تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۲۰

مدعیان بصیرت دینی در جامعه اسلامی

مسیر و محمل روشنگری در جامعه اسلامی و راه های شناخت مدعیان بصیرت دینی در جامعه اسلامی با نگاه به مطالب ارائه شده چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
پایگاه بصیرت / علی ظهرابی
در عصر جدید تقریباً همه ما روزانه شاهد اظهار نظرهای سیاسی هستیم و وقت زیادی از شور و شعور مردم شریف به پای این مطالب ذبح می شود. در روزگار ما بستر فضای مجازی سرعت هدر رفت سرمایه عمر را شدت بخشیده، به طوری که درصد بالایی از وقت و انرژی مردم به مشاهده و گوش دادن مباحث شاز اشخاص حقیقی و حقوقی می گذرد و در این بین یا این اظهار نظر ها را تأیید و تفسیر می شود و یا در رد آنها ده ها دلیل برای جفت و جور می شود. با وجود این، در بین اظهار نظرها و تحلیل های گاه و بی گاه رسانه ای، برخی اظهارات آبشخور بیرونی دارند که در این موارد معمولاً تکلیف و هدف گوینده اش مشخص است، اما سنگ محک افاضات خودی ها چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم این وضعیت، بخشی از زندگی امروزی ما شده است.
خودهای از منظر نگارنده همه معتقدین به جمهوری اسلامی اند که با تمکین به قوانین اسلامی به پست و جایگاهی رسیده اند.
کار سخت می شود که حرف کی را باور کنیم؟ برای چه مطالبی وقت بگذاریم و از آنها استفاده کنیم؟ چه مباحثی برای نظام مفیدند و قابل تأمل و استفاده؟ و در یک کلام در تلاش برای حصول بصیرت دینی، چه بحث و بیانی مفید جامعه و افراد جامعه است؟
در جواب شاید گفته شود باید مطالب همه را ببینیم و بدانیم تا ناسره را جواب و سره را بپذیریم و انتشار دهیم و دیگری هم بگوید هرکس مرید حزب و جریان خویش است و با زانوی ادب به ارباب خود گوش می دهد. در خصوص پاسخ اول؛ اگر چه وظیفه است، اما شناخت و انتشار آن اهل فن خود را می طلبد. و اما در خصوص پاسخ دوم؛ کسی که تمام همتش رشد حزب و جناح و جبهه خود است و بدون دیدن منافع کشور، صرفاً برای منفعت طیف خود قدم برمی دارد، با این رویه نه بصیرت دینی در جامعه اسلامی حاصل می شود و نه می توان انتظار پیشرفت و تعالی در کشور را داشت.
حال مسیر و محمل روشنگری در جامعه اسلامی و راه های شناخت مدعیان بصیرت دینی در جامعه اسلامی با نگاه به مطالب ارائه شده چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به هفت مورد از ویژگی های اهل بصیرت اشاره می شود:
1-بصیرت دینی روشنگری است نه افشاگری
2-بصیرت دینی پمپاژ امید در جامعه است نه دمیدن در بوق ناامیدی
3-سفیر بصیرت دینی راست می گوید، موثق حرف می زند و از گمانه زنی به دور است.
4-رهرو بصیرت از حاشیه سازی به دور است و به مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی کشور می اندیشند.
5-افراد با بصیرت به اصل توجه دارند و فرع را کم توجه اند. سیاستشان دینی است نه دیانتشان سیاسی
6-متخصص اند و با مطالعه تحلیل می کنند، اخبار پراکنی نمی کنند
7-عمل گرایند و از گفتار درمانی به دور
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات