌ها کار کرد؛ همچنین اگزیم بانک چین و مؤسسه مالی سیتیک از سال 2017 برای فاینانس پروژه‌ها با ایران کار می‌کنند.
عراق در راستای حمایت از تولید داخلی، واردات محصولاتی را که امکان تولید داخل دارد، ممنوع کرده است. سفیر جمهوری ایران در عراق در این باره گفت: واردات برخی از محصولات کشاورزی از قبیل کاهو، شلغم، چغندر، کلم و گل‌کلم به عراق ممنوع شده است. براساس این گزارش، ممنوعیت واردات این محصولات از 6 دی ماه 96 آغاز شده است و صادرکنندگان این محصولات به صادرات مجاز نخواهند بود.
شرکت سینوپک چین اعلام کرد: این شرکت در مناقصه قرارداد یک میلیارد دلاری توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان برنده شده است. بنابه اعلام منابع آگاه، قرار است سینوپک چین حدود یک میلیارد دلار و شرکت بیمه صادرات و واردات چین سه میلیارد دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری کنند. هدف از اجرای این پروژه بالا بردن کیفیت فرآورده‌های این نیروگاه، نظیر بنزین و گازوئیل است.
صادق خرازی در مصاحبه با روزنامه «وقایع اتفاقیه» با انتقاد از عملکرد دولت دوازدهم، گفت: معتقدم که با یک دولت کارآمد روبه‌رو نیستیم و بحران ناکارآمدی در دولت جدی است. وی همچنین با تأکید بر ضرورت افزایش امید در جامعه، گفت: انگیزه‌ها کاهش پیدا کرده است و پمپاژ نشاط و شادابی را نمی‌بینیم.
رئیس دادگستری بروجرد گفت: در جریان حوادث اخیر در شهرستان بروجرد یک تبعه اروپایی دستگیر شده است. حمیدرضا بوالحسنی افزود: این فرد که نقش لیدر و هدایت‌کننده اغتشاشگران را به عهده داشت، در سازمان‌های جاسوسی اروپا آموزش دیده بود و به شهرستان بروجرد آمده بود تا آشوب‌ها را صحنه‌گردانی کند.
خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: مراجع قضایی دستور مسدود‌سازی کانال‌های تلگرامی را که در چند روز اخیر به ترور و اغتشاش دعوت کرده بودند، از مدت‌ها قبل صادر کرده و به وزیر وقت ارتباطات ابلاغ شده‌ بود، ولی متأسفانه اقدام مؤثری انجام نشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات