صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۲۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 19 اردیبهشت

پس از اعلام خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از چهره‌های تندروی جمهوریخواه گفت: خزانه‌داری آمریکا فرآیند ۹۰ و ۱۸۰ روزه کاهش تدریجی فعالیت‌های مرتبط با ایران را آغاز کرده و پس از آن، تحریم‌ها از سر گرفته خواهند شد. وی افزود: تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران به کره شمالی این علامت را خواهد داد که آمریکا توافقات نامناسب را قبول نخواهد کرد.
«داریوژ فیل» مدیر بازاریابی و فروش شرکت لهستانی پولنا اعلام کرد: اولویت این شرکت ادامه حضور در ایران و همکاری با شرکای ایرانی خود است. وی تأکید کرد: حتی در صورت تغییر شرایط سیاسی، شرکت پولنا برای ادامه فعالیت در ایران مصمم است. این شرکت در زمینه ساخت شیرآلات صنعت نفت فعالیت می‌کند و محصولات آن را در پروژه‌هایی، همچون پتروشیمی تبریز و پتروشیمی مارون به کار گرفته‌اند.
پس از اینکه ترامپ اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و با این حرکت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری ترامپ برای فروش هواپیمای تجاری به ایران را به خطر انداخت، بوئینگ در بیانیه رسمی خود اعلام کرد: به دنبال سخنان امروز رئیس‌جمهور، ما برای گام‌های بعدی با دولت آمریکا مشورت خواهیم کرد. گفتنی است، پس از سخنان ترامپ، ارزش سهام بوئینگ 0/6 درصد افت کرد.
آمار گمرک از تجارت خارجی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۱۴۲ تن کمربند از چرم طبیعی از کشور‌های گوناگون وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم کمربند به کشور، ۶۴۶ هزار و ۷۶۴ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۱۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۹۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا که در نوامبر گذشته نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود، هشدار داد: تلاش چین برای کسب اقتدار سیاسی و نفوذ در کشورهای خارجی یک «نبرد جهانی جدید» است. وی همچنین افزود: مداخله چین در سیاست داخلی در استرالیا و نیوزیلند و نیز ایالات متحده آمریکا مشهود است.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه پس از فیلتر تلگرام از ۴۵ میلیون کاربر یک میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک کرده‌اند، تأکید کرد: در این مدت تولید محتوا در تلگرام ۴۰ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات