تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۶۸

گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها

این مرجع تقلید جهان تشیع در ادامه با انتقاد از حاشیه سازی بعضی با دردست گرفتن پلاکاردهایی با مضامین توهین و تهدید اظهار کرد: به زودی اعلام می کنیم که این موضوع ربطی به سپاه و پاسداران نداشته است.
پایگاه بصیرت / مصطفی محمد حسینی
سپاه در شکل گیری و برگزاری این تجمع هیچگونه نقشی نداشته است
در پی حواشی پیش آمده در تجمع جمعی از طلاب در مدرسه علمیه فیضیه و درخواست پاسخگویی آیت الله مکارم شیرازی از فرماندهان سپاه در مورد حضور احتمالی جمعی از پاسداران در این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، حجت الاسلام طیبی‌فر، فرمانده تیپ امام صادق (ع) و جمعی از فرماندهان سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با این مرجع تقلید عالم تشیع دیدار و گفت‌وگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری در این دیدار با تاکید بر نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و تلاش برای دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت (ع) و حضور ویژه و به موقع در صحنه‌های حساس نظام اسلامی و مبارزه در عرصه جنگ سخت و نرم در مورد مسائل پیش آمده در اجتماع طلاب در مدرسه فیضیه توضیحاتی را ارائه کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: سپاه در شکل گیری و برگزاری این تجمع هیچگونه نقشی نداشته و هیچ یک از نیروهای این نهاد در این برنامه حضور نداشتند و تصاویری که در بعضی رسانه‌ها از حضور اعضای سپاه در این برنامه منتشر شده مربوط به مراسم دیگری بوده و انتشار این عکس‌ها اقدامی ناشیانه در راستای تخریب نهاد مقدس سپاه بوده است.
در ادامه حجت الاسلام طیبی‌فر، فرمانده تیپ امام صادق(ع) به تشریح موضوع پیش آمده در تجمع طلاب پرداخت و ابراز کرد: با توجه به تاکید بنده، پلاکاردهای غیر سخنان مقام معظم رهبری جمع آوری شد و پیشگیری لازم در مورد بروز اتفاقات ناگوار انجام شد.
آیت الله مکارم شیرازی هم ضمن تشکر از توضیحات ارئه شده، عنوان کرد: ناراحتی بنده از بعضی مسائل مطرح شده در این مراسم است.
این مرجع تقلید جهان تشیع در ادامه با انتقاد از حاشیه سازی بعضی با دردست گرفتن پلاکاردهایی با مضامین توهین و تهدید اظهار کرد: به زودی اعلام می کنیم که این موضوع ربطی به سپاه و پاسداران نداشته است.

نامه فرمانده سپاه قم به آیت الله مکارم

در پایان این دیدار نامه فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) به آیت الله مکارم شیرازی تقدیم شد.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مستطاب حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر جهان تشیع (مدظله العالی)
سلام علیکم
ضمن عرض تبریک ایام فرخنده ماه مبارک ذی‌الحجه‌الحرام و استدعای دعای خیر از معظم له، پیرو تجمع طلاب حوزه علمیه در تاریخ 25 /5/ 1397 در مدسه فیضیه و حواشی پیش آمده در این تجمع و بیانیه حضرتعالی در این باره، ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری‌ها و توجهات جنابعالی، در مورد بندی از بیانیه که خواستار روشن شدن موضوع حضور نیروهای سپاه در این تجمع شدید، به استحضار حضرتعالی می‌رساند؛ سپاه در شکل گیری و برگزاری این تجمع هیچگونه نقشی نداشته و هیچ یک از نیروهای این نهاد در این برنامه حضور نداشتند و تصاویری که در بعضی رسانه‌ها از حضور اعضاء سپاه در این برنامه منتشرشده مربوط به مراسم دیگری بوده و انتشار این عکسها اقدامی ناشیانه در راستای تخریب نهاد مقدس سپاه بوده است. چرا که با کمی بررسی مشخص می‌شود که مراسم فوق در حسینیه مدرسه فیضیه برگزار شده ولی این تصاویر مربوط به تجمعی در حیاط مدرسه و در تاریخی دیگر می باشد. در این راستا کلیه اسناد اعم از عکسهای خبری و فیلمهای ضبط شده موجود می باشد که درصورت صلاحدید ارائه خواهد شد.
در پایان برای استحضار حضرتعالی معروض می دارد؛ قطعا این اقدام، حرکتی از سوی عناصر کینه توز در راستای پروژه سپاه هراسی بوده و هدفی جز تخریب این سربازان فداکار نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد. سپاه نیز به عنوان مدعی در این قضیه خواهان برخورد قاطع با شایعه سازان و عوامل تخریب نهادمقدس سپاه بوده و از معظم له تقاضا دارد در این شرایط خطیر که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال تضعیف نظام و نهادهای انقلابی هستند مانند همیشه از فرزندان انقلابی خود در سپاه حمایت و عناصر نفوذی و بدخواهان را ناکام نمایید.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)
سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی»

تلاش برای کنترل جمعیت
حجت‌الاسلام طيبي‌فر در مصاحبه با تسنیم افزود: «حوزه در مقابل برخي افرادي که قصد داشتند تجمع را به بيرون از مدرسه فيضيه هدايت کنند، مقاومت کرد و اجازه خروج از مدرسه فيضيه به آنها داده نشد».
او درباره علت سخنراني‌اش هم توضيحاتي داده بود: «سالن مدرسه فيضيه مملو از جمعيت بود که از طلاب و روحانيون سخنران جلسه نيز حضور پيدا نکرده بودند؛ بنابراین با درخواست برخي از دوستان حوزوي بنده براي اينکه شخص ديگري تريبون را در دست نگيرد و جلسه از کنترل خارج نشود، چند دقيقه‌اي سخنراني کردم تا سخنران جلسه به مراسم برسد».
طيبي‌فر با اشاره به صحبت‌هاي مطرح‌شده مبني بر اينکه سخنران جلسه از سوی او دعوت شده است، گفت: «به‌هيچ‌عنوان اين‌گونه نبوده است و بنده اين موضوع را به‌شدت تکذيب مي‌کنم».
او درباره حواشي پلاکاردها نيز صحبت کرده و گفته بود: «در همان چند دقيقه‌اي که بنده براي پرکردن خلأ به دليل ديرآمدن سخنران صحبت کردم، اعلام کردم پلاکاردهاي غير از سخنان رهبري و مضمون سخنان رهبري در شأن جلسه طلاب و روحانيون نيست و با اصرار گفتم آنها را جمع کنيد».
فرمانده تيپ 83 امام جعفر صادق(ع) بيان کرد: «با توجه به تأکيد بنده، پلاکاردهاي غير سخنان مقام معظم رهبري جمع‌آوري شد و الباقي پلاکاردها را سخنران هنگام صحبت خواندند».
طيبي‌فر افزود: «چنين تابلويي اصلا هنگام سخنراني وجود نداشت به نظر مي‌رسد يا فردي نفوذي يا شيطنت در کار بود که از يک پلاکارد خاص که بلافاصله جمع شده براي حاشيه‌سازي تصويربرداري شود».
او در ادامه نوشته حاشيه‌سازی را کار افراد مسئله‌دار دانسته است: «با قاطعيت اعلام مي‌کنم اين نوشته توسط برخي افراد مسئله‌دار وارد اين جلسه شده است به اين دليل که نوشته روي دسته تابلو دقيقا روبه‌روي دوربين قرار داده شد تا سوژه خبري شود».
خبرنگار خبرگزاری مهر هم که در این تجمع حضور داشت در این مورد گفت:در همین حین و قبل از آمدن رحیم‌پور ازغدی سخنران اصلی این تجمع، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) پشت تریبون رفت و در همان آغاز کلامش، اعلام کرد یکی از شعارهایی که بر روی پلاکارد نوشته شده با اهداف این تجمع سنخیتی ندارد که باید جمع شود تا مورد سوءاستفاده و به حاشیه راندن اصل موضوع نشود.
تمامی این ماجرا تقریباً ۵ دقیقه‌ای بیشتر طول نکشید و آن دو یا سه نوشته خاص جمع‌آوری شد.
دراین‌بین یکی از عکاسان مبادرت به عکاسی از این شعار خاص کرده و رسانه او نیز این عکس را منتشر کرد.

بیانیه‌ی سپاه پاسداران درباره‌ی تجمع طلاب در فیضیه
سپاه پاسداران در بیانیه ای با محکومیت شدید برخی شعارها و دست نوشته ها در تجمع اخیر طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم ، هرگونه دخالت این نهاد درفرایند برگزاری مراسم را تکذیب کرد.
به گزارش بصیرت به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ؛ در این بیانیه با اشاره به انتساب برخی حواشی  تجمع پنج شنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۷ طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه قم به سپاه ،تصریح شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید برخی شعارها ، دست نوشته ها و پلاکاردهای تجمع اعتراضی روحانیون و طلاب در قم ، هرگونه دخالت این نهاد درفراخوان ، دعوت سخنران و برگزاری این مراسم که بر اساس قرائن و شواهد موجود به صورت خودجوش برپا شده است را تکذیب و اعلام می دارد” سپاه هیچگونه برنامه‌ای برای حضور کارکنان خود در این مراسم نداشته است”.
این بیانیه افزوده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که در بیان فرماندهان و مسئولان ارشد و نیز مواضع رسمی خود اعلام داشته است،  با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی وفرماندهی کل قوا امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) ، حمایت ، همکاری و کمک به دولت محترم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را فریضه ای غفلت ناپذیر  دانسته و همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در این مسیر مبارک بسیج کرده است.
این بیانیه در پایان با تکریم جایگاه والای مرجعیت و تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ حرمت و احترام مراجع عظام ‌تقلید، حفظ وحدت و یکپارچگی ملی را عامل سربلندی ایران اسلامی برای عبور از شرایط خطیر کنونی قلمداد و خاطرنشان کرده است: پاسداران انقلاب اسلامی و آحاد ملت شریف، مومن و انقلابی ایران بر اساس باورهای دینی و معرفتی و آموزه های تاریخی خود هرگز اجازه نخواهند داد عده ای  با خروج از موازین شرعی و اخلاقی  و بازی کردن در زمین معاندین نظام اسلامی ، اسباب نگرانی و آزردگی خاطر شریف مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه را فراهم سازند.
 بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
«بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم تحرکات ناشایست، ناآگاهانه و بعضا مغرضانه برخی در حاشیه‌ی تجمع طلاب و روحانیون که در راستای مطالبات اقتصادی مردم در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شده بود؛ دانسته یا ندانسته، ضربه و خدشه‌ای بر حوزه و روحانیت وارد ساخت که منجر به واکنش مراجع معظم تقلید و دیگر بزرگان حوزه شده است. همگان می‌دانند حوزه های علمیه، مراجع و بزرگان حوزه عمیقا و صمیمانه همدرد مردم و در کنار آنها بوده و تا کنون خدمات گوناگونی در عرصه‌های مختلف برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند، بنابراین نباید گذاشت با برخی بی توجهی ها و بی حرمتی ها این خدمات ارزشمند توسط برخی مورد بی مهری قرار گیرد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید و همراهی با مواضع آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی و دیگر علمای حوزه های علمیه، چون همیشه از مطالبات به حق روحانیت و دیگر اقشار مختلف مردم در ارتباط با مسائل اقتصادی حمایت نموده و توجه همگان را به توصیه های مکرر مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» و علمای اعلام مبنی بر حفظ وحدت و انسجام برای عبور از گردنه های سخت جلب نموده و اعلام می دارد: مسئولان و مدیران مجموعه های حوزوی باید با هوشیاری و دقت، نظارت لازم را به عمل آورند تا برخی افراد ناآگاه یا مغرض نتوانند با تحرکات، شعارها و نوشته های انحرافی مطالبات حوزه های علمیه و شأن آن را خدشه دار کنند.»
گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس هاگزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها
گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها
گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها
گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها
گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها

گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها
گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها

گزارشی از حواشی تجمع فیضیه + عکس ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
هدایت الله حبیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
درود برطلب حوزه علمیه قم که بخاطر احیای فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر اقامه قسط این تجمع قانونی و سراسر معنوی ومقدس مثبت را انجام دادند و هیچگونه حواشی و توهینی نبوده است . وهدف آنها امربه معروف ونهی ازمنکر و تقویت حکومت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله ومبارزه با فساد و فقر وتبعیض وبی عدالتی ورانت خواری بوده است و سخنران وحاضران هم هدفشان احیای مکتب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ومقابله با کاخ نشینی و رفاه طلبی و فساد بوده است. همه مراجع و دلسوزان باید ازاین حرکت شایسته وبه موقع طلاب حمایت کنند. چرا که حمایت ازاین حرکت حمایت از راه ومنش وشیوه امامان و معصومین صلوات الله علیهم است. وهرکس این تجمع الهی وانقلابی را بخواهد با تفسیر غلط خود تفسیر کند دراشتباه است . چرا که این جلسه ازآغازتا پایانش همه در راستای امربه معروف ونهی ازمنکر وهمراهی وهمدردی با ملت ومقابله با پارتی بازی وکم کاری وکاخ نشینی و رابطه بازی وفساد بوده است . درود براین حوزویان غیور واننقلابی ومکتبی وساده زیست
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات