صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۳۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 27 شهریور

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان طی سخنانی به شدت از آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای موسوم به برجام انتقاد کرد و گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با این اقدام اصول اساسی حقوق بین‌الملل را ریشخند کرده است. صالحی افزود: متأسفانه، با وجود اینکه آژانس ۱۲ بار به طور مستمر بر پایبندی ایران به مفاد این توافق گواهی داده، ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت امسال تصمیم به خروج از این توافق گرفت، در حالی که پیش از آن نیز چه در دولت قبلی و چه در دولت کنونی، به طور کامل به مفاد آن پایبند نبوده است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی، ‌رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به تأیید طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در موضوع افزایش درصد جانبازی تابع قوانین و مقررات است و هیچ نوع توصیه و اعمال فشاری بر اجرای وظایف قانونی بنیاد تأثیر نمی‌گذارد و مسئولان بنیاد اجازه هیچ اعمال نفوذی در این زمینه را نخواهند داد.
وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با بخش تصویری روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» گفت: آنچه اکنون مقامات این کشور در واشنگتن انجام می‌دهند، مایه شرمساری است. کری افزود: واقعیت ساده این است که دموکراسی ما به شدت تضعیف شده است؛ علت آن هم وجود پول‌های هنگفت در سیاست ما است که باید این پول‌ها از سیاست آمریکا بیرون ریخته شوند.
آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران استعفا داد. دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: با عنایت به اینکه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یکی از ائمه جمعه است، آیت‌الله جنتی مطابق با قانون همزمان با استعفا از امامت جمعه تهران از ریاست این ستاد هم استعفا دادند و جایگزین ایشان نیز تعیین و منصوب شده است.
عادل آذر، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تشریح جزئیات قانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: مقامات مشمول این قانون حدود ۱۷۰ نفر هستند که تعداد زیادی نیست؛ زیرا بیش از ۱۰۰ هزار نفر مدیر میانی و تحصیل‌کرده و با تجربه در کشور داریم که می‌توانند این خلأ را پرکنند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیام خود خطاب به نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: ما خواهان توافقی جامع هستیم که به طور کامل به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور رسیدگی می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات