صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۰۰

اخبار کوتاه دوشنبه 2 مهر

محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به پرسشی درباره حضور لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم گفت: من تمایل و تحرکات لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ را رد نمی‌کنم. چهره‌های سیاسی برای انتخابات‌ها تلاش می‌کنند و لاریجانی هم قبلاً کاندیدا بوده و در مواقعی هم که کاندیدا نبود، مطرح بوده است، من این را محتمل می‌دانم که لاریجانی نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشد؛ اما بحث اصلی این است که تا انتخابات ۱۴۰۰ سیب سیاست بسیار‌ چرخ خواهد خورد و مشخص نیست چه اتفاقاتی تا آن زمان رخ خواهد داد.
اوپک و روسیه به منزله اصلی‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک، هرگونه افزایش تولید نفت را در کوتاه‌مدت رد کردند و خواسته رئیس‌جمهور آمریکا را نادیده گرفتند. گفتنی است به گزارش رویترز، یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرده بود اوپک و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت درباره امکان افزایش تولید 500 هزار بشکه نفت در هر روز به‌منظور جبران کاهش عرضه نفت ایران به ‌دلیل تحریم‌های آمریکا رایزنی کرده بودند.
براساس آخرین آمار بانک مرکزی، حجم بدهی‌های خارجی ایران در چهار ماه نخست امسال نسبت به ابتدای سال جاری با 5/6 درصد کاهش روبه‌رو بوده است. میزان بدهی خارجی ایران در پایان تیر ماه براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۱۰ هزار و ۶۶7 میلیون دلار است. از این میزان ۶ هزار و ۷۲۱ میلیون دلار بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۳ هزار و ۹۴۶ میلیون دلار بدهی‌های کوتاه‌مدت است.
سورن اسپرسن، سخنگوی سیاست خارجی حزب «مردم دانمارک» و عضو پارلمان این کشور در پاسخ به پرسشی درباره درخواست دولت ایران مبنی بر استرداد تروریست‌ها و اینکه آیا دانمارک باید به آن عمل کند، گفت: «بله فکر می‌کنم در صورتی که شواهد کافی [درباره اقامت مسببان حمله اهواز در دانمارک] در این باره وجود داشته باشد، باید همین کار را انجام دهیم.»
انوشیروان محسنی‌بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح ساختار بنگاه‌داری، سرعت‌بخشیدن و پایدار کردن اشتغال، کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که از زمان فارغ‌التحصیلی‌شان سه یا چهار سال می‌گذرد با هدف ورود به محیط کار و در کنار آن، تعهدی که ما  نسبت به آنها داریم، از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است.
قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شد و وی ظرف حداکثر دوماه باید طبق قانون پست خود را ترک کند. تقی‌زاده که در دولت پیش، رئیس هیئت‌مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بود، در همان دولت یک بار بازنشسته شده و دوباره دعوت به کار شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات