صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۳۲

از خط و نشان بولتون تا ترس بن‌سلمان

1ـ وقتی رهبران جهان به ترامپ خندیدند
رئیس‌جمهور آمریکا که با تأخیر در ورود به جلسه مجمع عمومی موجب به هم خوردن برنامه عادی مجمع شد، در همان آغاز سخنرانی خود گفت: «در کمتر از دو سال دولت من تقریباً بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است.» این ادعای ترامپ سبب خنده رهبران و هیئت‌های سیاسی حاضر در نشست شد، آنقدر که خود ترامپ را نیز به خنده و تعجب واداشت. رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به خنده تمسخرآمیز حضار گفت: «انتظار این واکنش را نداشتم؛ اما خوبه. این خیلی درست است!» این اظهارات بار دیگر ترکیبی از خنده و تشویق حضار را برانگیخت و سپس سخنرانی وی روند عادی به خود گرفت. به گفته ناظران بین‌المللی، این برای اولین بار است که رهبران جهانی به سخنرانی یک رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌خندند. این اتفاق در حالی رخ داد که ترامپ در سال 2014 خطاب به باراک اوباما گفته بود، ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که موجب خنده دیگران نشود!

2ـ خط و نشان جان بولتون برای اروپا
جان بولتون در نشست گروه ضدایرانی «اتحاد بر ضد ايران هسته‌ای» (UANI) در نیویورک، ایران را تهدیدی دائمی علیه آمریکا و هم‌پیمانانش دانست و گفت: «اگر علیه ما و هم‌پیمانان‌مان قدمی بردارید و به شهروندان‌مان آسیبی برسانید، اگر به دروغ‌ها، کلک‌ها و فریب‌های‌تان ادامه بدهید، به طور قطع با عواقب بسیار بدی مواجه خواهید شد.» بولتون در بخشی از سخنانش گفت، فشار آمریکا بر ایران تا زمان توقف رفتار بی‌ثبات‌کننده‌اش ادامه خواهد داشت و افزود: «هر زمان به این نتیجه برسیم که [ایران] دارد فعالیت غنی‌سازی خود را گسترش می‌دهد، ایالات متحده آماده است که گزینه‌های گوناگونی را دنبال کند. هر کاری که لازم و مناسب باشد.» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «اتحادیه اروپا در لفاظی قوی و در پیگیری کردن ضعیف است... ما مراقب توسعه این ساختاری که هنوز وجود ندارد و تاریخ دقیقی هم برای ایجادش اعلام نشده، هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های‌مان از سوی اروپا یا هر کس دیگری نقض شود.»

3ـ رویکرد احمقانه و خطرناک
پایگاه انگلیسی «بیزینس انسایدر» در گزارشی با اعلام اینکه ولی‌عهد بلندپرواز سعودی به دلیل ترس از امنیت خود در کشتی مجللش پنهان می‌شود، نوشت: مهم‌ترین تصمیمات بن‌سلمان که خشم دیگران را به دنبال داشته، جنگ علیه یمن است که چهار سال از آن گذشته و رد پایش در آن مشهود است و دیگری محاصره کشور قطر است. این گزارش می‌افزاید: اقدام بن‌سلمان در بازداشت شاهزادگان و بازرگانان تلاش برای تأثیر‌گذاری بر وضع موجود به نفع منافع شخصی‌اش برداشت شده و موجب خشم شاهزادگان سعودی و افکار عمومی در عربستان شده است. این پایگاه انگلیسی در پایان گزارش خود با اشاره به چراغ سبز دولت ترامپ به ولی‌عهد جوان، رویکرد آمریکا را احمقانه و خطرناک توصیف می‌کند.

4ـ رفتن «عباس آخوندی» خبر خوبی است
اکبر ترکان با اشاره به درخواست وی از وزیر مسکن، راه و شهرسازی مبنی بر تعویق در برگزاری انتخابات نظام مهندسی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در مرحله برگزاری انتخابات نظام مهندسی برخی افراد که با اندیشه‌های آقای آخوندی مخالف هستند، حذف شده‌اند و آقای آخوندی نظارت استصوابی اعمال کرده است. در قانون ردّ صلاحیت افراد از سوی وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی نشده و این اقدام وزیر مداخله محسوب می‌شود. وی همچنین درباره احتمال برکناری، جابه‌جایی یا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم؛ اما خبر رفتن آقای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات